t is echt 2 maanden goed gegaan, geen nachtvoeding meer lekker doorslapen.. maar nu sinds afgelopen dinsdag is het echt een drama. Hij krijgt om half 8 zn laatste fles (180+6+3 rijstebloem). maar nu komt ie ineens weer om kwart voor 11 :S ik krijg m dan echt met geen mogelijkheid stil hij krijst dan gewoon echt. Als ik m uit zn bedje til strekt ie zich meerdere malen echt helemaal achterover hij trappelt ook wat met zn beentje dus hierom dacht ik eerst aan kramp maar buikje wrijven ed (wat ik voorheen allemaal deed tegen de kramp) werkt allemaal niet. wat wel werkt is een flesje maar hij is met 90+ 3 al tevreden dan lijkkt t mij geen echte honger hierna gaat ie wel weer lekker slapen. Om me vervolgens om 0300 uur weer wakker te maken maar dan is ie tevreden zodra ik m oppak en bij mij in bed neem. hier slaapt ie dan tot half 8. en dan nu de vraag... wat denken jullie dat er aan de hand is is t mamahonger , aanstelleritis (kan dat zo jong) , of heb ik m gewoon nu al verpest, of zal er meer aan de hand zijn. en wat kan ik doen om de nachten weer normaal te maken?
t wel bekende sprongetje? tandje in aantocht? dromen ze al op deze leeftijd? ik zal wel oppassen met het bij je in bed nemen, t mag geen gewoonte worden (tenzij je het niet erg vind). ik zal hem eerst ook 10 min laten liggen, en dus huilen...eens zien of het afzwakt. en hij vanzelf weer indut. t is toch een kwestie van volhouden hoor, en streng voor jezelf zijn. Dit komt uiteindelijk ook je kind ten goede..
en oja, ook al sliep je kindje lekker door....echt doorslapen kunnen ze pas echt veel later...ze worden allemaal nog een paar x wakker per nacht, t is de kunst om zelf verder te slapen.....Dat heet doorslapen.
laten huilen heb ik vannacht geprobeerd maar dan gaat t van kwaad tot erger.. en sprongetje en tandjes zijn ook al door me gedachten geslopen, maar klopt t dan dat ie om dezelfde tijden komt dus om kwart voor 11 en 3 uur? en ik heb nog niet eerder gemerkt dat ie last had van een sprongetje.
Ik herken het. Danian wordt ook laat in de avond wakker tussen 23.00 uur en 00.00 uur en dan 's nachts ook nog. Eerder sliep hij ook wel door tot 's ochtends. We maken hem nu wakker voor de 5e fles om 22.00 uur en de eerste keer ging dit goed en sliep hij tot 4.15 uur, maar de laatste 2 dagen is het drama. Hij wil na de fles niet meer slapen. Van zaterdag op zondag was het half 2 's nachts en gisteravond was het 23.45 uur. Ik laat hem wel ff huilen, maar gisteren werd het steeds erger en hebben we in bed genomen. Van zaterdag op zondag heeft hij tot half 2 liggen brabbelen. Op zich beter dan huilen, maar hij deed het vrij hard, dus ik kon niet slapen. Ik weet ook niet wat het is. Sprongetje heeft hij volgens mij al gehad. Als iemand tips heeft ik hoor het graag, want dit sloopt me wel. Jou zoontje is iets ouder zie ik, dus dan kan het een sprongetje zijn, die van 6 maanden. Lastig dat ze niks kunnen zeggen.
ja idd konden ze het maar gewoon vertellen.. dan kon je t misschien wel oplossen met een magisch kusje. t is zo lastig k was helemaal niet meer gewent aan gebroken nachten..
die vaste tijden hebben te maken met de slaapcyclus van de baby's. S'nachts zit die slaapcyclus op 4 uur (overdag op 45a50min). Na een slaapcyclus gaan ze over in een diepere slaap of juist lichtere slaap...kortom, ze worden lichtjes wakker en in principe moeten ze de slaap zelf weer hervatten... als er een sprongetje of een tandje dwarszit, of iets anders, dan hebben ze dus meer moeite met de slaap weer hervatten...wat voor jou leidt tot gebroken nachten...
Hier ook. Is jouw kindje te laat geboren? Dan kan het de 6 maanden sprong zijn. Thijs is 3 weken te vroeg geboren en zit er middenin. Pfffffff. 's Nachts meerdere keren wakker, haast ontroostbaar. Overdag minder slapen, hangerig, huilerig. Het is nu een week zo, hopelijk is het snel voorbij!
dit klinkt echt logisch aangezien er 4 uur tussenzit. maar stel dit zijn de tandjes wat kan ik daar dan aan doen? na zn fles van half 8 geef ik al dentinox... En een sprongetje kan ik m daarmee helpen er makkelijker doorheen te komen? voor mezelf vind ik het nog niet eens zo heel erg maar voor hem vind ik t best vervelend.
Klinkt zeer als het 6 maanden sprongetje. Dat is een van de heftigere sprongen omdat ze nu ineens veel meer kunnen. Die vaste tijden....tja ik denk dat het gewoon de tijden zijn waarop hij het meeste last heeft van nare gevoelens..... Wij namen de meiden altijd bij ons als ze zo overstuur waren. Flesje, wiegen net zolang tot ze weer rustig genoeg waren om weer te gaan slapen. "Verpest" dat kan zeker nog niet hoor. Wij hebben dus altijd uit bed gehaald met huilen en ze zijn echt niet verpest. Ze slapen zelf ook het liefst de hele nacht, alleen zijn er van die periodes dat het niet goed lukt zelf......