wanneer babyfoon niet meer gebruiken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shaylen, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

wij gebruiken de babyfoon nog zodra ons meisje op bed ligt en wij zijn (nog) beneden. vrienden van ons vinden dat het allang tijd is om hem weg te doen, ze vinden het "panisch" en te voorzichtig :(

ik kan me daar eigenlijk niet zo in vinden, ik vind het fijn als ik op de bank zit en ik hoor iets, dat ik dan niet steeds hoef te denken, "huilt ze nou?"

vinden jullie het met 9 maand tijd om hem weg te doen?
    ben ik echt te voorzichtig?

2. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Hey,

Mijn dochter is 2 jaar en 2 maanden en ik gebruik nog steeds de babyfoon.
    Al is het alleen maar om te horen wanneer zij roept.Wij horen dit niet als we beneden zijn en de tv staat aan.
    Ik vind het zielig als zij helemaal over haar toeren is,omdat wij haar niet hebben horen roepen.
    Ik vind er niks panisch aan,maar goed ieder zijn eigen mening.

groetjes sarita

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

De dochter van vrienden van ons is 13 maanden en zij hebben beneden ook nog de babyfoon staan. Bij hun in huis hoor je beneden echt niets als hun dochter boven zou liggen te huilen, vandaar dat ze 'm nog gebruiken. Ze vinden het ook zielig als ze heel erg ligt te huilen om wat voor reden dan ook en zij horen het gewoon niet. En ach, hoeveel last heb je er nou van, van zo'n babyfoon. Bij die vrienden van ons merk ik vaak niet eens dat dat ding er staat, ze letten er verder niet krampachtig op ofzo. Ik wil dus maar zeggen: als het voor jou/jullie nog niet goed voelt om 'm weg te doen, omdat je je dochter dan niet kan horen dan laat je 'm toch lekker staan. Iedereen doet t weer anders en omdat jullie vrienden 'm al niet meer gebruiken betekend dat niet dat dat voor jullie ook zou moeten gelden.

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

het verschil bij onze vrienden is dan ook dat hun een oud gehorig huis hebben en wij een nieuwbouw huis en niet gehorig.

we letten er niet op hoor, op de babyfoon, ik vind het altijd wel fijn als ze begint te mopperen ´s avonds om dan naar haar toe te gaan zodat ze verder slaapt voordat ze echt wakker wordt.

we slapen ook nog met beide slaapkamerdeuren open, die van haar op een kiertje en die van ons helemaal open.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind dat je hem weg moet doen als jullie hem toch eigenlijk niet meer gebruiken en het niet meer nodig vinden. Ik vind niet dat je hem weg moet doen omdat vrienden vinden dat jullie hem weg moeten doen.

Wij zelf hebben nooit een babyfoon gebruikt. Wij horen de kinderen prima als we gewoon beneden zijn en hun zijn boven. Daarbij liggen ze hier waneer ze klein zijn (dus vanaf geboorte tot een maand of 9 (bij de jongste wat langer, bij de oudste tot ong 9 mnd) gewoon altijd bij ons en gaan pas naar boven wanneer wij ook naar boven gaan ;).

6. Ik woon in een flat, gelijkvloers dus, en ik gebruik hem ook gewoon nog. Mijn dochtertje is bijna 10 maanden.

Maar als zij op bed ligt en wij in woonkamer zitten en we hebben de huiskamer deur dicht en tv aan. Hoor je haar echt niet.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Ik gebruik heb alleen nog als ik beneden ben.

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik gebruik de babyfoon nog steeds! En blijf het ook gebruiken voorlopig. Gebruik het alleen als ik beneden ben en mijn zoon op bed. Als mijn zoon wakker wordt gaat hij spelen en maakt dan niet zoveel geluid, dit kan ik niet horen door het plafond. Als hij huildt dan hoor ik het wel door het plafond maar dat gebeurt zelden dat mijn zoon gaat huilen als die wakker wordt. Laatst hadden wij hier een stroomstoring, 2 uren in de avond zonder stroom dus de babyfoon deed ook niks en ik zat echt totaal niet lekker toen dat ding het niet deed haha, ik ben zo gewend aan de babyfoon en het is makkelijk, zo hoor mijn zoon altijd nu. Nee ik blijf de babyfoon voorlopig echt nog wel gebruiken ;)

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Iemand die bij mij in t bestuur van de sportclub zit heeft een zoontje van ( ik geloof) bijna 2,5..
    De laatste keer dat ik er was ( toen zal ie een maand of 19 geweest zijn) stond de babyfoon er ook gewoon en ook aan..

je bepaalt lekker zelf tot wanneer jij de bf gebruikt hoor. Als hij die vrienden in de weg zit, is het mooi hun probleem..:D

waar ze zich al druk over maken.. bah....

10. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    wat maakt het hun nou uit of jij een babyfoon aan hebt staan? als jij je daar prettig bij voelt! (wat ik me heeeel goed kan voorstellen)

gewoon je eigen gevoel volgen!

11. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja ik had ook al zoiets van "waar maak je je druk om?" maar goed, ik denk dan soms wel dat ik even bevestiging nodig heb van meerdere mensen dat het echt niet panisch is.

soms wordt ik echt moe van al die mensen die hun manier aan een ander opringen.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dus gewoon laten kletsen en lekker doen wat jij wil!

13. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ik heb er juist 1 bijgekocht nu ons 2e in aantocht kwam.
    onze oudste zoon van 2,5 jr slaapt op zolder. Die hoor ik echt niet als wij tv kijken beneden...En dat wil ik dus niet. Dat hij ons nodig heeft, maar wij hem niet horen.
    en de jongste natuurlijk ook een babyfoon. Staan beide op zijn zachts, hoef echt niet alles in vol volume te horen...
    maar zou niet willen datik hun paniek om iets niet hoor...

14. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Wij gebruiken hem ook nog steeds, ik hoor mijn zoontje anders echt niet als wij beneden zitten. Ik blijf hem voorlopig nog lekker gebruiken.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waar bemoeien ze zich mee zeg. Wij gaan zo over 3 weken in een erg groot huis wonen en ik denk dat we 'm nog lang zullen gebruiken (ook al zou zusje niet onderweg zijn). Wij gebruiken de babyfoon niet op te 'spieken' maar als signalering. Ik hoor hem erg slecht als ik op bed lig (hij ligt een verdieping lager).. Nee hoor, lekker doen waar jij je goed bij voelt. Het is een geen speen of iets dergelijks wat 'slecht' voor je kind zou kunnen zijn

16. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Een vriendin van mij heeft een zoontje van 5 en eentje van 2,5 bijna en volgens mij heeft zij die van beide jongens nog aanstaan.

Zelf vind ik dat een beetje overdreven maar bij een kindje van 9 maanden snap ik nog heel goed dat je je babyfoon nog gebruikt.

Wij hebben zelf nooit een babyfoon gehad, vond het niet nodig en heb het nooit gemist. Hoef ook niet elk geluidje te horen en als hij echt aan het huilen zal zijn dan horen we dat beneden toch wel al is het misschien pas na een aantal minuten maar dat is niet erg vind ik.

Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt en niet wat je vrienden vinden of zeggen.

17. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Onze oudste is 3.5 en de jongste is 8 mnd, bij allebei staat een babyfoon op de slaapkamer. Ik vind het toch wel prettig om ze allebei goed te kunnen horen, dus bij ons staan ze voorlopig nog aan.

18. misa

misa Niet meer actief

Gewoon doen wat voor jullie goed voelt! Mijn schoonzusje heeft een kleine die goed 2 jaar is en gebruikt hem soms wel en soms niet. Net hoe het uitkomt en of ze eraan denken!

En benoem desnoods tegen bemoeieruge mensen dat dit jou keuze is dat daar niet mis mee is! ;)
    Laat ze maar lullen!

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij gebruiken ook nog steeds de babbyfoon hoor!
    Quinn is al ruim 2, en we gebruiken hem zeker voor de nachten, aangezien hij nog wel eens wakker kan worden
    We wonen gelijkvloer maar dan nog, ik kan dan ook via de babbyfoon horen of hij onrustig is of niet, en hoe de nacht zal worden (aangezien hij nog niet steeds iedere nacht doorslaapt)

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.090
    3.874
    113
    Gewoon doen wat voor jullie werkt. Wij hebben hem met 10 a 11 maanden de kast in gedaan, ik wist wel rond welke tijd mijn dochtertje wakker werd en dan zette ik de tussendeur open en dan hoorde ik haar wel. Ligt ook een beetje aan het huis waar je woont.
    Wij hebben een babyfoon met cameraatje, sommige mensen vinden dat ook voor overbezorgde neuroten, ach, laat ze maar denken. Ik vind het super handig en daar gaat het om.

Deel Deze Pagina