Wanneer badje?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Puck, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik vroeg me af wanneer en hoevaak jullie je kindje in bad doen? Mijn jongetje krijgt rond 19.30 een fles en dan rond 22.30/23.00 de laatste. Ik wil hem graag 's avonds in bad doen, maar wanneer kan ik dat dan het beste doen?
    Hoe krijgen jullie daar ritme in? Graag ervaringen!
    Mijn mannetje is 8 wkn.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    2 keer per week gaat ze in bad meestal 's avonds en iedere ochtend was ik haar op het aankleedkussen en tegenwoordig 's avonds was ik haar ook aangezien ze vaak onder de groentehap zit..

3. Purk

Purk Niet meer actief

Hier elke dag om 18.30 uur badje en daarna lekker masseren en insmeren en een flesje. Doen we al bijna 7,5 maand zo en werkt erg goed qa ritme

4. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier gaat ze elke dag zo rond 19.15 in badje, en dan om 20.15 haar laatste fles. Daarna lekker slapen.

Liefs

5. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Momenteel nog 's ochtends in bad (verlof he) en dat om de dag, andere dag korte wasbeurt op aankleedkussen. Ik wil het wel veranderen naar 's avonds ivm werk maar de voedingstijden wisselden tot afgelopen weekeinde steeds. Weet niet of ik haar 's avonds om 21.30-22.00 nog in bad wil doen. Dat wordt nog zoeken dus

6. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hier elke avond tussen 18 en 19 uur lekker onder de douche. Doen we al sinds ze een week of 3 oud was.
    Af en toe doen we een badje tussendoor, gewoon omdat ze het leuk vindt ;)

7. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Hier ook elke avond om 19:00 in bad, daarna flesje en slapen tot 8:00 volgende ochtend. Elke dag het zelfde ritueel is voor mijn dochtertje erg fijn. Overigens zit er in het badje badolie, maar wassen met zeep doe ik misschien maar 2 a 3 keer in de week.

8. fafje

fafje Niet meer actief

vanaf 8 weken gign mijn zoontje elke avond in bad ..zijn laatste voeidng was dan tussen 22...dus gign ie zo 2130 in bad...bedje voorverwrmd..laatste voeing en slapen maar!
    Vanaf 3 mnd sliep hij van 21 tot 9...toen het badje dus 2030...

als je kindje ene gvoelig huidje heeft is elke dag natuurlijk niet nodig, maar mijn zoontje heeft nooit ergens lastvan gehad...

vaak gaf ik lekekr een babymassage! In het begin wa smn zoontje erg ongeduldig, maar doro het elke avond te doen, werd ie helemaal rustig omdat ie wist wat er ging komen en sliep echt super goed

Inmiddels slaapt ie tussen 19 en 20 dus alles vervroegd..

Ik heb ook een tijd hem elke ochtend voor zn ochtenddutje gebadderd...daardoor sliep hij ehct goed , toen dat eenmaal goed ging dee dik het badje weer savonds

9. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Onze dochter gaat iedere avond met 1 van ons mee onder de douche, dit meestal tussen 20:00 en 21:00 uur, daarna masseren we dr helemaal in met zwitsal slaap zacht massage olie en dan de laatste fles!

Ze vind het heerlijk en begint het al helemaal door te krijgen :)

10. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Ons meisje gaat elke dag met een van ons onder de douche of in bad voor ze gaat slapen. Meestal is dit rond 20.00 a 20.30 uur.
    Daarna is het pyjama aan en flesje bij ons in bed en dan gaat ze lekker haar eigen bedje in en slaapt ze tot de volgende ochtend.

11. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    R. gaat om de dag in bad of mee onder de douch.

rond half 7 gaat ze dan in bad/douch daarna dr laatste flesje om 19:00 en dan naar bed

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik deed ze altijd 's morgens (of toen ze nog heel klein waren 's middags) in bad ipv 's avonds. paste beter in mijn dagritme om het zo te doen.
    Ook nu gaan ze 's morgens onder de douche. 's Avonds alleen als ze extreem vies zijn geworden overdag.

Overigens gaan ze hier niet dagelijks in bad of onder de douche. Als baby 2 keer per week in bad, nu (1 en 3 jaar oud) gemiddeld om de dag onder de douche. Nogal droge, kwetsbare huidjes hier.

13. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Mijn dochter gaat om de dag 's avonds onder de douche of in bad. Rond half 7 en daarna naar bed. Om 10 uur maken we haar nog wakker voor de laatste fles.

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier niet echt een vast ritme met badje of mee onder de douche...

Vaak is hij tussen zijn laatste 2 flessen (18.00 en 23.00) lang wakker, met een kort slaapje tussendoor.... Vaak doe ik m dan rond 21.00 uur lekker in badje, zodat hij snachts lekker snel slaapt.

Maar als hij smiddags onrustig is, doe ik m ook vaak in badje, en dan lekker zn bedje in!

Wel om de dag hier in bad/douche. En de andere dag wassen.

15. Dinkie

Dinkie Actief lid

4 okt 2008
    122
    0
    0
    Hallo,

Onze kinderen krijgen ook om 19.30 uur de fles en gaan daarna naar bed. Wij doen ze om de dag in bad vlak voor die fles (dus om ong. 19.15 uur). Dat gaat prima!:D
    Ik zou niet vlak na de voeding badderen, want dan komt alles er weer uit!
    Succes!

16. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik doe alleen op zondag een badje en op woensdag gaat ze douchen met papa. En op vrijdagochtend zwemmen we.
    Verder wassen we haar elke ochtend en elke avond met een washandje, elke dag in bad heb ik echt het geduld niet voor, op zondag neem ik daar dan lekker de tijd voor....

Ik doe trouwens niks in het water, Simone sabbelt op alles wat in het bad ligt, ik vind het dan zo sneu als ze zeep ofzo in haar mond krijgt. Haren wassen doe ik op het eind vlak voor ze eruit gaat. Hebben jullie dat probleem niet?

17. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Beau gaat elke avond rond een uurtje of 19.00/19.30u in bad.. daarna laatste voeding (clusteren van ong. 40 min) en dan zijn bedje in.. doe ik al vanaf dat de kraamhulp weg is en bevalt ons allebei prima! Hij slaapt rustiger als ik hem 's avonds in bad doe :)

Enne.. Beau stopt zijn vuistjes ook wel in zijn mond als hij in bad ligt, maar geloof niet dat hij last heeft van de badolie die erin zit.. haren wassen doe ik ook pas aan het eind!

18. fafje

fafje Niet meer actief

hier altijd schuimbadje...tja dan eet ie het schuim ook soms...wat aan speeltjes zit..maar ja het is zeepvrij, geloof niet dta het zo slecht is..

en idd ook wel olie (nu niet mee,r ivm zn lange haarwordt zo vettig)...maar volgens mij zolang het geen hele slokken zijn is het niet schadelijk..en tja je bent er toch zelf bij...

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn dochter en zoon gingen als jonge baby overdag in bad om ze een beetje langer wakker te laten zijn (een goed hulp middel met het verkrijgen van een handig ritme). Zij gingen dus 3-4 x per week rond 11:00 (na het slapen in bad). Zoonlief ging ook wel in bad tussen 17:00 en 18:00 omdat hij dan huiluurtje had en een badje hielp.
    Toen beide konden zitten zijn ze 's avonds gaan douchen / bad en dat doen we nu op woensdag en zaterdag (+ wanneer nodig en dat is vaak) en dan gaan ze na het eten voor het slapen gaan. Dat is ergens tussen 18:30 - 19:00

20. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Dan zou ik in jouw geval 19.00 in bad doen, wordt hij lekker rozig van, dan de fles en lekker slapen.

Deel Deze Pagina