wij willen begin maart al beginnen, maar we moeten dan ook flink (ver)bouwen. twee kamers maken boven, inclusief isoleren en misschien de hele trap vervangen. dan beneden de kamer omtoveren in een babykamer... genoeg werk voor twee man dus willen we ook tijdig beginnen.
Hij slaapt de eerste tijd (3 a 4 mnd toch zeker wel) toch bij ons op de slaapkamer dus wij hebben geen haast.. scheelt ook dat ie bij zn grote broer op de kamer gaat komen dus er moeten enkel wat meubels in elkaar gezet worden en wat accessoires enzo erbij.
Hier moet ik nog beginnen! We hebben net een verbouwing achter de rug en we zijn nu pas bezig om de baby-kamer leeg te halen. De meubels staan er al, er moet alleen geschilderd worden, gordijnen ophangen en rolgordijnen kopen. Het aankleden doe ik in mijn verlof en dan is het helemaal af! Dus ws. nog voordat ik uitgerekend ben.
We hebben net begin december een nieuw huisje gekregen, daar is de babykamer niet af.... Ja er ligt laminaat en er hangen luxaflex, maar verder Nada.... We hebben besloten tot 2 weken na de bevalling bij mijn moeder te blijven, we hebben daar een eigen kamer voor onszelf en een aparte voor de baby, die is inmiddels wel af. In maart trekken we dan echt in ons eigen huisje, dus ik mag hopen dat we dan iets met de muren hebben gedaan, een leuk warm kleed op de vloer hebben etc zodat de meubels er zo in kunnen. De kamer bij mijn moeder was net voor kerst af, inclusief meubels erin. Ruim op tijd dus want moet nog een week of 7
hier zijn we nu druk bezig met verbouwen van de zolder.. zondag muur er in.. en ben al bezig met de balken schuren enz. wil dat volgende week ergens in de grondverf zetten en dan moet er nog een andere vloer in.. moeten nog een ontwerp voor de muurschildering maken.. zal ook ergens volgende week zijn.. maar dat is in een dag wel gedaan (het zetten van de muurschildering) dan de meubeltjes opknappen en erin zetten... dus denk dat we ivm drukte van het werk nog 3 weken bezig zijn voor we aan het inrichten kunnen beginnen
Het 'moet' helemaal niet op een bepaalde tijd af. Hier waren we ruim optijd.. Weet echt niet precies meer wanneer, ook om de meubeltjes te laten 'luchten'. En dochter heeft ruim 6 maanden bij ons geslapen...
Bij ons is de kamer net 2 weken klaar.. Kreeg met 35 weken ineens haast. Ze hadden het over inleiden met 38 weken Gaat nu voorlopig niet door. Maar kamertje is nu wel klaar. de vorige keer hadden we het met 28 weken al klaar.
Wij gaan nu ook beginnen met de kamers aanpakken en verhuizen van mijn zoontje naar een andere kamer. Ik hoop met een paar weekjes klaar te zijn, maar het moet van mij voor de 30 weken toch echt klaar zijn! Maar wat wenselijk is, weet ik niet meer zo.
Ons huis is uberhaupt niet zo geschikt voor een baby, al gaat het in de zomer (wanneer ik uitgerekend ben) beter dan in de koude seizoenen. We zijn dus op zoek naar een nieuw huis. We hebben wel wat op het oog waarvan we de sleutels dan in april of mei zouden kunnen krijgen, en waaraan verder weinig hoeft te gebeuren. Maar tussen op het oog en gekocht zit nog een hele weg! Ik heb lief een ultimatum gesteld: Hij heeft tot half juni (36 weken) om een nieuw huis bevallings- en kraamklaar te maken, en anders ga ik nergens naartoe tot 1 augustus (ruim 43 weken). Ik moet van tevoren weten waar ik ga baren en kramen!
Ha ha, ik zit nu op 38 weken en moet ook nog beginnen. Is wel anders want het is mijn derde kindje, en ik heb alles wel ergens in huis (of bij de buurman in de berging). Ik ga morgen maar eens wat spulletjes verzamelen. Over een week ga ik inrichtten, dan hoeft de babykamer niet meer als logeerkamer gebruikt te worden.
Wow! dan heb jij vast nog geen last van nesteldrang Ik zou het niet kunnen, ik ben blij dat het bij ons "bijna" af is. Alleen wordt hier de badkamer nog even verbouwd de laatste maand....
Wij zijn al een tijdje bezig... Eerst een studeerkamer maken op zolder, daarna de oude studeerkamer verbouwen tot nieuwe kamer voor zoonlief en vervolgens de babykamer compleet restylen (want we krijgen nu een meisje). Ben nu bezig met de muurschildering. Daarna nog schilderijtjes maken en een kasthanger. Nieuwe gordijnen en hanglamp zijn besteld en komen volgende week waarschijnlijk binnen. Het ledikantje is al in elkaar gezet en de kast is al helemaal ingericht, dus als de laatste spullen binnenkomen is het een kwestie van ophangen en klaar. Ruim op tijd in ieder geval! * ik moet dan nog wel alle kleertjes, beddengoed etc. wassen+strijken natuurlijk... Ook nog werk genoeg, haha! *
Hier bijna klaar, nog wat dingetjes ophangen enzo, en wachten tot de mannen van babydump wat kapotte delen komen vervangen (over een week of 3). Had nogal last van nesteldrang! En werkloos, scheelt ook. Veel tijd om na te denken Kleertjes en beddengoed wassen doen we een maand van tevoren denk ik.
Geen idee meer wanneer de kamer bij J. af was...maar in ieder geval eerder dan dit keer... Dit keer waren we net verhuisd en had manlief net een hele periode van (heel veel) klussen achter de rug en had het dus wel eventjes gehad... Behangen en geverfd was er tijdens de verbouwing gelukkig wel al en de oude meubeltjes van J. zijn toen ook direct in die kamer neer gezet (met het oog op de toekomst, want toen was ik nog niet zwanger ). Dat scheelde dus allemaal wel iets. Vervolgens heb ik ergens net na de 20 weken wat 'kleur' op de muur geverfd. En daarna heeft manlief langzaam aan het eea wat ik aan hem vroeg gedaan. Nu moeten er nog een paar dingetjes gebeuren, plankje aan de muur, letters van de naam op de muur, wat leuke dingen ophangen, enz. Wil ik komende week/twee weken gaan doen. En dan is het in principe klaar. Wiegje, waarin ze de eerste tijd bij ons op de kamer zal slapen, is net na kerst opnieuw bekleed, dus dat staat nu ook klaar. In principe kan ze dus gewoon komen wanneer ze wil: er is een slaapplek.
Hier vroeg begonnen, aangezien februari en maart drukke maanden zijn hier en ik het niet zie zitten om met een dikke buik nog te gaan klussen. Ben en beetje een type die alles het liefste zelf doet of helpt en hubby is niet zo'n klusser, dus nu kan dat nog lekker. Behang en verf zit op de muren, volgend weekend komt een vriend helpen met het laminaat. Schoonvader doet tzt de stopcontacten/stroom, maar we kunnen dan over een week de meubeltjes in elkaar zetten. Hebben niet zo'n groot huis, dus dat is dan lekker. En ik wil gewoon dat het bijtijds af is. Zou een rolberoerte krijgen wanneer ik het pas af had aan het einde. Matrasje en beddengoed enzo moeten we nog wel kopen, maar dat heeft geen haast.
Nou, het valt wel mee hoor. Mijn kind van een is op de kamer gegaan bij haar zus, dat hebben we een maand geleden al gedaan. Nu is dus de babykamer tijdelijk logeerkamer omdat mijn man elke week een aantal dagen in het buitenland zit. Dan heb ik een loge voor het geval mijn bevalling vroeg op gang komt en ik zo in een taxi kan springen zonder dat ik twee kids moet meenemen. Over een week heeft mijn man vakantie en dan gaan we het logeerbed weghalen en alles neerzetten. Mocht ik morgen bevallen, dan moet de baby een halve dag in de kinderwagen bak en ondertussen heeft mijn man alle dingen wel verzameld. Voor zo'n derde heb je gewoon alles al in huis.
Met 25 weken was alles klaar. Ik wilde dat ook perse zo. Gelukkig maar. Vanaf 30 weken kreeg ik ernstige bekkeninstabiliteit en HELLP/PE. We zaten haast meer in het ziekenhuis dan thuis!
Wij begonnen bij de eerste best optijd met 15 weken ongeveerd. Maar volgens mij is het ook helemaal afhankelijk van wat je nog moet doen. Wij verwachten nu de tweede en zijn nu ook al aan de slag voor de 'nieuwe' kamer van ons zoontje. Hier moeten de kozijnen nog geschuurd en 2x geschilderd en de muren, dus dan wil ik dat wel op tijd aangezien we niet alles schilderen met verf op waterbasis. Dus ik begin zelf liever op tijd, omdat ik nooit weet hoe het aan het einde van de zwangerschap loopt.
er is niks te moeten, je begint eraan wanneer jij wil en bent er klaar mee wanneer je wil, maar vanaf 34 weken zou ik toch alles klaar hebben.