Wanneer Baby uitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dani84, 21 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik ga pas na de 20 weken beginnen. We hebben qua grote
    dingen niet veel nodig alleen een commode en wagen....
    en de kleine dingen doe ik gewoon in etappes...
    Maar kan eigenlijk niet wachten.... :oops:

LIEFS nony

2. Annelies1985

22 apr 2008
    10
    0
    0
    Amsterdam
    Je moet je ook niet laten op jagen door de levertijden...
    Maar wel door je eigen lichaam...

Mijn baby kamer was met 28 wkn helemaal af...
    De reden hiervoor een goede schrik in week 26 waarbij ik ineens naar het ziekenhuis moets met mogelijke zwangerschaps vergiftiging...
    En nu wil ik niet iedereen de stuipen op het lijf jagen maar daar zijn we toch behoorlijk van geschrokken...

Maar ook een bericht in de krant van Zo 13 apr deed me toch ff 2 keer nadenken...
    Daar in stond dat baby's ademhalings problemen (blijvend) door de giftige dampen die nieuwe meubelen afgeven kunnen krijgen...
    Het geld dus niet voor 2e hands maar voor nieuw...
    De regering wil nu de mensen gaan adviseren om na je 3 mnd grens toch al meteen te beginnen met de babykamer zodat alle giftige dampen die vrij komen weer weg zijn zodra je kleine geboren is...

Dus ben ik al helemaal klaar...
    Ze kan zo komen en in der bedje...
    Nouja laten we nog maar ff rustig wachten tot zij eruit wil...

3. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht

daar moet je je eigen helemaal niet door laten opfokken ik heb nog nooit in de krant gelezen dat baby,s daar daadwerkelijk aan zijn overleden

babykamers en speelgoed hebben niet voor niets zo,n keurmerk en als het echt schadelijk zou zijn zeggen de leveranciers dat echt wel hoor ze zijn toch niet gek

4. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Ik denk dat ze op dit berichtje doelt:

'Ouders moeten babykamer eerder inrichten'
    Uitgegeven: 13 april 2008 11:02

DELFT - Ouders zouden de babykamer eerder moeten inrichten. Dat adviseert onderzoeker Evert Hasselaar van de TU Delft, zondag in De Telegraaf.

Hij doelt met name op mensen die in een goed geïsoleerde woning wonen.

"Vrouwen zouden in plaats van in de achtste maand al in de eerste maand van hun zwangerschap de babykamer moeten inrichten. In alle nieuwe meubels, vloerbedekking en gordijnen bevinden zich gassen, weekmakers, formaldehyde, benzenen en biociden", zegt Hasselaar.

Hij adviseert maanden voordat de baby komt de babykamer goed warm te stoken en te ventileren zodat nieuwe spullen kunnen uitdampen om mogelijke gezondheidsschade te voorkomen.

(c) ANP

Ik ben trouwens zelf ook nog helemaal niet bezig hoor. Over een week of 3, na de 20 weken echo ga ik op mijn gemakje eens rondneuzen en kopen. Mijn familie is al zowat in paniek :) , maar ik zie het ook wel hoor. Als de nood echt aan de man is, een wiegje en wat kleertjes hebben we al en de rest kan zo gekocht worden. Het is niet levensbedreigend als er verder niets in huis is denk ik dan maar!

Deel Deze Pagina