Logeren voor de eerste keer toen ze anderhalf was ongeveer. Maar een baby zou ik gewoon meenemen 's avonds en dan in de kinderwagen bak ofzo laten slapen.
Ze zijn nog niet wezen logeren. Wel hebben mijn ouders en zussen al een aantal keer opgepast als wij een bruiloft hadden of belangrijke afspraak. Maar dat was altijd bij ons thuis. Verjaardagen gaan wij dan nu vaak alleen heen, afhankelijk van wiens vriendengroep.
Baby is met bijna 4 maanden voor het eerst gaan logeren tijdens de bruiloft van onze beste vrienden. Dit weekend is ze wederom aan het logeren geweest bij m'n schoonouders. Ging prima
Hier zijn beide kinderen niet uit logeren geweest. Ze slapen beiden alleen erg goed in bed en mijn zoontje wil het zelf nog niet. Wanneer het hem leuk lijkt mag hij van ons uit logeren gaan maar het moet geen verplichting zijn vind ik. Tot die tijd past mijn schoonmoeder 's avonds op als we een afspraak hebben.
Dit. Zolang mijn opa en oma het aankunnen (lichamelijk en geestelijk) laat ik ze ervan genieten. Mijn ouders vinden het ook geweldig. Dus hij heeft veel 'logeeradresjes'. Hij gaat ongeveer 1x per 2 maanden een weekend bij een van de opa's en oma's. Noodzaak is verschillend de ene maand 2x de andere maand geen een keer.
Dochter van bijna 13 maanden nog nooit uit logeren geweest. Vind ik ook pas nodig als ze daar zelf om kan vragen. Verjaardagen gaat ze gewoon mee en dan eventueel daar slapen. Of vaak genoeg ook gewoon erbij blijven en die slaap haalt ze dan wel weer in (maar dochter is daar heel makkelijk in). Maar je moet doen waar je je zelf goed bij voelt.
Hier bij 4 maanden voor het eerst. Regelmatig bij m'n ouders, schoonmoeder en beste vriendin. Ook twee keer m'n zus hier gehad toen wij weg waren. Gaat prima! Ik ben niet zo voor meenemen en dan weer wakker moeten maken dan is hij mega van slag. Beter of thuis een oppas of uit logeren dan slaapt hij tenminste gewoon. Bij mijn ouders heeft hij ook z'n eigen kamer en hij is er sowieso elke week een dag. Ik hen het liefste dat hij daar is overigens. Hij gaat al schateren als hij mijn ouders ziet haha.
Hier met 4/5 maanden. Bij mijn ouders. Daarvoor ook een paar keer daar wezen slapen met ons. Hij slaapt daar 1 weekend in de maand zodat papa en mama tijd vor elkaar hebben wat ook belangrijk is! Hij ziet mijn ouders elke week en hij is gek op ze. Hij heeft zijn eigen kamertje, bedje, badje de hele reutemeteut daar
Ik zou je kindje meenemen op die leeftijd. Ik had zo'n slaaptentje (van Deryan) die altijd in de auto lag, en met verjaardagen ging ze dan gewoon mee in een andere kamer slapen en babyfoon aan. Met z'n tweeën zou je inderdaad nog kunnen afwisselen. Oppasmeisje heb ik nog nooit gedaan, maar wel uit logeren bij m'n ouders van jongs af aan, en met vrienden pas ik soms op hun kinderen en soms breng ik mijn dochter juist bij hun. Dochter heeft totaal geen problemen met uit logeren, vind ze juist hartstikke leuk vaak! Als ze de logeertas ziet gaat ze snel haar lievelingsknuffels, muziekdoosjes etc verzamelen en erin stoppen. Mede door de ervaringen heeft ze het vertrouwen dat ik haar altijd weer kom ophalen en is ze in staat om ook zonder mijn aanwezigheid met plezier en vertrouwen ergens te spelen of slapen.
Denk dat dit echt heel persoonlijk en situatie-gebonden is. Onze peuter heeft nog nooit oppas gehad. Wij kiezen er bewust voor om dit nog niet te doen. Ofwel we nemen de kids mee, ofwel één van ons blijft bij de kids thuis ofwel we blijven allebei thuis. Daar voelen wij ons 't meest prettig bij, maar 't is dus maar net hoe je als stel in elkaar steekt. Ik kan mij bijvoorbeeld ook voorstellen dat één van beiden, of beiden de behoeft heeft om eens zonder kids uit te gaan. Wij hebben die behoefte wel, maar kennelijk is onze behoefte om de kids nog niet naar een oppas te laten gaan, groter en wint die 't tot nog toe dus
Wij regelen alleen oppas als het nodig is, daarnaast gaat Lotte sinds ze 1 jaar is af en toe een paar uurtjes naar oma en dan gaat oma met haar zwemmen of naar de speeltuin. Kunnen papa en mama even wat klusjes doen in huis, samen de stad in of even met z'n tweetjes iets leuks doen. Logeren heeft Lotte pas voor het eerst gedaan en dat was omdat we naar een voorstelling gingen die om 11 uur was afgelopen. Ze slaapt bij oma alleen erg moeilijk helaas, dus echt een succes is het niet.
Is het geen optie dat oma bij jou in huis komt? Of anders meenemen naar de verjaardag en daar het campingbedje opzetten als daar de ruimte voor is. Zo doen wij het ook regelmatig, zoontje gaat mee en als hij moe is leggen we 'm daar op bed. Als we naar huis gaan halen we 'm er even uit en leggen 'm thuis weer in bed. Een slaapzak voor in de maxi cosi is dan wel erg handig. Hier is hij pas 1x uit logeren geweest, precies in de paar weken dat hij doorsliep en dat ging toen prima, hij was toen 8 maanden. Inmiddels slaapt hij alweer maanden niet door, dus dat wil ik andere mensen niet aan doen, vind ik niet nodig. Wij zorgen gewoon dat we op tijd terug zijn en pas met een trouwerij hebben we m'n zusje gevraagd hier op te komen passen en een bed voor d'r klaar gezet. Dan kon ze zelf lekker naar bed gaan en vanaf dat wij thuis waren konden wij er 's nachts weer uit als dat nodig was.
Mijn zoontje ging al heel snel bij mijn ouders logeren. Hij krijgt daar heel veel aandacht en iedereen vindt het leuk, ook als hij 's nachts nog wat wil drinken. Wij gaan vaak wat leuks doen samen als mijn zoontje weg is, anders mis ik hem heel erg haha. Als we weg willen vragen we meestal iemand om op te passen als hij al in bed ligt. De late avondfles accepteert hij van iedereen en in principe gaat hij daarna altijd slapen. Ik laat hem liever in zijn eigen ritme met oppas dan dat ik hem meesleepten mijn ritme.
Oppas aan huis vanaf een maand of 3 en dan kwam MN zusje oppassen meestal of een goede vriendin. Logeren denk rond een jaar
Mn oudste van vier is onlangs voor het eerst bij een vriendinnetje wezen logeren, gewoon voor de leuk. Wij waren thuis, een paar huizen verderop. Daarvoor is ze nog nooit een nacht bij iemand anders geweest. Mn jongste van net een jaar heeft nog nooit ergens zonder ons gelogeerd. Als we een avondje uitgaan , zorgen we gewoon dat we rond een uurtje of één weer lekker thuis zijn. Ik heb zelf totaal (nog) geen behoefte aan een nacht zonder mn meiden.
De oudste met 6 maanden omdat ze toen de kozijnen gingen vervangen en ze nergens warm kon slapen.. Daarna pas weer toen ze ruim 1 was, de middelste toen ze 10 maanden was en de jongste heeft nog nooit zonder ons gelogeerd. Ze gaan hier pas vanaf een jaar of 3 voor de lol logeren, als ze er zelf om vragen.
Hier gaan ze logeren als wij weg moeten (dochter van bijna 2 en baby van 9 weken).vrijdag gaan ze voor de eerste keer samen. Als het kon namen wij onze oudste dochter mee en legde we ze daar in een campingbedje, totdat ze snachts niet meer goed insliep thuis..
Ik denk dat het voor iedereen erg persoonlijk is, je moet doen waar je je goed bij voelt. Hier gingen ze al heel snel logeren op opa en oma denk toen ze 12 weken waren. Nu gaan ze regelmatig zodat wij iets leuks gaan doen of dat het gemakkelijk uit komt met het werk. Maar toen ze nog zo klein waren namen we ze gewoon mee naar feestjes als ze een aparte kamer hadden, konden ze daar heerlijk slapen. Onze kinderen zijn het dan ook gewend om savonds uit bed gehaald te worden een stuk te rijden en thuis weer verder te slapen. Dit gebeurt nu nog regelmatig.