hoi meiden, nou zoals het hierboven al staat. donique houdt nog steeds haar hoofd niet omhoog als ze op haar buik ligt. op haar buik liggen is zowiezo een verschrikking! hoe kan ik dit oefenen, of hoort dit nog niet zo vroeg? wanneer deden jullie kleintjes dit? gr kim
Sinds een week doet Fae het ineens redelijk, waarbij ze om zich heen kijkt. Maar maximaal een minuut ook hoor, dan is het brullen. Voor die tijd hield ze het 10 seconden vol, maar dan lag ze veelal op haar handje te sabbelen dus gewoon naar de zijkant met haar hoofdje. Maar het viel me vooral op dat het van de ene op de andere dag ineens wel lukte. Verder houd Fae in onze armen haar hoofdje wel netjes rechtop meestal. Maar Fae is dus 1 weekje ouder. Wat je kan doen: een paar x per dag eventjes op haar buikje leggen, als ze fit is... en dan gewoon heel kort, dat is beter dan 1x lang. Ze geven het zelf wel aan, maar op deze manier kun je een beetje oefenen.
Janna houd haar hoofd al een tijdje op. Maar sinds van de week vind ze het opeens ook leuk om op haar buik te liggen. En houd ze haar hooft nog beter omhoog. Komt vanzelf. Bij de een gaat het sneller als bij de ander. En inderdaad gewoon paar keer per dag even op de buik leggen!
ja maar het punt is dat ze het verschrikkelijk vind om op haar buik te liggen. begint meteen te brullen en te krijsen dus dan leg je haar niet zo snel zo neer!
hihi dat herken ik daarom deed ik het ook maar een paar seconden per dag ofzo.. En snel weer oppakken als ze ging huilen, voordat ze echt gaat krijsen. Verder probeer ik het zo leuk mogelijk voor haar te maken, met enthousiaste geluidjes enzo, maar dat helpt niet zo heel veel. Naja 10 seconden ofzo, maar dat zijn er toch weer 10 denk ik dan maar. Bij het cb houden ze het mee in de gaten hoor. Mocht het echt te 'slecht' gaan, dan heb je kans, vertelde de wijkverpleegkundige (toen ik er naar vroeg) dat de fysio er aan te pas moet komen, maar hier was dat nog niet nodig de laatste keer. Tenminste, het kwam niet eens meer ter sprake (toen ik het vroeg was het inloopspreekuur en kwam de vraag toevallig in me op) . Ik zelf maak me er niet druk om. Volgende week weer naar het cb en als het niet goed genoeg is, hoor ik het wel en ook wat ik dan moet doen. Voorlopig doe ik wat goed voelt; op haar buik, zolang (of zo kort) als zij het pikt en dan komt het vanzelf. Ik merk trouwens ook aan haar, dat ze het heel druk heeft met het leren van andere dingen, en niet alles kan even snel gaan. Ik denk ook vooral dat ze het niet leuk vind, omdat ze dan niets kan zien en ze wil ALLES in de gaten houden....
Remy is een weekje ouder dan jouw dochter, maar houdt ook nog niet zijn hoofd omhoog. En niet alleen als hij op zijn buik ligt, ook als ik hem bijv. lopend tegen me aan hou, is hij regelmatig aan het "headbangen" Ben vorige week naar het CB geweest voor zijn 3-maanden-APK en toen zeiden ze dat we hem wat vaker op zijn buik moeten leggen om te oefenen. Remy gaat dan ook al snel huilen, maar volgens de verpleegkundige is dit uit frustratie omdat hij dan niet zoveel kan zien als op zijn rug. We leggen hem nu elke dag een paar keer kort op zijn buik, maar als hij gaat protesteren draai ik hem weer om. Het moet wel leuk blijven, vind ik
Mijn zoontje is een dag jonger dan jouw dochtertje... hij begon al met zijn hoofd optillen in buiklig na 1 week... maar moet erbij zeggen dat hij buikslaap advies heeft ivm met een open gehemelte... hij ligt dus heel vaak en veel op zijn buik en kon dus al heel snel zijn hoofd ophouden en bewegen in die stand. Daarentegen heeft hij er weer langer over gedaan om zijn hoofd naar links en rechts te bewegen als hij op zijn rug ligt! Ik denk dat oefenen idd het beste helpt.... en gewoon oppakken als je merkt dat ze het echt niet leuk vind!
Milan is twee dagen jonger dan Donique (leuke naam trouwens ), maar die kan het al echt lang, vrijwel meteen vanaf z'n geboorte eigenlijk al. Ik zou toch gewoon elke keer met het verschonen haar eventjes op d'r buik leggen (ook al huilt ze). Wel zorgen dat d'r handjes naar voren liggen, Milan doet namelijk altijd z'n handjes langs z'n lijfje naar achteren en dan lukt het niet, maar als ik ze naar voren doe (dus handjes naast z'n schouders ongeveer) gaat het prima! Gewoon beginnen met een paar seconden en dan steeds wat langer, zo kan ze d'r nekspiertjes trainen. En dan denk ik dat het snel verbeterd! Succes ermee!
oh dat armpjes naast zn lichaam herken ik! Dylan krijgt fysiotherapie en daar zeiden ze dat, dat iets is wat oudere baby's doen.. en dat hij het zichzelf dus erg moeilijk maakt op deze manier! LOL
oke dus advies is vaker op de buik leggen! hahahaha doe ik! en bedankt voor het compliment over de naam! wij zijn er ook erg blij mee
owja tipje nog leg een hydrofiel doek, of opgevouwen dekentje ofzo onder de borst van je kindje zeg maar, zodat ze al schuin omhoog zit, dat maakt het in het begin ietsje makkelijker.. armpjes dan voor de doek (hopelijk snap je wat ik bedoel )
ja een week! maar dat moet toch niet uitmaken? ze houd nu trouwens wel vaker haar hoofd omhoog als ze gewoon zit op schoot! misschien is ze wel later. en ze heeft ook een vrij groot hoofd (zit boven gemiddelde terwijl de rest eronder zit) dus misschien is ie wel te zwaar hahahahahahahahahaha intelectje!
een week kan soms wel veel uitmaken ze is dan al snel 1 a 2 weken later met de ontwikkeling omdat ze dat allemaal moet trainen vaak ook wat minder sterk maar het komt allemaal goed en ze kan zo ook opeens een hele grote sprong maken dat ze opeens heel lang haar hoofd omhoog houd zo op de 1 op ander dag
Mijn zoontje is overal echt extreem vroeg mee draaide zich al om toen hij 1 maand was kon al zelfstandig zitten met 2 maand met 3 en half maand begon hij te tijgeren met 2 en half maand kon hij al heel stevig op zijn beben staan als je zijn handjes vast houd maar hij is echt een uitzondering en wij denken steeds dat ze verkeerd hebben gerekend bij de vk en dat Quinten waarschijnlijk 2 weken ouder is omdat hij ook al 2 weken eerder met een sprongetje beginten ook is hij heel erg lang vorrige week maandag is hij gemeten bij het cb en was hij al 73cm lang
Fae is 10 dagen te laat geboren en die is dus blijkbaar ook aan de late kant hiermee -dus of dat er mee te maken heeft? Kan natuurlijk altijd hoor...