Wanneer babygel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik heb een ontzettend schattig dochtertje van 7 weken oud met een enooorme bos haar. Bij de geboorte was dit heel erg leuk maar de laatste weken wordt het zo lang dat het er niet uit ziet. Het staat rechtovereind. Ze heeft gewoon blond, stijl haar (Nederlands kindje).

Nu weet ik dat er van Zwitsal babygel is, maar ik vind 7 weken nog zo jong om gel te smeren... Wat vinden jullie daarvan?

Groetjes

2. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    heeey

ik heb ook al vroeg baby gel gebruikt, maar niet zo vaak.
    Je hebt ook van zwitzal haarlotion he die wil ook wel, tenmisten bij onze knul maar die heeft stijl maar een beetje slag maar nog niet heel veel haar!

SUcces

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Dat wil ik ook wel weten! Hier ook veel haar en recht overeind. Vind het wel schattig hoor, maar zou er graag een kuifje van willen maken! Met haarlotion blijft dat maar heeeeel even zitten.

4. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Hier al vrij vroeg begonnen met babygel...
    Alleen ik zorgde er wel altijd voor dat zijn haartjes in de gel zaten en dat het niet op zijn hoofdhuid kwam...
    Dus gewoon een beetje gel tussen mijn duim en wijsvinger en dan een beetje stekeltjes maken...
    Maar goed ik heb een jongentje. Ik denk dat je bij je meisje niet graag stekeltjes wilt maken :)

5. Niet meer actief

Hahaha nee geen stekeltjes, het hoeft ook niet omhoog te staan, als het maar een beetje 'getemd' is. Ze heeft nu echt coupe wanhoop... Als het wat langer is valt het vanzelf naar beneden, maar het is nu een centimeter of drie en het ziet er echt niet uit...
    Misschien dat de haarlotion dan een beter idee is, dan is het in ieder geval niet meer zo pluizig.
    Weet iemand waar je dit kan kopen? Bij het kruitvat en etos bij de babyproducten heb ik dit niet zien staan...

6. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Als het goed is hebben ze het bij elke drogist!
    Zwitsal heeft het, en etos en kruidvat ook van eigen merk!

7. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik heb het ook al vrij snel gebruikt, maar haar haartjes bleven recht overeind staan hoor! ;) Pas met een maand of 5 waren de haartje lang en zwaar genoeg om te vallen, tot die tijd stond het recht overeind... kijk maar! :)
    Wel deed ik met 4 mnd soms al een klein baby haarschuifje in, dan ging het ook een beetje naar beneden...

8. Niet meer actief

Zo zit het haar bij mijn dochtertje dus ook :D En dan nog ietsje langer... Niet veel mee te doen dus. Maar 1 troost, dan heeft ze snel lang haar en kan ik snel staartjes maken. Iedereen moet door die fase heen natuurlijk. Maar omdat ze pas 7 weken is, weet ik niet of het haar tegen die producten kan. Het haar is natuurlijk zo breekbaar en fijn...

9. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik denk dat haar haartjes wel tegen die zwitsal gel kunnen hoor, maar de vraag is of het echt werkt... het is omdat het voor die tere haartjes is heel zacht spul en is niet wat je er van verwacht bij gel. Het is namelijk niet sterk genoeg om van die eigenwijze omhoogstaande haartjes onder controle te houden... tenminste niet bij die dikke bos van mijn dochtertje... :)

Je kunt het natuurlijk altijd proberen... ik ben begonnen met van die goedemorgen haarlotion, maar ze kreeg toen last van berg en ik vond het zielig om daar dan lotion op basis van alcohol (zit in alle zwitsal producten) in te smeren, dacht dat het misschien een beetje zou branden ofzo...

Maar het komt goed, hier nu leuke schuifjes in haar haartjes en bijna lang genoeg voor staartjes aan de achterkant en ze is 11 mnd...

10. Schatjeboutje

20 okt 2008
    75
    0
    0
    Ons zoontje was al snel aan de haarlotion, ik had het gekocht tijdens de zwangerschap op aanraden van mijn zussen. De kraamhulp zag het staan en heeft het rond de 3e/4e dag in zijn haar gedaan. Het rook lekker, hield het haar ook enigszins in toom, maar we zijn na een maand of 4 overgestapt naar de zwitsal haargel. We gebruiken het nog steeds, maar ach, 1x een muts op en het is er uit!

11. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ligt aan de hoeveelheid haar lijkt me. Die van ons had na 4 maanden pas een beetje haar. Dus wij zijn later begonnen met gel.

12. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Ik ben met kai al heel vroeg begonnen met zwitzal baby gel, maar kan t niet echt gel noemen hoor...een keer door zn haar heen en de gel was weg...

wel grappig, hier werd de gel gebruikt om dat beetje haar op zn hoofd omhoog te zetten zodat je iig kon zien dat ie iets had, en jij wil het om t naar beneden te laten..hehehe..

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoi,

Hier eentje die met een bos geboren werd en we hebben eigenlijk gelijk Zwitsal goedemorgen gel gebruikt. Dat is niet erg plakkerig en toch helpt het een beetje om de boel te temmen.

14. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik denk dat je dan al genoeg zou hebben aan lotion. Ruikt idd heerlijk :D
    De Zwitsal gel blijft maar heel eventjes zitten, ben ik niet zo heel erg tevreden over.

15. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Ik heb Neutral gel... geen geurstoffen en best fijne gel moetk zeggen!

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hier ook een bos haar, maar niks nodig gehad. Ja, haarlotion voor de berg. Hing al vrij vlot. Heeft bijna niet gestaan :p.

17. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    ik begon ook met ongeveer 2 maanden met de babygel....
    niet te veel gebruiken en jah ik vertrouw die zwitsal babygel gewoon....
    overigens met dit mutsenweer dat ik het niet gebruik want dat heeft echt geen zin!

Deel Deze Pagina