Ik wil het toch graag weten. Ik hoop het nog niet hoor met me 33 en 4 dagen. Maar kunnen katten een bevalling of iets aan voelen. De hele zwangerschap hebben ze normaal gedaan, maar de laatste dagen is een van me katten niet bij me weg te slaan. Als ik ga zittem zit hij gelijk op schoot en loopt me overal achtet na als ik in de kinderkamer ben staat hij te mauwen voor de deur. En noem maar op hebben meer mensen hier last van? Of kunnen ze iets aanvoelen? Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Mijn kat deed dat ook vanaf een week of 34.. Maar Rhodé is toch echt gehaald met 38,6. Ik denk dat ze wel voelen dat er iets gaat gebeuren, maar niet dat als je kat zo "gek" doet je ook daadwerkelijk snel gaat bevallen..
Bij een vriendin van mij waren haar katten niet weg te slaan tijdens haar zwangerschap. Geloof dat je werd achtervolgd en ze wilde steeds op haar buik liggen. Ik denk toch dat de huisdieren het aanvoelen dat je zwanger bent. Ook zou je nu misschien anders ruiken voor ze, door hormonen? Ikzelf heb geen huisdieren. Mijn partner is allergisch voor vanalles met haar of pluizen. En een vis vind ik ook zo saai.
onze oude hond voelde wel dat me schoonzus zwanger was terwijl ze het pas die avond had verteld hahaha.. was ook niet bij haar weg te slaan en begon te grommen als iemand te dicht bij kwam
Mijn katten willen ook steeds vaker bij me liggen, tegen m'n buik aan of gewoon heel dicht bij me. Ook vind ik ze een stuk voorzichtiger bij m'n buik. En ze willen vaker geaaid worden.
mijn kat komt nu wel bij me liggen maar niet meer op schoot of op mn buik... ben benieuwd of dit aan het einde gaat veranderen... onze hond is superwaaks al de hele zwangerschap, vermoeiend waaks
Hahahahaha... mijn kat wil me de laatste week alleen maar laten struikelen.. en is steeds eerder dat hij zijn middaghapje wil... Ik denk dan toch dat ik zo'n knuffelkat wil... want deze kan ik wel schieten tussen 2 en 5...(hou wel heel veel van hem maar dat struikelen wordt vervelend met zo'n dikke buik)
De hond van mijn schoonouders was ook niet bij me weg te slaan in de eerste weken. Mijn eigen honden zijn sowieso wel knuffelig maar mijn kaketoe moest niets meer van me weten en heeft me al 2 keer zo hard gebeten dat het flink bloedde.
Ik heb ook 2 katten en ze zijn ook sinds de zwangerschap zoo lief! De poes wil de hele dag knuffelen en op schoot terwijl ze dat eerst nooit wilde! Ook de kater is een knuffelkont, maar dat was hij al. Merk dus alleen verschil bij de poes. Vind ik niet erg hoor
Ik vind het aaien en knuffelen niet zo erg maar het voor me voeten lopen bijna tot vervelends tot dat je bijna er van onderuit gaat dus het echt voor je voeten lopen hoeft van mij niet haha
Nou, mijn katten kan het niets schelen dat ik zwanger ben. Die rennen nog net zo hard over mijn buik als vroeger om vervolgens bij manlief te gaan knuffelen.
onze jongste kat wil alleen maar gekriebeld worden door me. mag haar amper meer oppakken, komt niet meer bij me zitten, jaagt niet meer op het touw wat ik vast heb... de oudste kat wil elke dag minimaal even een kwartiertje bij me liggen. vanaf met moment dat ik zwanger was(ik vond het al vreemd in december). vanaf het begin af aan ontwijkt hij mijn buik. sinds een week wil ie er wel tegen aan liggen. ook wil hij amper meer naar buiten als ik binnen ben de oudste hond wordt steeds waakser. met elk geluidje wat ze hoort moet ze tegenwoordig blaffen. ook op geluiden die haar normaal niets deden (vrachtwagen, kinderen die langs lopen/fietsen, een deur die dicht klapt) de jongste hond kent me niet anders dan zwanger (was 2 maand toen we haar kregen), dus van haar kan ik moeilijk zeggen of ze anders reageert dan anders maar dieren kunnen wel dingen aanvoelen. of ze ook zo juist zijn met de bevalling aanvoelen weet ik (nog) niet. denk niet dat ze dat zo goed weten, wel dat jij je anders gedraagt.
één van mijn katten ging op mijn buik liggen bij de eerste zwangerschap, toen wist ik eigenlijk al dat ik zwanger was voor een test gedaan te hebben. Deze zwangerschap is ze eigenlijk heel afstandelijk, maar gisteren zat ze de hele tijd bij/naast me..En maar stom kijken..
de kat van ons lag heerlijk bij mij te slapen toen hij plotseling weg sprong. enkele secondes later braken mijn vliezen...
Een vis komt ook niet zo snel gezellig op je buik liggen, he? Ik heb hier 2 katten rondlopen, maar ik merk niets aan ze. Maar is ben ook 'pas' 26 weken. Misschien dat het later in de zwangerschap anders wordt.
Onze kater is heel rustig geworden, wil nu ook de hele tijd naast mij zitten of komt op schoot liggen, deed hij anders nooit bij mij. Loopt ook altijd mee de kinderkamer in en moet deze "bewaken". Onze hond is juist afstandelijker geworden, en luistert helemaal niet meer naar mij.
Onze kat vergist zich wel eens, eerder kwam hij nog wel eens lekker op schoot liggen, nu af en toe nog, maar dan komt hij tegen de buik en dan bedenkt hij zich volgens mij dat er wat in zit en gaat hij er gauw vandoor! Verder komt hij nog wel gewoon bij me en ligt nu ook te klieren door telkens met zijn staart over het toetsenbord te gaan.....(fijn dat lange haar) Maar volgens mij wordt hij langzaam aan steeds knuffeliger! Dus als ik straks met verlof ben zal ik wel een kat vast aan me hebben zitten
Onze honden (3) doen niet anders dan normaal tegen me. De katten van mijn moeder ook niet anders. Maar ik heb een jaar of wat geleden iets gelezen over een kat in een hospice (waar je heen gaat om te sterven)..die hadden een kat, als de kat dan bij iemand op bed ging liggen, stierf die persoon binnen 24 uur. Ik ben er vanovertuigd dat katten hormonen ruiken, of iets anders wat we afscheiden waarop ze reageren. Denk dat de ene kat daar wat gevoeliger in is dan de andere. Onze mopshondjes hebben die gave overduidelijk niet hahaha..die hebben niet in de gaten dat er een baby groeit in mijn buik...die doen gewoon net als anders.
onze kat kreeg een epileptische aanval toen ik net zwanger was. dus wij naar dierenarts en die vroeg meteen of onze gezinssituatie misschien ging veranderen.. blijkt vaker voor te komen dat bepaalde katten er zo op reageren. de laatste paar weken van deze zwangerschap lag ik continu met drie katten op en rond mijn buik, heel gezellig!