Wanneer baby voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Flashyfly, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    sinds een week of 19 en een half. En het word alleen maar duidelijker!

2. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik voelde vanaf ongeveer 17 weken de baby, en sinds 3 dagen voel ik het ook van buitenaf, zoooo leuk :) !

3. Silvaantje

Silvaantje Actief lid

20 dec 2011
    142
    0
    0
    Ik werk als huishoudelijke hulp en nog twee dagen
    Leiden
    Met ruim 15 weken voelde ik af en toe iets, maar twijfelde ik teveel om echt te durven zeggen dat ik haar voelde... maar met 17 weken was het wel duidelijk! met 20 weken voelde mijn vriend haar ook en met 22 weken ging mijn buik ook echt bewegen als ze trapte...

4. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    met ruim 16 weken voelde ik de bubbels al in een cola glas, en paar dagen daarna voelde ik duidelijke plopjes, dit heeft een poosje aangehouden, en toen lag ukkepukje blijkbaar weer verstopt.
    Sinds deze week weer wat actiever gelukkig! we hebben een flinke druktemaker!

5. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Met bijna 17 weken kreeg ik een paar echte schopjes ("hoi mama, ik ben er echt!"), daarvoor niet echt iets gevoeld wat ik aan de baby toeschreef. Schijnt vroeg te zijn voor en eerst kind. Met 20 weken heeft mijn vriend de uk voor het eerst gevoeld. Nu voel ik het kindje bijna elke keer schoppen of draaien als ik rustig zit, en vooral als ik mijn hand op mijn buik leg. Mijn placenta ligt ook achter.

6. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Wat lijkt me dat een heerlijk gevoel! Ik kan haast niet wachten.
    Maar volgens mij lag bij mijj de placenta voor, volgende keer nog eens navragen.
    En ik ben niet de smalste dus misschien speelt dat ook nog mee.
    Ik wacht geduldig af....

7. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Vanaf 17 weken kleine plopjes, worden nu steeds duidelijker:)
    Wel heel bijzonder hoor. Soms twijfel ik nog wel of ik het echt goed voel, maar omdat het steeds duidelijker wordt vertrouw ik er maar op dat het onze kleine is!

8. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij de eerste voelde ik met ongeveer 14 weken soms een soort elektrisch schokje in mijn buik, later werd dat gevoel sterker een werden het echte schoppen. Nu is het nog veel te vroeg om wat te voelen, maar ik kan niet wachten.

9. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    de eerste keer dat ik iets voelde was met 14 weken en met 15 weken voelde ik al echte schopjes, met 18 weken konden andere mensen + mijn vriend het ook voelen en nu houd de kleine de schopjes liever met mij en mijn vriend gedeeld bij de anderen stopt hij gelijk als hun de handen op mijn buik leggen hihi

10. Behappy

Behappy Niet meer actief

ja dat heb ik ook .. en idd vertrouw ik er ook op dat de kleime is

11. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ik voelde het rond de 16 wkn. Inderdaad van die veegjes of plopjes. Ik dacht eerst ook wat is dit nou? Maar het was ons meisje! Pas vanaf 20 wkn voelde ik het duidelijker. Het heeft inderdaad ook de maken met waar je placenta ligt. Als die aan de voorkant ligt duurt het langer.

12. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Met 8w6d (!!) voelde ik een tinteling die ik herkende van een IUI-behandeling. Daarbij gaan ze met een flexibel slangetje in je baarmoeder. De binnenkant van je bm wordt dus aangeraakt.

Het was zo subtiel, dat het op een aparte manier kriebelde achterin mijn hals. Ook leek het op het gevoel in je buik als je met je auto over een spoorweg-heuveltje rijdt.

Toen dacht ik 'eens op letten of dit gevoel uitgroeit naar de vaak beschreven vlinders/plopjes'. Maar tegelijk dacht ik ook 'dat kan helemaal niet. Beeb is hooguit 2 cm...'

Een vriendin voelde haar 2e kindje ook erg vroeg, vanaf week 9. Zij herkende het typische 'hals-gevoel', toen ik het beschreef.

De week erop voelde ik het niet meer, maar in de 10e en 11e week kwam het af en toe terug. En vaker, en sterker.

Alsof je met een braampje van je nagel heeeel lichtjes krast. De beschrijving van koude frisdrank-belletjes vond ik ook wel passend.

Ik durfde dit nog niet echt in het openbaar te vertellen, uit angst om voor gek versleten te worden. Op het internet lees je soms heftige reacties van mensen die beweren dat het helemaal niet kan; je eerste kindje voelen voor 15 weken. (En als ik ergens slecht tegen kan, is het dat andere mensen mij gaan vertellen wat ik wel of niet voel. ;) )

Met 12w2d was ik met de Angelsounds aan het luisteren. Ik hoorde de hartslag, en hield het apparaat perfect stil
    Toen voelde ik de kriebel weer, en hoorde een apart geluid met de Angelsounds; het laat zich het beste beschrijven als eens soort zweepslag of het wiebelen met een dunne, metalen plaat.

Ik ben het internet op gegaan op zoek naar doppler-geluidsfragmenten van een bewegende baby, en inderdaad; hetzelfde geluid!

Met 12w4d hadde we een echo, en toen we ons kleintje een flinke trap zagen maken, voelde ik de kriebel weer heel duidelijk!

Vanaf dat moment durf ik het ook openlijk toe te geven dat ik het geluk mag hebben dat ik mijn kindje dus al heeeel vroeg voel!

'Wetenschappelijk' bevestigd door mijn gynaecologe.

13. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ik voel nu sinds een paar dagen een vreemd gevoel in mijn buik. Alsof mijn hart ook even anders gaat kloppen.
    En een soort van bubbels in mijn buik. Zou het toch al ons frummeltje kunnen zijn?

14. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ik ben nu 12+3 en ik voel af en toe van die drukjes aan de binnen kand van mijn baarmoeder aan de rechterkant. Nu hebben we gisteren een echo gehad en zag ik dat de baby met zijn voetjes tegen de kant aan het schoppen was, lekker een drukmakertje zag het uit :) Weet zeker dat die drukjes die ik voel de baby is.

15. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Met 15 weken voelde ik een plopje in mijn buik en met precies 18 weken voelde ik het kindje echt schopjes geven en sindsdien voel ik hem elke dag bewegen.

Deel Deze Pagina