pacco

Discussion in 'Baby en dreumes' started by butterfly24984, Jan 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

Oct 16, 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb onze 2 weken oude dochter vandaag voor het eerst in de pacco
    Ze kreeg om 12:00 haar flesje, was om 12:30 al moe dus in de pacco en op bed.
    Tot 12:45 gehuild, even wezen kijken.
    Tot 13:20 met lange tussenpozen gehuild.
    Wezen kijken, zo nu en snikken maar wel slapen
    Nu om 14:37 huilt ze weer :(
    Vind het nog wat vroeg voor het flesje maar haal haar er maar wel uit.
    En maar weer opnieuw proberen :) Vol goede moed.

Wat zijn jullie ervaringen met inbakeren en rust en regelmaat?

2. Manon11

Manon11 Lid

Jan 9, 2014
    25
    0
    1
    NULL
    Zuid-Holland
    Wij gebruiken sinds een week of 5 ook een Pacco. Mijn dochtertje is 11 weken. 's Nachts slaapt ze hierdoor een stukje langer dan voorheen! Laatst kreeg ze haar eerste vaccinaties en mochten we niet inbakeren en toen sliep ze meteen een stuk korter 's nachts! Het lijkt dus wel effect te hebben. Ik kan me voorstellen dat je kindje er ook nog een beetje aan moet wennen, het voelt toch ineens heel anders.
    Ritme en regelmaat is nog ver te zoeken, maar dat komt bij ons ook door de reflux. Wel probeer ik een vaste volgorde aan te houden in verschonen-voeden-spelen-slapen, al lopen de voedingen en slaapjes dan nog wel eens door elkaar heen en zijn het vooral hazeslaapjes. En ik probeer op een bepaalde vaste manier te troosten (eerst in bedje proberen te troosten voor een paar minuutjes, als dat niet lukt oppakken en troosten en als dat ook niet werkt ergens anders proberen te laten slapen, dus in de draagdoek/op mij/in de wagen). Deze tip kregen we vanuit het ziekenhuis mee om op die manier ook een soort van regelmaat aan te bieden. Maar dat is ook natuurlijk maar net welke manier bij je past!
    Ik hoop dat het inbakeren ook bij jou gaat helpen! Succes!

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Lastig hè dat huilen... Waarom ben je gaan inbakeren?
    Wij gebruiken de Pacco nu ruim een week bij alle slaapjes. Op aanraden van het CB ons zoontje gaan inbakeren met 6 weken. Die doeken vond ik niks, een puckababy was te los, dus een pacco gekocht. Ons zoontje mept zichzelf wakker zonder inbakeren en krabt ook zijn gezichtje open waardoor hij gaat huilen. Verder houden we een vaste volgorde aan. Slapen, eten, knuffelen/kletsen/op de buik in de box, verschonen en bij de eerste vermoeidheidssignalen in bed. Overdag in de kinderwagenbak beneden (als het niet te druk is) en anders in ledikantje op eigen kamer. Soms zetten we wel eens de kinderwagenbak in het ledikant, dat lijkt wat knusser. 'S nachts altijd in het ledikant, hij slaapt dan juist erg goed, wel wil hij rond half twee en rond vijven een voeding (fles). Mijn vriend en ik doen dan om beurten een voeding. Verschonen doen we in de nacht alleen als het nodig is.
    Ik vind het zelf het moeilijkste als het huilen langer dan vijf minuten duurt, huilen lijkt al snel heel lang. Ik ben er echter nu wel achter gekomen dat hij het huilen "nodig" heeft om in slaap te vallen (klinkt heel stom altijd, vind ik). Het CB heeft zelfs geadviseerd om hem ook een paar keer in bed te leggen vóór de eerste vermoeidheidssignalen, maar dat vind ik persoonlijk een beetje een raar advies. :( Hij zou dan zijn bedje gaan associeren met een plek waar hij kan ontspannen en waar hij rustig in slaap kan vallen. Nou, hij gaat er alleen maar harder van huilen, :x want meneertje is natuurlijk nog helemaal niet moe!
    Omdat ons zoontje van nature nogal onrustig is (was hij al in de buik), zijn we rust en regelmaat gaan toepassen. Hij wilde ook absoluut niet slapen, vecht daar eigenlijk nog steeds tegen, maar geeft zich nu met de pacco iets makkelijker over aan de slaap. In het begin lieten we hem in onze armen in slaap vallen en legden we hem daarna in bed, maar dat had hij op een gegeven moment in de gaten en zette hij het op een brullen. Ook merkte ik dat ik last kreeg van een oude kwaal (pijn in schouder, triggerpoint) door hem zolang slapend op m'n arm te houden.
    In eerste instantie baalde ik er wel van om te gaan inbakeren, had mezelf altijd voorgenomen om mijn kind altijd en overal te laten wennen om in te slapen, maar nadat hij een paar keer onder de deken was wakker geworden (ondanks zeer strak instoppen) en scheef lag tegen de spijlen van het ledikant, vond ik toch dat er wat moest gebeuren. Bij de puckababy precies hetzelfde... En ja, inbakeren schijnt dan alleen te werken als je het combineert met rust en regelmaat. Het is namelijk een hulpmiddel en geen oplossing voor een probleem. Ik hoop nu alleen niet dat hij straks nergens anders meer in slaap komt....

4. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    hee butterfly, heb jij destijds met je oudste niet ook meegekletst in een topic over slecht slapende kindjes...

Onze tweede is ook nog erger dan onze 1e helaas. Dit begon in de kraamweek al. Ik zit er dan ook helemaal doorheen. De 1e sliep op een gegeven moment in de nacht nog een beetje fatsoenlijk. Deze komt in de nacht om de 2 uur (niet eens van de honger).

Maar hier ook de pacco, maar laten huilen wil ik liever niet. Hoewel onze 1e dit echt nodig had om te slapen.

Morgen ga ik naar de HA, voor mezelf en voor de kleine...

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

Apr 8, 2013
    3,456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hier gaf het inbakeren erg veel rust en daardoor een mooie regelmaat in kunnen bouwen. Moet wel zeggen dat mijn meisje het gelijk accepteerde. Ook het uitbakenen geeft geen problemen. Ze slaapt nu vanaf het weekend geheel zonder pacco! Hebben het in 1,5 week tijd voor elkaar gekregen.

Zou het zeker vol blijven houden. Succes!

6. butterfly24984

Oct 16, 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yossie: Ja ook mijn zoontje was niet een hele goede slaper. Toen heb ik niet ingebakerd omdat ik alle tijd had voor hem.
    Maar ja nu heb ik er 2 en dus zou het fijn zijn dat ze wel in haar eigen bedje kan slapen.
    Vandaar het inbakeren.

Nu is Marije ook een onrustige slaper. Ze slaat zichzelf regelmatig wakker en ze heeft behoefte aan geborgenheid. Daarnaast heeft ze ook regelmatig krampen.
    IK spreek met mezelf af dat ze 10 min mag huilen (tenzij het heel erg is) dan ga ik er heen om te troosten.
    Moeilijk maar volgens mij werpt het wel zijn vruchten af.

Want de 2de keer in de doek heeft ze geslapen van 15:15 tot 18:15
    Om 19:00 weer op bed gebracht.
    10 min gehuild met zo nu en dan tussenpozen.
    Daarna zo nu en dan een huiltje (waarvan ik nu weet dat ze dat in haar slaap doet)

Ze ligt wel boven op onze kamer (is het wat rustiger) het ligt is nu uit (overdag gewoon gordijnen open)
    Waar hebben jullie, jullie kindje liggen?
    Zou haar liever beneden hebben maar volgens mij slaapt ze dan minder goed (prikkels.)
    Daarnaast vind ik de kinderwagen bak ook wat aan de krappe kant (kan ik haar niet mooi instoppen)

Ik merk wel dat het me beter af gaat dan met onze zoon. Die kon ik nog geen 5 min laten huilen. Nu lukt het me wel.
    Vooral nu ik net gezien heb hoe vredig ze lag te slapen.

Ze word nog niet lachend wakker, maar is tijdens de voedingen al een stuk rustiger :)

7. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Het zou ook wel vroeg zijn wil ze nu al lachend wakker worden;).

Hier vandaag zonder inbakeren geprobeerd, maar dat is echt drama. Zelfs in mijn armen pakt hij zijn slaap dan niet, en wordt wakker van zijn eigen schik bewegingen. Heeft in totaal 3 kwartier geslapen.

In de nacht wordt onze uk helaas ook om de 2 uur wakker, en niet van de honger. Hoop dat dat ook snel beter gaat, want ik ben dood en dood op.

Maar sommige kindjes hebben het inderdaad nodig om even te huilen voor het slapen gaan. Ik weet dit van mijn eerste. Deed ik in het begin ook niet, en toen sliep hij helemaal niet.

Vreemd is dat hé dat we dan ook twee slechte slapers krijgen. Ik had zo veel hoop om nu een goed slapende uk te krijgen, maar helaas. En dan zeggen sommige nog dat het door jezelf komt, maar daar is dus niets van waar.

Ow ja, en huilen in zijn slaap doet hij hier ook. Zo ff kort huiltje van nog geen minuut en dan 15 min ofzo stil, als ik dan ga kijken ligt hij gewoon te slapen...

Onze uk slaapt op zijn eigen kamer, omdat hij ook onrustig wordt van onze geluiden merk ik. Toen ik met hem in bed lag werd hij ook wakker als ik bewoog. Overdag zorg ik er ook voor dat het schemerig is op zijn kamer, dus niet pikdonker.

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

Apr 8, 2013
    3,456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hoi butterfly,

Wat fijn dat z zo goed heeft geslapen!

Hier slaapt Femke in haar eigen kamertje. In het begin liet ik haar ook af en toe even huilen. Hoorde idd wel het verschil wanneer ik er echt heen moest gaan zodat ze niet te veel overstuur raakte.

Merk, nu ze zonder doek slaapt, ze meer geluidjes maakt. Ook hier vaak een huiltje/schreeuwtje in haar slaap. Weet ondertussen dat ik niet gelijk aan haar bedje moet staan hihihi!
    En dat lachend wakker worden, komt vanzelf!

@yossie: succes met uitbakeren! Ben hier met het slaapje net na de ochtend fles begonnen. Lukte het na een half uur niet, dan weer in de doek. Na een paar dagen sliep ze dat slaapje geheel zonder doek. Toen haar middag slaapje geprobeerd. Gelukkig ging het hier erg voorspoedig en slaapt ze alles zonder doek. (Ze gaat over een week naar het kdv en daar bakeren ze niet in, wilde het al af gaan bouwen voordat ze daar heen gaat.)

Succes dames met zowel het in als het uit bakeren!

9. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    @siertje dat uitbakeren gaat voorlopig niet lukken hoor... Gelukkig bakeren ze op ons kinderdagverblijf wel in. Onze 1 e heeft het nog heel nodig gehad. Wilde alleen ff testen of het werkelijk verschil maakt, ja dus!

Zo lastig die kleintjes, waarom gaan ze niet gewoon lekker slapen als ze moe zijn. Hier helpt wiegen, bij mij liggen etc ook niet:(. Enige optie die ik nog wil testen is een draagdoek.

10. butterfly24984

Oct 16, 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze was nu wel wat eerder wakker 20:30 begon ze te huilen.
    Even wezen kijken.
    Ze was nog niet wakker.
    Maar er zat haar duidelijk wat dwars en ja hoor overgeven.
    Dus toen wel wakker.
    Maar meegenomen :)
    Ze zit nu lekker bij pappa te drinken ;)
    Wel een halfuur te vroeg, maar ja als ik ga rekken is ze weer heel erg moe.
    Hopelijk doet ze het vannacht er wat langer op

11. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Ach, een half uurtje is toch niet te vroeg? Hier de afgelopen dagen wel eens 2 uur te vroeg gevoed hoor. En overgeven is wel heel zielig hoor! Wat is de oorzaak?

12. butterfly24984

Oct 16, 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee waardoor het kwam. Mss door het badje.

Share This Page