Bang voor reacties / onzekerheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cbss, 18 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cbss

cbss Actief lid

9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Jullie moeten mij even helpen. Ik ben 23 jaar en redelijk onverwacht zwanger. In mijn omgeving zijn veel vrouwen vaak rond hun 30ste / 35ste zwanger. Mijn vriend en ik zijn blij, maar ik ben toch erg onzeker.

Heel erg bang voor nare reacties. Dat het te vroeg is en dat we een domme keuze maken.
    Onze situatie is verder 'goed'. Jaar geleden een eengezinswoning gekocht, ik heb een vaste baan, mijn vriend binnenkort ook en we zijn 6 jaar samen.

Toch maak ik mij druk om de reacties en vooral die op mijn werk. Werk in een heel klein bedrijf. Denk dat mijn baas het ook echt niet leuk gaat vinden.

Wie heeft hier ervaring mee en is ook jong zwanger ? Wat waren de reacties van vrienden en familie en werk?

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Ha, dit komt me bekend voor :)
    Op mijn 23e (inmiddels 24) zwanger geraakt, toen ook 6 jaar samen en net een jaar ons eigen koophuis. Was ook bang voor negatieve reacties en "goh, wel jong, he?". Maar serieus niet 1 opmerking over gehad! Integendeel: enkel lieve, leuke reacties :)

En ach, al komen er wat negatievelingen, het gaat om jullie, toch? Laat ze maar kletsen!

3. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Wees blij met jullie geschenk! Jullie situatie is stabiel en jullie redden het straks prima! Niet bang zijn voor reacties, maar genieten van je zwangerschap 😄

4. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Hier ook net zo oud als jij, net 24! Wij zijn 2,5 Jaar geleden getrouwd waren toen al 7 jaar samen en ja niet iedereen begrijpt dat:)! Maar we hebben een eensgezinswoning alles is stabiel en we willen er samen voor gaan:)! Als je er zelf maar vertrouwen in heb dan is het goed toch! De reactie dat we zwanger waren, waren heel positief hoor! Alleen soms heb ik het idee dat mensen naar me kijken van zo die is jong, maar goed kan ook zijn dat ik dat zie en mensen dat niet denken!

Lekker ervan genieten dat het jullie gegeven is:)!
    Geniet van je zwangerschap!

5. Esther21

Esther21 Bekend lid

16 okt 2016
    516
    172
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik was 22 en zwanger 1e kindje, ook op onverwachts en zo in paniek gelijk naar me moeder gereden 😂 die zei maar meissie.. jullie hebben alles! Dus bij deze: zoals je het beschrijft hebben jullie alles. Dus maak je geen zorgen en mensen de wel negatief willen zijn. Die zijn vaak jaloers, geniet ervan dat jullie zwanger zijn. Er zijn helaas veel mensen die het niet lukt of al jaren bezig zijn.

Ben nu trouwens van de 2e zwanger

6. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Ik ben wat ouder maar had ook graag jong moeder geworden. Liep anders. Dus wie zegt dat dat in jouw omgeving ook niet daardoor komt.
    Maar gefeliciteerd Meis! Jullie hebben alles op een rijtje dus laat maar lekker kletsen hoor!

7. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Hier ook 23 en al 7 jaar bij elkaar en 5jaat samenwonend! Niet getrouwd nog. Hier was het overigens een bewuste keuze maar niemand heeft hier vervelend of negatief gereageerd al was ook ik daar bang voor.

Je heb alles op orde jullie zijn blij dus mocht je toch negatieve reacties krijgen(wat ik niet denk) lekker langs je heen laten gaan!

Gefeliciteerd en geniet!

8. summer22

summer22 Fanatiek lid

24 mei 2014
    1.007
    130
    63
    Ook hier 23 toen wij ons eerste kindje kregen. Ook ik dacht dat mensen mij misschien wat jong vonden. Maar wij waren 5 jaar samen en ook al een huisje gekocht.
    Dus als je alles goed op orde hebt, wat maakt leeftijd dan eigenlijk uit!😊 lekker genieten hoor, en mocht iemand er iets van zeggen trek het je niet aan.
    Veel geluk samen!

9. Mama2017

Mama2017 Actief lid

30 nov 2016
    409
    109
    43
    Vrouw
    Ik was ook 23.... Maar we hebben allebei een baan, een mooi huis gekocht en een goede relatie.
    Nooit iets negatiefs gehoord. Zelfs niet over het feit dat we 'nog maar' een dik jaar samen waren. ;)

10. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.895
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het wel mee zal vallen :) jullie hebben zo te horen een stabiele situatie :)
    Hier is het juist andersom. Ik ben 28 en hoor aan alle kanten: goh, word het niet eens tijd? Wanneer gaan jullie beginnen? Oh? Nog geen kleine in de planning?

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier waren we 1,5 jaar getrouwd en was ik net 22 toen ik zwanger raakte. Nog niet iedereen had het verwacht, maar de reacties waren alleen maar positief.
    Nu 25 en net zwanger van de 2e, ook alleen maar weer leuke reacties op gehad. :)

12. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

23 is een hele mooie leeftijd hoor! Het was ons toen niet gegund, anders hadden we toen ook al een kindje.
    Als iedereen wacht tot hun 30/35e, waarom zouden jullie dan ook moeten? Het gaat om jullie leven, jullie gevoel, van niemand anders!
    En of je baas het leuk gaat vinden? Ik denk dat het wel mee gaat vallen. Laat het wel tijdig weten zodat er een vervanger voor tijdens je verlof gezocht kan worden.

Geniet van je zwangerschap en maak je niet druk om anderen.

13. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Gefeliciteerd!!

Iedereen heeft altijd een mening. Te jong, te oud, te dik, te dun.
    Zelf vind ik negatief commentaar op zo'n mooi bericht als een zwangerschap meer zeggen over die persoon dan over jouw (leeftijd, thuis sitatie)
    Heel veel geluk gewenst samen!

14. cbss

cbss Actief lid

9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Iedereen bedankt voor alle lieve en opbeurende woorden. Ik ben ook heel blij hoor en probeer er ook van te genieten, maar op sommige momenten word ik gewoon erg onzeker. Ik ben best wel gevoelig voor wat mensen van mij vinden (mijn vriend zegt vaak genoeg dat ik dat eens los moet laten, maar best lastig hoor)

Maar als ik het zo hoor zijn er meerdere dames die wat jonger zijn en al een kindje hebben of krijgen.

@Lill dat lijkt mij inderdaad ook niet leuk als je dat te horen krijgt. Dat zou hier niet echt het geval zijn hoor haha, zat vrouwen die 'pas' kindjes krijgen als ze 35 zijn.

Ik zelf vind natuurlijk dat iedereen het zelf moet weten en ben ook heel dankbaar dat het bij ons blijkbaar zo 'makkelijk' gaat. Zat verhalen die minder positief zijn.

15. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik denk dat het je echt 100% mee zal vallen en dat de meesten echt heel blij zullen reageren. En degenen die dat niet doen die hebben A. sowieso geen recht van spreken, en B. zouden vast ook wel iets negatiefs te melden hebben als je bv 5 jaar later zwanger zou worden!
    Geniet ervan, veel geluk!

16. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Niet druk maken om wat anderen ervan vinden, misschien is het zelfs wel jaloezie? Het is niet iedereen gegeven om op hun 23e een stabiele basis voor een kindje te hebben en die hebben jullie wel! Lekker genieten!

17. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Alleen maar prachtig dat jullie zo jong al zo'n stabiel leventje samen hebben opgebouwd zodat je al voor een kindje kan gaan :) gefeliciteerd!!

Het kan ook anders, wel 'oud' genoeg met 27/28 maar redelijk wat mensen vroegen mij of het niet te snel was.
    Hij vroeg mij ten huwelijk toen we elkaar een jaar kende, trouwden toen we elkaar 1,5 jaar kenden en ik kon 3 weken erna al vertellen dat ik 3 maand zwanger was ;)
    En nu ik een 2de verwacht als ons dochtertje straks bijna 2 is, krijg ik ook wel eens de voorzichtige vraag of het niet dicht op elkaar is.
    Maar er zijn véél meer mensen die onwijs leuk reageren en alleen maar blij voor ons zijn al die tijd. :)

18. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Jullie hebben het goed voor elkaar meid. En laat ze maar lullen. Jullie zijn een voorbeeld voor velen; qua hoe het dus ook kan. Ga lekker genieten met je mannetje en straks van jullie wondertje!! Gefeliciteerd :D

Denk dat de negatieve reacties wel meevallen. Hier eigenlijk nauwelijks gehad (was 21 toen ik zwanger werd en 22 toen ik beviel). Alleen mijn baas had een stressmomentje. Ik kan zoveel verschillende diensten draaien, dat ze 2 invallers voor mij moesten regelen die in de zomer wilden werken 😂. Uiteindelijk heeft een vriendin van mij gesolliciteerd en mijn functie tijdelijk overgenomen.

Wat bleek; mijn baas had nog nooit een werkneemster gehad die zwanger was. Duurde dus ook ff voor alles geregeld was qua verlof/zwangerschapsuitkering enz. Hij kan er nu wel om lachen.

Wederom zullen ze weer vervanging moeten regelen in de zomer (2017). Heb al aangegeven bij mijn vriendin en die gaat weer solliciteren 🙂. Mijn baas zal verrast zijn, want verkondigde afgelopen zaterdag nog niet zwanger te zijn.. Hij vond dat er veel eten in dat kleine lichaam van mij ging. Maar hij zei direct al; onee je hangt helemaal niet boven de wc/wasbak (dat was bij zs van dochter :)).

19. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik was ook 23 toen ik de eerste keer zwanger was.
    Bewuste keuze
    Maar niemand heeft ooit een nare opmerking gemaakt.
    iedereen reageerde super enthousiast :)
    Ik werkte destijds in de logistiek met een team van 150 mannen en 4 vrouwen. Die mannen vonden het helemaal geweldig en waren dol enthousiast, ik wist niet wat ik mee maakte 😂

Nu 25 en zwanger van de 2e. Nu vragen mensen wel of we het zo gepland hebben aangezien C nog maar 15 maanden is en 1,5 zal zijn als de baby geboren word. Maar die vraag vind ik niet zo erg. Het was inderdaad een keuze die we gemaakt hebben om ze zo kort op elkaar te krijgen en gelukkig is dat ons gegund :)

20. kimmetjuhca

23 nov 2016
    16
    0
    1
    Ik was bij de eerste ook 23. Was net gediplomeerd en aangenomen op een afdeling. na 2 maanden kunnen vertellen dat ik zwanger was. vond het ook spannend, kreeg gemengde opmerkingen vanuit t werk. van net hier en straks alweer zo lang eruit.
    nu ben ik zwanger van mn 2e partner. Wij zijn ook nog maar n jaar samen. Toch bewust de keuze gemaakt voor een kindje vanwege mijn leeftijd. ik ben 31 en hij is 25. maar ook geen negatieve reacties gehad. misschien achter onze rug om. maar laat ze maar gaan. is ons leven. en een relatie kan na jaren ook fout gaan. wij zijn super blij met de zwangerschap.
    dus maak je geen zorgen en gefeliciteerd met je zwangerschap.

Deel Deze Pagina