Wij willen waarschijnlijk een Mutsy Slider kopen en nu vroeg ik mij af of er veel verschil zit tussen de oudere modellen (2008/2009) en de nieuwere (2011/2012)? We twijfelen namelijk tussen nieuw en tweedehands. Iemand ervaring?
Mag ik vragen waarom jullie een musty willen? Ik lees hier namelijk heeel erg vaak dat de wagenbak van de musty zo klein is dat veel kindjes er met de leeftijd van 3-4 maanden al niet meer in passen. Dat zou voor mij een reden zijn om te zoeken naar een wagen waar je baby zeker een maand of 6, 7 in kan.
Omdat deze wagen aan al ons eisen voldoet en we er eigenlijk alleen maar positieve verhalen over horen. Dat de wagenbak niet zo groot is maakt mij niet zoveel uit. Mocht ze te groot worden voor de kinderwagenbak dan zullen we gebruik maken van een buggy die helemaal plat kan of gewoon van de wandelwagen.
Maar dat kan dus met 3 a 4 maanden nog niet, dan is je kindje echt nog toe aan een wagenbak en geeft een buggy te weinig beschutting in de winter liggen ze dan vol in de wind, de wandelwagen kan ook nog niet voor een kind van ruim onder een half jaar.
Dat kan ik toch prima zelf bepalen? Ik heb een zoon van 3 en meer dan genoeg ervaring met zowel kinderwagens als buggy's. Er zijn meerdere buggy's die geschikt zijn vanaf 0 of 3 maanden hoor. Mijn zoon zat ook met 5,5 maand al in een buggy, ging prima. Dit is ook geen topic waarin ik om meningen vraag over deze kinderwagen, ik vraag enkel naar verschillen tussen de nieuwere en oudere modellen.
wij hebben heel veel plezier met de mutsy urban rider icm eerst de traveller, ook ideaal voor in de auto en daarna de buggy als wandelwagen met voetzak en kap
Hoi Ster34, bedankt voor je reactie! Ik vind de andere modellen van Mutsy niet mooi, maar wij willen sowieso ook de maxi cosi op het onderstel van de Slider gaan gebruiken.
Er zit geen verschil in het model 2008/2009 en 2010/2011. Als je hem nieuw wil gaan kopen moet je snel zijn want in 2012 gaat de Slider uit de collectie bij Mutsy. Deze wordt vervangen voor het nieuwe model: Evo.
Mijn kindje heeft tot een maand of 7 in de bak van de mutsy single spoke gelegen hoor, Suusjeuh. Hij is heel gemiddeld, en heel rustig. Vond het prima om lekker te liggen.
Een vriendin van mij heeft een ouder model mutsy slider, en die raadde mij af om de wagen te kopen, omdat hij bij hun na het eerste kind echt op was. Zag er ook niet echt mooi meer uit. (Maar goed, misschien ligt dat er ook aan hoe je er mee omgaat, dat weet ik niet)
Bedenk me net dat er wel een verschil in ziit. Het oude model heeft een korte kap van de wandelwagen en de nieuwe heeft een uitritsbaar gedeelte eraan zitten zodat je hem nog verder naar voren kunt trekken. Maar dat is meer een cosmetisch verschilletje. Aan de wagen zelf is niks veranderd
wij hebben ook de mutsy gehad en hebben hem nu op marktplaats staan, Ik heb de oude en de nieuwe bekleding en idd enige verschil is de zonnekap. die van mij ziet er nog als nieuw uit hoor, en is 15 mnd in gebruik geweest. Ik weet niet waar je woont maar ik bied hem te koop aan. trouwens mijn dochter heeft er tot 6 maanden in gelegen die ging er niet uit omdat ze er niet in past. de bak is zn 70 cm lang dus zeker niet klein. Maar goed ik weet niet waar je woont maar ik ik bied de mijne te koop aan. mvg
ik heb de mutsy slider en vind de kinderwagenbak ook absoluut niet klein ivm andere modellen. Mijn neefje heeft er ook tot 7 maanden ingelegen. En dat was een groot kindje (53cm en 5kg bij de geboorte al!). Maar goed, daar vroeg je inderdaad niet naar Ik heb verder geen idee wat de verschillen zijn in de oude/nieuwe modellen