Wanneer babytje op eigen kamer laten slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Terra, 20 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Dag mama's,

Mijn zoontje is bijna 3 maanden. En wat ik hoor en lees is dat baby's vanaf 3 maanden aan dingen gewend gaan raken.
    Aangezien hij nu bijna niet meer in zijn wiegje past ga ik dit weekend een bedje voor het kopen.

Is het slim om dan maar gelijk voordat hij dus 3 maanden is op zijn eigen kamertje te laten slapen? Zijn wiegje staat nu naast ons bed. Maar ik wil dus niet het probleem krijgen dat hij straks niet wilt slapen omdat hij doorheeft dat hij niet meer bij ons ligt.

Hoe doen jullie dit?
    Met hoeveel maanden heb je je kindje in zijn eigen kamer laten slapen?

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    mijn zoontje heeft tot 6 maanden bij ons geslapen,toen gingen we verhuizen en kon hij in zijn eigen kamer. totaal geen problemen mee gehad. zn middagslaapje ging ook al in zn nieuwe kamer en `s avonds viel hij gewoon in slaap.
    anders wen je je kindje eerst overdag in zn nieuwe bed en doe je hem/haar na een weekje in eigen kamertje...

mn dochtertje wil ik trouwens wel eerder in haar eigen kamer maar nu nog niet i.i.g

3. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    mijn dochtertje is met 4 mnd naar haar eigen kamertje gegaan omdat ze bijna niet meer in het weigje past...en geloof dat mamma het moeilijker vond dan zij zelf.....begonnen met overdag slaapje en na 2 dgn kon ik het aan dat ze ook de nacht daar ging slapen.....

4. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Overdags heb ik er geen moeite mee, en voor 's nachts denk ik ook niet. Gaat mij er echt om dat Stern wel op zijn eigen kamer wilt slapen.
    Ben bang als ik er te lang mee wacht dat hij gewend is aan onze kamer en dan niet meer in die van hem wilt.

5. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ons meisje sliep vanaf de geboorte op haar eigen kamer in haar eigen ledikantje.
    Dus ik kan je niet helpen hoe je dat het beste op kan lossen

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje is met 6,5 week overgegaan naar zijn eigen bed en naar zijn wieg (daar sliep hij wel overdag al in). Hij is toen ook gaan doorslapen. Misschien is dat een idee... om eerst even de wieg nog even op zijn eigen kamertje te zetten?

7. Selma 2

Selma 2 Lid

13 feb 2008
    66
    0
    0
    Leiden
    Wij hebben ons zoontje na 6dgn in zijn eigen kamer laten slapen.

Gewoon gelijk in zijn bedje.

Succes

8. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn ging na 6 weken naar zijn eigen kamertje

9. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Wij hebben Mischa ongeveer toen hij drie maanden was in zijn eigen kamertje gelegd, omdat hij toen een paar weken echt goed doorsliep. Wel werd hij soms even wakker en sliep dan zelf weer door, maar dit maakte mij dan onnodig wakker en dat was voor mij de aanleiding.

Wij zijn begonnen hem voor zijn slaapjes overdag op zijn kamertje te leggen en 's nachts nog bij ons, maar dat ging meteen goed en op een avond hebben we het gewoon geprobeerd en dat ging prima.

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie heeft alleen in het ziekenhuis bij me op de kamer geslapen (dat was een dag of 4) toen we thuis kwamen meteen in zijn eigen bedje! en ging meteen goed :)

11. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ook hier eerst 4 dagen ziekenhuis en toen direct in zijn eigen ledikant.
    No problemo. ;)

12. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Je kunt het natuurlijk altijd gewoon proberen, wordt het niks dan kun je altijd nog het bedje in jullie kamer zetten en eerst bijv alleen overdag in het bedje op z'n eigen kamer laten slapen/wennen.
    Maar heb er verder geen ervaring mee hoor, dus roep maar wat ;).

Mijn dochter sliep na 4 dagen op haar eigen kamer.

13. matje

matje Niet meer actief

tygo heeft tot 14 weken bij ons op de kamer geslapen.
    vanaf die tijd sliep hij aardig door en hebben hem toen in zijn eigen kamertje laten slapen...
    Ook omdat tygo zeer lang erg geel heeft gezien en wij het prettig vonden dat ie 's nachts bij ons op de kamer was

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik wou dat ik dat kon hoor,na 4 dagen al op eigen kamer...ik ben veel te bang dat ik het niet hoor als ze spuugt of wat dan ook.
    en als ik de babyfoon gebruik ruist hij zo erg.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Benthe slaapt sinds ze thuis is uit het ziekenhuis (tot ruim 4 weken na de geboorte in het ziekenhuis gelegen) bij ons op de kamer naast ons bed (aan mijn kant). Dus eigenlijk gewoon sinds haar geboorte ligt ze bij ons. Voorlopig gaat ze ook nog niet naar een eigen kamertje, vind het veel te fijn om haar lekker bij ons te hebben. Ong een maand geleden is ze uit de wieg gegaan in het ledikantje en dat hebben we ook gewoon op onze kamer gezet ;)!

Malou en Ruben hebben vanaf de geboorte op hun eigen kamertje gelegen, eerste 6-7 maanden samen 1 kamertje gedeeld en vanaf 6-7 maanden ieder een eigen kamertje, dat is toen prima gegaan ;)! Maar wij hebben spijt gehad dat we ze niet op onze kamer genomen hebben ;) en maken het nu met de derde dus dubbel en dwars goed :D! Haha!

16. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Noor is na 3 weken op haar eigen kamertje gegaan, en vanaf toen sliep ze langer aan één stuk door. Ik gebruik wel de babyfoon, ook al slaapt ze de kamer naast ons, ik voel me geruster dan.

17. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hier ook zo!

18. jonibra

jonibra Niet meer actief

Mn Meissie ligt nunog lekker bij ons op de kamer, in haar wiegje naast mijn kant van het bed.
    Ze is nu ruim 3 maanden en ben eigenlijk nog lang niet van plan har op dr eigen kamertje te leggen.
    Lekker bij mama:p

Liefs mij

19. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    mijn kindje ook.. en ze heeft er geen moeite mee gehad.. wel fijn, want als ze te veel aan onze kamer gewent zou zijn, zou ik bang zijn dat ze misschien haar eigen kamer niet meer wilt

20. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    hier ook hetzelfde probleem, een babyfoon die heel erg ruist. Gizem slaapt ook nog bij ons in haar wiegje, weet niet ofik haar in haar eigen kamer hoor.

Deel Deze Pagina