Wanneer baby op eigen kamertje laten slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovie, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovie

Lovie Actief lid

21 feb 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mama's,
    Mijn zoontje van 10 weken ligt nog naast mijn bed in zijn wieg,
    Ik merk dat ik nog moeite met het idee heb dat hij naar zijn eigen kamertje gaat, maar de wieg begint al wat krapjes te worden.....
    Dus vraag ik me af: wanneer ging jullie kindje op z'n eigen kamer slapen?

Groetjes Lovie.

2. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hier geen wieg gehad, ze lag meteen gewoon lekker in haar bedje op haar eigen kamertje :) ik zou er wel zo vroeg mogelijk mee beginnen, want als ze straks gewend zijn ergens krijg je ze nog moeilijk ergens anders voor vast te laten slapen.

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Hier nog niet, ze is bijna 9 maanden. Ze is nog zo klein, blijft nog lekker even bij ons :)

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ging hij op zijn kamer slapen toen hij overdag er goed sliep.
    Op aanraden van het ziekenhuis lieten we hem altijd bij ons slapen, in de wieg naast ons bed of beneden in de box. Wegens medische redenen was dat. Zodat we al zijn geluidjes leerden kennen voor het geval als iets zou zijn.
    Na een maand of 3.5 a 4 merkten we dat wij hem s'nachts wakker hielden en hij ons en overdag in de box sliep hij ook wat onrustiger (werd snel wakker als ik iets deed)
    Dus toen overdag overgegaan naar het ledikant op zijn kamer, dit ging op de 3e dag super en toen overgegaan naar ook s'nachts op zijn kamer en dit ging super! Vanaf toen ging hij steeds langer en langer slapen en is de nachtfles weggevallen

Tot hij een maand of 9was heeft hij wel nog steeds 1 dutje in de box gedaan

5. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Vanaf 3 weken sliep ze overdag op haar eigen kamer in haar ledikant. 's Nachts nog bij ons op de kamer in haar wiegje.
    Met 5 maanden werd de wieg te klein en had ik het idee dat ze ons 's nachts hoorde, dus vanaf toen ook 's nachts op haar eigen kamer in haar ledikant. Ging prima, mama had er meer moeite mee ;)

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

De eerste na 2 weken al en de tweede pas na 6 weken ofzo... Als jij je kindje nog bij je wilt houden gewoon doen hoor;)

Overdag zou je je kindje wel op haar eigen kamer kunnen laten slapen.

7. Koon

Koon Niet meer actief

Vanaf 3 maanden op de eigen kamer. Vriend wilde eigenlijk al eerder, ik wilde nog wachten, dus een compromis gesloten.

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    dochter omdat er geen ruimte was op ouderlijke slaapkamer direct, nergens moeite mee gehad... zoontje omdat er nu wel ruimte was (verhuisd) tot 1 jaar in de wieg gelegen (grote wieg ;)) Maar zo lang als jij het wilt, als een ledikant of co sleeper past..gewoon doen!

Het over gaan naar eigen kamer was hier compleet geen probleem!

9. vlindertjuhh

vlindertjuhh Actief lid

6 apr 2011
    317
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier na 3 maanden naar zijn eigen kamertje.
    Werd steeds wakker van ons dus was voor hem de tijd. Voor mama nog niet ;)

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Met 8 weken overdag naar eigen bedje. Ze is nu 15 weken en ligt snachts nog bij ons.
    Ze adviseren het tot 6 maanden ivm wiegendood, ik laat haar in wiegje bij ons tot ze niet meer past

11. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    We hebben maar 1 slaapkamer en ze ligt meestal in de co sleper naast mijn bed of net zo als nu gezellig tegen mij aan :D

Ze is bijna 2 jaar.

12. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier nog niet.We zeggen nu eind deze maand,maar dat zeggen we al langer:D
    Maar nu moet het want ik wil dat ze er aan went voordat de baby komt.
    Moet wel zeggen dat de ledikant op onze kamer erbij past.

13. Met 5 a 6 weken ongeveer. Ik merkte dat hij ons wakker hield, maar tegelijk hielden wij hem ook wakker.

Vanaf het moment dat ie op zijn eigen kamer lag slaapt ie al direct door van 10/11 tot 6/7 uur 's ochtends. Hij sliep dan nog wel in zijn wieg.

Nu heb ik hem vannacht voor het eerst in zijn ledikantje gelegd. Ben benieuwd hoe dat gaat ;) Het is nu in elk geval stil boven ;)

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn dochtertje slaapt nu, 10 maanden, lekker bij me nog.
    Een eigen kamer zal ze sowieso niet krijgen want de andere 3 zijn al bezet haha
    Maar heb mn andere kindjes ook bij me gehad, zelfs in bed, en geen moeite mee gehad naar eigen kamer en bed, dus je hoeft ze niet te "verpesten" hoor haha

15. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Hier 1 jaar en 1 maand en nog steeds bij ons op de kamer, wel in zijn eigen bedje. Nu moet ik wel zeggen dat dit hier in Zweden heel normaal is. Hier keken ze me met gekke ogen aan toen ik zei dat hij zo snel als mogelijk op zijn eigen kamer moest slapen. Maar hij word nog wel eens vaak wakker snacht's en ik heb eigenlijk geen zin om dan mijn bed uit te moeten gaan en hem in slaap te krijgen. Krijg ik nooit nacht rust, als ik eenmaal wakker ben dan ben ik wakker. Nu kunnen we allemaal fijn slapen en het gaat goed zo en wij zijn er blij mee :)

16. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Wat vroeg allemaal. Zoontje is 3 maanden en ik moet er niet aan denken. Toen hij net geboren was maakte hij verschrikkelijke geluiden, zo eng, kon er niet van slapen, maar hij bleef bij mij in de cosleeper. Omdat ik hem niet meer wil laten inbakeren, hebben we een goedkoop ledikant en een matrasje gekocht bij de Ikea zodat hij nog bij ons kan slapen. Dit tot hij 6 maanden zoals geadviseerd en geen dag eerder. Misschien wel langer als hij nog wakker wordt om te voeden (geef borstvoeding).

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Na de 2e nacht ik werd knettergek van ieder geluidje. Deze baby gaan we wel in een wiegje proberen maar anders heeel gauw naar t eigen kamertje :)

18. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hier ligt hij nog lekker bij ons op de kamer maar wel in zijn eigen bedje.
    Wat mij betreft blijft hij nog lang bij ons op de kamer.
    Ik zei al tegen mijn vriend " past zijn peuterbed straks wel naast die van ons? "
    Hahaha dat gezicht. ..onbetaalbaar:D

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden een dag voordat hij 6 maanden werd en Finley ligt nog steeds in zijn ledikantje op onze slaapkamer. Vind ik gemakkelijker met het geven van borstvoeding. Kind uit bed plukken in het halfduister, aanleggen, terugleggen en verder slapen. Geen zin om heen en weer te moeten lopen naar zijn slaapkamer en daar voeden enzo :).

Wel is het de bedoeling dat hij rond 10 maanden (dan wil ik zo ongeveer stoppen met de borstvoeding.....als mij dat lukt....:p) op zijn eigen kamer gaat slapen.

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Onzin!

Aiden is pas met 6 maanden naar zijn eigen slaapkamer gegaan en........hij sliep daar meteen prima.

Ik ben een groot voorstander van rooming-in, je kindje zo lang mogelijk bij je laten slapen op dezelfde kamer. Schijnt juist hartstikke goed te zijn (mits dat niet ten koste gaat van je eigen nachtrust uiteraard :p).

Deel Deze Pagina