park als wieg gebruiken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door avalon, 23 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. avalon

avalon Actief lid

8 jan 2007
    129
    0
    0
    Gent(Belgie)
    Ik zou graag de park als wieg gebruiken in het begin.
    Maar nu had ik op een site gelezen dat dit niet goed was.

Waarom zou dit niet goed zijn,als je er een degelijke matras inlegt is dit toch hetzelfde?

Wie heeft nog het park als wieg gebruikt?En viel dit goed mee.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :oops: Eenehwatte? heb ik nog nooit van gehoord, wat is dat?

3. avalon

avalon Actief lid

8 jan 2007
    129
    0
    0
    Gent(Belgie)
    een box of hoe noemen jullie dat ?

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Owh ok hihi. Nee dat zal ik niet doen. Een box is om te spelen en een bedje om te slapen (vind ik dan hè?).

5. avalon

avalon Actief lid

8 jan 2007
    129
    0
    0
    Gent(Belgie)
    En waar slaapt je kindje dan overdag?
    Ik ben niet van plan om een wieg aan te kopen,en het kindje overdag in zijn slaapkamer laten slapen is ook wat raar niet ? als je dan bezoek hebt ?

Hier in Belgie zie je het trouwens vaker hoor

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Overdag ook in bedje, Als je visite hebt? ja als het tijd is om te slapen.. dan gewoon slapen.
    Maar in het begin bedoel je meer? Misschien in de bak van de kinderwagen?
    Maar een tukkie in box/park moet kunnen toch?

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    ik ben zelf een typ voor veel structuur. dus wanneer het tijd is om te slapen: in bedje.
    Dan leert het kind dat gelijk van baby af aan.
    Maar goed, zo denk ik erover! ;)

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Je kunt van die park/boxmatrassen kopen, dan zou het kunnen natuurlijk. Alleen vraag ik me af, als je je kindje eenmaal aanwent om beneden te slapen, of je hem/haar dan later nog wel in zijn/haar bedje krijgt.

9. avalon

avalon Actief lid

8 jan 2007
    129
    0
    0
    Gent(Belgie)
    ja wij wonen zowiezo op een appartement,dus dit zal wel meevallen.

pfff dillemma :) aan de ene kant vind ik structuur ook belangrijk,maar als je dan bezoek hebt moet je ze altijd even langs de babykamer laten.

10. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Nou als jij dat niet wilt dan laat je ze toch niet langs de kinderkamer? Doen wij ook niet hoor, op bed is op bed, alleen opa's en oma's mogen even spieken ;) En anders je bezoek plannen net voor/na voeden?

11. avalon

avalon Actief lid

8 jan 2007
    129
    0
    0
    Gent(Belgie)
    je ziet dat het mijn eerste is hé :) heb hier echt geen ervaring mee :s
    Maar als ik bij anderen op bezoek ging dan stond bij hun het wiegje in de woonkamer.

12. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hihi ja dat is Fayley ook hoor de eerste ;) Ze heeft de eerste 1,5 week overdag in de reiswieg beneden geslapen (woonkamer) en 's avonds in haar bedje. Ik moet zeggen ze slaapt door alles heen hoor. Maar na 1,5 week ben ik haar wel naar bed gaan brengen overdag, ze is er nu zo aan gewnd dat ze echt gaat jengelen bij moeheid en in bed is dat dan over. In de middag slaapt ze wel in de box op haar buikje ;)

Maar punt blijft: het is jouw kindje en je moet doen wat jij het beste vindt :D Misschien is het wel te druk voor die kleine straks, of misschien niet. da's afwachten en proberen.

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    In België is het idd gebruikelijk om een park aan te kleden als wieg, dan ligt er een dikker matrasje is, een boxomranding tegen de spijlen (wordt in NL afgeraden ivm wiegedood), hangt er een hemeltje boven en maken ze die ook vaak op zoals een bedje. Hier in NL heb je in de box doorgaands een boxkleed en een mobiel en that's it. In NL is de box idd vooral om te spelen.

Ikzelf ben toch meer voor de nederlandse aanpak in dit geval. Ik vind de rust van mn kids erg belangrijk en de visite moet zich gewoon aanpassen aan de baby vind ik. Als de baby toevallig wakker is kunnen ze natuurlijk gewoon kijken, daarvoor maak je ook afspraken met de visite zodat je dan de baby ff bij je houdt en hebben ze die gezien dan kan die lekker in bed slapen.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Nou Isabella slaapt ook wel in de box. Geen probleem hoor.

Ze slaapt waar ik ben.

En als ik haar toch in haar eigen bedje wil hebben kan dat gewoon. Dan slaapt ze ook.

Maar goed ik heb tot nu toe wel een erg makkelijk kindje. Ik denk dat je daar ook naar moet kijken.

15. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Mijn dochtertje sliep ook vaak in de box.
    Het liefst in haar hangmat...
    Problemen met niet in bedje willen slapen zijn er nooit geweest.

zo'n kindje beseft amper dat er een verschil is tussen zichzelf en de omgeving en anderen, laat staan tussen slapen in bed en ergens anders.

Ik heb mijn kind trouwens altijd overal laten slapen.
    en makkelijk dat ze daar van is geworden.

Hoe vaak wij niet al s nachts zijn gaan rijden naar de vakantie bestemming. 14 uur inde auto, zij slaapt er tien van... heerlijk.

16. lkm

lkm Actief lid

3 apr 2007
    142
    0
    0
    ijmuiden
    wil de box overdag ook als ledikantje gaan gebruiken op de ene site staat dit en de andere site weer dat
    ik doe het gewoon net als de boxen in belgie en ga gewoon op mn gevoel af
    stootranden erin en een hemeltje erfboven :)

17. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Ilya heeft tot 2 maanden lekker beneden in de box geslapen. Daarna ging hij wel elke keer als hij moest slapen naar bed en daar ook nooit problemen mee gehad.... Ik vond het in het begin wel lekker dat hij dicht bij me was en dat ik niet elke x de trap op en af moest. Maar je moet gewoon doen wat je zelf het beste lijkt!

18. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Mijn oudste heeft ook vaak in de box geslapen in een hangmat. Deze heeft echter nooit slaapproblemen gehad. Hij heeft zelfs tot 8 mnd in zijn wieg bij ons op de kamer geslapen.

Mijn jongste heb ik als het zijn slaaptijd was altijd naar bedje gebracht, nou hij heeft tot recent slecht geslapen. Gaat nu sinds kort eindelijk goed. hij heeft nooit bij ons op de kamer geslapen.

ik wil hierbij zeggen, doe lekker wat voor jouw en je kindje prettig voelt, dit zie je gauw genoeg.

Elke keer per se in zijn bedje leggen zegt helemaal niets. Is mijn ervaring.

De baby komt dus ook gewoon in het wiegje bij ons op de kamer.

19. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik ben ook voor het bedje op de kamer voor de slaapjes
    lekker even in hun eigen omgeving tot rust komen
    dat hebben we ook zo met onze eerste gedaan en ga ik zeker weer met de 2e doen

20. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Hier in Belgie zie je heel veel dat baby's gewoon in het park slapen.Al mijn vriendinnen met baby's doen dit ook...vind het normaal.
    Elena gaat soms op haar kamertje slapen als er bezoek is dat ze rustig kan verder slapen maar als ik alleen thuis ben met mijn man slaapt ze gewoon in haar park.

's avonds gaat ze zonder problemen of moeilijk te doen in haar eigen bedje slapen.
    Ze weet volgens mij goed dat bedje in wilt zeggen dat het nacht is en dat ze moet slapen :D

Deel Deze Pagina