Wanneer baby op eigen kamertje laten slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovie, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    Bij mij is mn zoontje met 8 weken naar zn eigen bedje gegaan. Het is denk ik een kwestie van hoe jij je erbij voelt. Als jij er nog niet aan toe bent wacht je er gewoon nog even mee. Je kan altijd nog een ledikantje in je kamer zetten als het wiegje te klein word. Bij mij ging gewoon ineens de knop om.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    #42 Zoe123, 19 jan 2014
    Laatst bewerkt: 19 jan 2014
    Hahaha
    Wat een enorme onzin:$
    Waar baseer je dat in vredesnaam op..
    Het kindje van TS is pas 10 weken....

Hier 4/5 maanden bij ons op de slaapkamer.
    Daarna in ledikantje in eigen kamertje.
    Was geen enkel probleem (nou ja, ik vond het erg ongezellig,maar goed).

Ts doen wat goed voelt, als jij je kindje lekker bij je wil houden, gewoon doen! Zit in onze natuur en het is makkelijk en gezellig.

3. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Na 2 weken op haar eigen kamer in haar ledikant.

4. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ons zoontje sliep vanaf de eerste dag in zijn eigen kamertje.

De baby die op komst is, komt een tijdje bij ons slapen tot hij doorslaapt en gaat dan samen met de oudste op 1 kamer slapen.

We hebben maar een klein appartement en dus ook een kleine slaapkamer, dus we zullen moeten nadenken hoe het ledikantje van de baby bij ons zal kunnen staan.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Misschien een co -sleeper?

6. Lovie

Lovie Actief lid

21 feb 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de vele reacties!
    En leuk om te lezen dat er een hoop kindjes tot een maand of 7 op jullie kamers hebben geslapen, had ik niet verwacht.
    Denk dat ik het voorlopig lekker zo hou en als de wieg echt niet meer gaat kan er evt nog wel een ledikantje bij gezet worden.

Groetjes Lovie.

7. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons zoontje slaapt 's nachts sowieso bij ons op de kamer in zijn wieg.
    Rond 3 maanden ben ik overdag gaan oefenen met slapen in zijn eigen ledikant in z'n kamertje, dat gaat heel erg goed.

Ik vind het zelf nog veel te fijn dat hij bij ons slaapt op de kamer ;) en wel zo praktisch als hij toch nog eens voor nachtvoeding komt.
    Ik moet er ook nog niet echt aan denken dat hij helemaal naar zijn eigen kamertje gaat haha, het is zo gezellig met dat gebrabbel en gekir naast je!
    Ik denk dat ivm de grootte van de wieg wij rond 6 a 7 maanden de overstap gaan maken.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Tot 7 maanden sliep mn zoon in de wieg, toen tot 12 maanden in de co sleeper waarbij hij meestal in mn armen kroop. Met 13 maanden tijdens de vakantie ging hij bij zn zus op de kamer. Thuisgekomen bleef hij bij zn zus slapen ( en miste ik mn baby naast me! ) en nu hij bijna 1,5 is, slaapt hij op zn eigen kamer.

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Heerlijk!
    Geniet ervan!
    En als het ledikantje bij jullie past, prima toch!
    Gewoon lekker van genieten ze zijn maar kort echt klein, ze kunnen nog lang genoeg op hun eigen kamertje slapen.

10. Trotter

Trotter Actief lid

26 okt 2011
    377
    0
    0
    NULL
    NULL
    Totdat het moment daar was dat hij naar zijn kamertje kon,.... Gewoon afgewacht tot het goed voelde. En dat was na 6 maanden.

Terug van 1,5 week vakantie hebben we hem voor het eerst in zijn bedje gelegd. Wieg was toen wel te klein aan het worden. Maar had het niet goed gevoeld dan was de ledikant gewoon naar onze kamer gegaan.

Geniet ervan! Ze worden zo snel groot ;).

Moet er wel bij zeggen dat wij dus geen 'last' van elkaar hadden. Niemand hield of werd van elkaar wakker.

11. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Zoontje ging na de kraakweek in zijn eigen kamer slapen, omdat man en ik beide wakker werden van elk geluidje van hem.

Tja, en dan kan het wel zo zijn dat het 'hoort' om je kind 6 maanden bij je op de kamer te hebben liggen, maar volgens mij heeft mijn kind er meer aan dat wij een goede nachtrust krijgen. Overigens word ik nog steeds wel wakker van zijn geluidjes, maar een stuk minder dan eerst.

TO: gewoon doen wanneer jullie het er de tijd voor vinden!

12. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    De wieg kan denk ik nog een paar weekjes, maar dan is het wel klaar. Dan zetten we een co-sleeper neer; ik wil mijn mannetje nog lang niet bij me weg hebben 's nachts.
    We slapen nu allemaal erg goed; we worden amper wakker voor de borstvoeding (drie keer per nacht). Vanaf de eerste voeding slaapt hij in mijn armen en na de laatste voeding leg ik m weer in zijn wiegje terug, zodat ik kan opstaan en hij nog verder kan slapen. Werkt als een trein.
    Als de wieg te klein wordt gaat ie dus 's nachts in de co-sleeper en overdag in zijn bedje op zijn eigen kamertje (want daar zit rondom een hekje, co-sleeper mist een kant). En hij gaat pas uit de co-sleeper weg als hij zich zelf kan optrekken en het bedje dus eigenlijk op de laagste stand zou moeten. Dat kan niet naast ons bed. Hoop dat het nog maanden duurt :)
    Overigens slaap ik minder rustig als hij in de wieg ligt; dan hoor ik vanalles en moet ik steeds omhoog komen om te checken of ie wakker is en wat wil ofzo. Als ie bij mij ligt voel ik dat ook wel, bijna zonder dat ik mn ogen open doe.

13. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    ons mannetje slaapt in de co-sleeper aan ons best! :D

14. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    #54 Olifantje, 19 jan 2014
    Laatst bewerkt: 19 jan 2014
    Ja daar heb ik ook al aan zitten denken.. Ik wil dan het Gulliver ledikantje van Ikea als co-sleeper maar aan de ene kant heb ik liever 1 muur voor de baby waar de meubels staan. Maar die muur is maar 1m90 lang. :(
    Een ledikant is gemiddeld 1m20 - 1m30 lang dus heb ik geen ruimte voor de Hemnes ladekast die ik graag als commode en voor de kleertjes wilde.. ;) *zucht*

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wat van schrik dat er zoveel mensen hun kinderen na een paar dagen of weken al apart leggen. Zijn die mensen dan niet goed voorgelicht? Of zijn ze zo eigenwijs?

Het is al heel lang (al zeker 20 jaar) bekend dat de kans op wiegendood 7 keer zo klein wordt als een kind gewoon bij de ouders op de kamer slaapt. En dan in de directe nabijheid van de moeder (dus naast het bed o.i.d.). Er is ook echt al heel lang een richtlijn ter preventie van wiegendood, die ze bij kraambureaus en en CB's horen te delen met ouders.
    Zoals met alles is het natuurlijk iets dat je als ouders beslist, maar als je je kind niet gewoon bij je houdt, hoor je wel rekening te houden met de risico's.

Maar vroeg apartslapers...is dit jullie voor je die beslissing nam wel goed uitgelegd?

16. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Meteen in eigen bed, zowel overdag als snachts.

17. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ivan heeft de eerste nacht in de kinderwagenbak bij ons op de slaapkamer gelegen. Vanaf dat moment altijd op zijn eigen kamertje in zijn eigen ledikant.

18. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dit is mij noooooooooooooooooooit verteld! :( En tot welke leefdtijd geld dit?

19. FairyHunter

FairyHunter Niet meer actief

de oudste is met 6 weken naar zijn eigen kamer gegaan, wij hielden hem wakkeren hij ons. overdag lag hij vanaf 8 weken in zijn eigen bed.
    de jongste na 9 weken en overdag al vanaf 6 weken omdat de oudste teveel herrie maakte om goed te kunnen slapen. hij heeft tot 4 maanden in zijn wiegje geslapen op zijn kamer daarna in zijn ledikant.

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Dat laatste is erg belangrijk haha. Ik deed nl bijna geen oog dicht, hoorde echt ALLES. Na 5 weken met heel veel pijn en moeite de kleine verhuist en toen sliep ik eindelijk beter, best fijn.

Deel Deze Pagina