Hoi Ik ben zwanger van mijn 3de wonder, maar heb nu al tot vervelends toe kunnnen ondervinden dat er bijna niemand mij filiciteerd en dat er heel veel mensen zuchten als ik het hen vertel! Blijkbaar mag een mens nu eenmaal geen 3 kinderen meer maken :x Ik wordt er echt kwaad van! Bij de eerste vreugde alom, tweede ging nog redelijk maa was ook al vele minder en nu bij de derde,... Zijn er nog die zo'n slechte reacties krijgen? Cate
hoi cate, Nou, ik werd ronduit gevraagd of het een ongelukje was. Echt hoor, en dan mensen die je niet eens goed kennen. Schandalig gewoon. Dus....ik herken het wel. Bij de eerste volop kaartjes dat je zwanger bent en heeel veel kaartjes bij de geboorte. Bij de tweede nog maar paar kaartjes bij zwangerschap en bij de derde echt geen 1 kaartje van gefeliciteerd met je zwangerschap en een stuk minder kaartjes na de geboorte. Om over het kraambezoek nog maar niet te spreken want ik zat soms echt te wachten tot er iemand kwam. Heel erg vreemd vond ik het! Heb eens zitten vragen bij anderen maar die ervaarden het ook zo. Blijkbaar werkt dat zo. Gek he
Ten eerste GEFELICITEERD.! Vind het echt dom hoe mensen dan reageren net zoals Onsfrumpie zeg.. Elk babytje is toch mooi, wat maakt het nou uit hoeveel je hebt/krijgt.
Cate en man, Gefeliciteerd! Het lijkt zo gewoon voor sommige mensen, maar het blijft een wonder. Ik hoop dat het een gezond kindje mag worden.
belachelijk! Bij deze, gefeliciteerd met jullie wondertje! want dat is het toch, ook al is het de derde vind ik.
Bij deze Gefeliciteerd meid! super! Ik herken het wel wat betrefd de 2de.. Ben daar ook verdrietig om geweest.. uiteindelijk heb ik me er bij neer gelegd. Het is mijn wonder en mijn gezin! lekker genieten! Liefs Jazzie
Nou, een felicitatie moet er altijd wel afkunnen, toch..? Heel raar! Bij deze: gefeliciteerd! Over die 'gefeliciteerd, zwanger'-kaartjes zit ik es na te denken, maar ik denk eigenlijk dat ik dat zelf ook bij een tweede minder snel zou doen Wel gek, want ik vind een 2e, 3e, 4e, .. net zo speciaal als een eerste, maar toch zou ik bij een volgende minder snel een kaartje sturen. Stom, zeg Een felicitatiekaartje bij geboorte doen wij wel bij iedere geboorte, zelfs al zou het iemands 7e zijn.
Wat een raar fenomeen dus daar moeten we even wat aan doen: GEFELLICITEERD MET JE DERDE WONDER! WAT GEWELDIG!!! Elke keer is toch geweldig dus 1 of 10? Allemaal even mooi en gewoon lekker van genieten en mensen die onbeleefd zijn een koekje van eigen deeg geven!
Herkenbaar...Ik ben ook zwanger van me 3e... Mijn familie reageerde heel blij...Maar de familie van mijn man; was het gepland, alweer zwanger, is het niet zwaar noem maar op. Niet eens gefeliciteerd..Voor mijn part krijgen ze helemaal geen geboorte kaartjes..Scheelt wat...Terwijl ze allemaal 3 of meer kinderen hebben.. Pff zeg!
Hoi, GEFELICITEERD! Ik heb dat ook hoor en dan vragen sommige ook aan mij of het wel gepland is. Dan denk ik wat maakt het uit we krijgen er nog een kleine bij dat is toch het mooiste wat er is. Er zijn ook wel mensen bij die je wel feliciteren en verder geen stomme vragen stellen hoor. Maar het is gewoon niet leuk als mensen dan zo gaan doen. Nou geniet ervan
Dat herken ik wel... bij mij is het helemaal erg omdat deze een echt nakomertje wordt.. 12 jaar verschil met jongste. er zijn wel mensen die het leuk vinden, maar ik krijg ook negatieve reacties.. mensen die zuchten en klagen en roepen moet er echtttttttt niet meer aan denken.. of me ronduit gek noemen dat ik uberhaupt met gedachte speelde voor een 3de kindje. vroeger was het heel normaal, maar tegenwoordig is het net of je doodzonde begaat met meer dan 2. jij in elk geval proficiaaaaaaaaaat!
He Cate, Wat rot voor je. Nou bij deze. VAN HARTE GEFELICITEERD! Hardstikke leuk voor jullie. En een derde is net zo leuk als de vorige (nou ja, de eerste is toch een beetje anders) en misschien de volgende. Super leuk zo'n groot gezin. Geniet er van en trek je maar lekker niks aan van al die pipo's.
gefeliciteerd! natturlijk is een derde net zo welkom en bijzonder als een eerste. blijkbaar is voor andere het nieuwtje er da wel af. ik begrijp dat ook niet hoor. ik vind het steeds weer heel bijzonder. mijn vader heeft zo zijn eigen tactiek die negeert het gewoon en weigert er een stom woord over te zeggen. gelukkig waren mijn broer en schoonzus wel helemaal overromepld en enthousiast. dat maakt weer veel goed. de rest van de reacties is wisselend. zo van jij durft! en dat je ziet denken zal wel een ongelukje zijn. werd me bij de echo ook gewoon gezegd. ja het was en ongelukje he. ja voor een ongelukje ga je gesprekken aan met een arts en haal je je spiraal eruit. ik zat daar echt van duhhhhhh? jij durft om zulke uitspraken te doen. ik ben er maar niet op ingegaan en vertrokken bij die praktijk. mensen die dingen voor mij invullen terwijl wel dolgelukkig waren dat we zwanger zijn daar zit ik niet op te wachten dank je feestelijk. tot mensen die het wel leuk vinden. maar het superspontane is er inderdaad af dat klopt.
Mijn ervaring met dit en meer soort dingen: familie en vrienden zijn hartstikke fijn en zeer dierbaar,maar sommige dingen kun je alleen "kwijt" in je eigen gezinnetje. Van harte gefeliciteerd, leuk zon groot gezinnetje, ik kom zelf ook uit een gezin van 3 kids dus heel gezellig.
hey meis, begrijp je wel, vriendin van mij had met de eerste ook enorm veel mensen die blij voor haar waren, maar omdat ze geen groot huis hebben, en zij niet werkt alleen haar man, kreeg ze ook teh orenvan ohh oke, is het dan niet moeilijk. Dus ik wil zeggen, VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE WONDERDRUMMEL, en geniet er veel van. trek je niks aan wat anderen vinden het is jou frummeltje, het is jou wondertje ( en je mans wondertje) dus enjoy en doe lekker rustig aan.
Zoo herkenbaar.. Ik ben dan zwanger van de tweede.. Mn familie en close vrienden reageerden heel positief.. Maar mensen vragen gewoon, vanwaar je keuze Je bent nog maar 22..Waarom niet even wachten?Wilde jij niet weer naar school? DAMN.. Kunnen mensen niet zeggen gefeliciteerd met dit wonder en ik hoop dat het een gezond kindje wordt of whatever..
@jewel22, bij deze Enorm van harte gefeliciteerd met je wondertje, en met je wonder die er al is, en mogen jij en je wonder gezond alles doorstaan.
Hoi Cate, Wat ontzettend lomp en stom; elk nieuw leven is toch geweldig!? Ikzelf ben ook zwanger van de 3e, maar wij hebben het nog niet tegen heel veel mensen verteld. Ik wacht liever nog een paar weekjes. Ook bij ons is het een heel bewuste keuze en we genieten dan ook enorm. Ik wens je een heerlijke zwangerschap toe, en : van harte! Liefs Jose