hier een knulletje wat nog naast me ligt in ledikant! hij wordt in over 4 weken 1jaar en we zien wel wanneer het tijd is om hem in zn eigen kamer te laten slapen. overdag ligt hij in zijn ledikant op zijn eigen kamer.
Hier nooit een wieg gehad. Absoluut geen ruimte op onze slaapkamer. Hierdoor heeft ze vanaf dag 1 in haar eigen bedje, op haar eigen kamertje geslapen.
Hier paste ledikantje bij ons op de kamer tot 8 mnd heeft ze bij ons geslapen.Daarna op haar eigen kamertje en sliep daar ook gelijk goed.Dus je verwend die kleine echt niet.Volg gewoon je gevoel waar jij jezelf goed bij voelt.
Hier vanaf een week of 2 in haar eigen kamer, in een ledikant. Toen ze bij ons in de kamer sliep, kon ik geen moment slapen. Ik werd er heel nerveus van. Na twee weken was ik wel heel erg moe ha ha. Ze sliep eigenlijk gelijk goed.
Na 10 maanden. Vond het altijd nog zo gezellig. Ook geen problemen gehad toen ze naar haar eigen kamertje ging.
Ze heeft 7 maanden in het wiegje bij ons op de kamer geslapen, en toen ze echt, echt, echt niet meer in haar wiegje paste is ze zo van de een op het andere moment 'could turkey' in haar eigen bedje gaan slapen, nooit geen enkel probleem geweest voor haar. Voor mama trouwens wel, jeetje wat miste ik haar ontzettend, was zo gezellig!
Hier na 1,5 week. Mn zoontje werd wakker van mij (en zn snurkende vader) en ik wakker van elk geluidje van hem. Nu slapen we allebei heerlijk (en even niet al hij rond 4 uur een fles wil) tot 8. Ging direct heel goed. Als ik hem instop dan zeg ik tegen hem dat ik in de buurt ben en van hem houd en dat hij nu lekker gaat slapen. Ook nooit overstuur laten huilen en bij gewoon huilen na 3-5 min even een aai geven en zn muziekje opnieuw aan
Hier slaapt hij nog bij ons. Zijn eigen ledikantje staat naast ons bed. Sowieso tot 6 maanden en misschien nog wel langer!
Vanaf vanochtend slaapt ze in haar ledikantje en eigen kamer. Ze word wakker van ons, zodra wij niet op onze tenen lopen om naar bed te gaan of per ongeluk iets te hard in bed stappen is ze wakker en is dan zo een uur aan het huilen. Tot nu toe ben ik best verbaasd over hoe ze het doet, ze slaapt langer door voordat ze voor een flesje komt en is ook lekker vrolijk vandaag. Ben heel benieuwd hoe het vanacht gaat.
Meteen, nooit een wiegje gehad. Moet zeggen dat ik er ook heel onrustig van word als hij wel bij ons op de kamer slaapt. Op vakantie bijv. Word ik wakker van elk kikje. Kleine slaapt dan trouwens ook onrustig dus gaat prima zo
De eerste ging rond 6 a 7 mnd naar d'r eigen kamer. Sliep dag en nacht op onze kamer. Sliep met 4 wk door dus had misschien eerder gekunnen? Maar vond t gewoon fijn. Manlief ook... Terug naar eigen kamer ging probleemloos. De tweede met 3 a 4 mnd ivm heeeeel veel herrie makend snachts. Ze slaapt nu met 8 mnd overdag in d'r eigen kamer. 19u naar bed. Als ze doorslaapt blijft ze op d'r eigen kamer, wordt ze wakker dan lekker tussen ons in. Heerlijk nog soms, zon ukkie bij je!
hier na 2 weken op eigen kamer, wij sliepen er heel slecht door.... bij elke kikje in de slaap stonden we naast de wieg gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt!
Sem gaat over 2 weken naar zijn eigen kamer, hebben dan vakantie dus mooie tijd op het te proberen.. Al verwacht ik geen problemen slaapt namelijk ook zonder moeite bij de opa en oma's in "vreemde" kamers!
Na de kraamweek is ze naar haar eigen kamertje gegaan. Puur om de reden dat ik niet kon slapen terwijl ze naast me lag en onze dochter werd ook erg onrustig van ons. Wel alle deuren open natuurlijk zodat ik haar alsnog goed kon horen, slapen ging daarna stukken beter.
Beiden jongens gingen met drie maanden naar hun eigen kamertje, ik merkte dat de ze wakker werden van ons. De oudste sliep ook door rond die tijd (duurde overigens niet lang). Nadeel vind ik dat je met nachtvoedingen, ik geef borstvoeding, helemaal naar een andere kamer moet lopen, kind pakken, voeden, terug leggen.... Vaak val ik tijdens het voeden in slaap Maar ik vind het wel prettig dat ik in mijn eigen kamer niet meer zo op mijn tenen hoef te lopen.
na een paar weken ging de kleine naar zijn kamertje. Maar wij hadden het geluk dat hij na de voedingen meteen weer in slaap viel.
Hier gingen ze naar een eigen kamer toen ze er om konden vragen. Maar so wie so, de eerste 6 maanden hoort kind hoe dan ook bij moeder op de kamer te slapen, dat is in elk geval de richtlijn. Dat kind verhuizen vanwege wakker blijven snap ik niet...het is namelijk de bedoeling, biologisch gezien, dat je elkaar hoort en dat de slaappatronen van moeder en kind zich aan elkaar aanpassen. En je man houdt je toch ook wel eens wakker 's nachts, verban je die dan ook naar een eigen bed?
Mijn dochtertje heeft tot 7 maanden naast mij in de reiswieg gelegen. Toen ging ze draaien, en werd de reiswieg wat gevaarlijk. Er was trouwens geen enkel probleem om haar naar haar eigen kamertje te verhuizen. Ze sliep meteen even goed als naast mij. Ik moest trouwens WEL wennen.