Ach ja, men vind wel vaker dat baby's dingen moeten . Maarja als ze niet harder groeien dan doen ze dat niet he . (zo ook met doorslapen, langer tussen de voedingen laten, tevreden zijn, dat zouden we ook allemaal graag zien, maar dat gaat gewoon niet )
Lena viel de eerste drie dagen ook af, iets meer dan 10%. Door bv die wel op gang kwam maar een baby die niet wilde drinken uit de tiet. Een week later zat ze er weer boven
Hallo! Tamara woog 4506 gram bij de geboorte. Haar laagste gewicht was 4320 gram, maar 186 gram afgevallen. Op de 3e dag zat ze weer over haar geboortegewicht. Ik meende me te herinneren dat de kraamhulp zei dat baby's binnen 10 dagen weer op hun geboortegewicht moeten zitten. Maar heb er niet verder in verdiept, omdat het bij ons niet aan de orde is geweest. Nou, hoop dat je kleine snel weer op gewicht is! Liefs Elly.
Milan was bij zijn geboorte 3360 gram dag 1 3220 gram dag 2 3480 gram Dus na 2 dagen zat 'ie er alweer boven. Maar van tevoren zeiden ze wel tegen ons dat de meeste kinderen in de kraamweek niet boven hun geboortegewicht uitkomen.
Verschilt per kindje. Sasha was 3900 gram, afgevallen tot 3640 en nog geen 4 dagen later was ze 4 kg rond.
Vandaag de kleine meid gewogen. Wel nadat zij haar hele maaltje borstvoeding had uitgespuugd. En ze weegt nu, bijna 2 weken na haar geboorte , 3400. Dus het gaat de goede kant op. We wegen haar om de dag en twee dagen geleden woog ze 3340. Dus in 2 dagen 60 gram erbij! We zijn trots op haar. Mijn oudste was binnen 2 dagen boven geboortegewicht en onze tweede zoon binnen een week. Zo zie je maar, ieder kindje is anders.
Hier pas na 4 weken weer.. maar onze zoon dronk niet goed en viel alleen maar af in het begin en toen kreeg hij na 2 weken ook nog een virusinfectie waardoor hij 5 dagen in het ziekenhuis heeft gelegen. Gelukkig is het toen allemaal vrij snel weer goed gekomen! maar de kraamhulp zei dat ze een richtlijn aanhouden van 10 procent, dus dat ze niet meer mogen afvallen dan 10 procent van het geboortegewicht. En de meesten zijn dan inderdaad toch wel binnen een week weer op gewicht.
Jaahhhhh, 15 dagen na haar geboorte is ze weer op haar geboortegewicht! Drie dagen geleden woog ze nog 3440 en gister woog ze 3520. Ze heeft ook minder poepluiers dus blijkbaar nemen haar darmen de voeding nu beter op en kan het grote groeien nu beginnen. Nog bedankt voor jullie reacties.
Super Jacobien! Gefeliciteerd ... Richtlijn is 2 weken geloof ik ... bij Mirre duurde het 3 weken. Ze was na de geboorte ook meer dan 10% gewicht kwijt geraakt. Achteraf had Mirre gewoon meer tijd nodig (en het is nog steeds geen Boeddha), maar op dat moment hebben we zoooo in de rats gezeten. Gelukkig een CB/HA die wel het hoofd koel hielden (en Mirre kwam na dr dipje gestaag iedere dag zo'n 20g aan). Maar goed ... ieder kind is anders en die richtlijnen en gemiddelden zijn niet toepasbaar op alle kindjes (digit Bolkbuikje)
bij amy duurde het ook 2 weken. ze woog 2400 gram en is afgevallen tot 2300 gram. nu is het een flinke meid van bijna 8 kg. het groeit vanzelf hoor