huisdieren en traphekjes

Discussion in 'Verzorging' started by cowgirl80, Jul 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    ik heb nu sinds een week een traphekje bovenaan de trap...
    maar onze kat kan er nu ook niet meer langs. Haar eten en bak staan in de woonkamer, maar ze doet niets liever dan de hele dag op zolder in een stoel in het zonnetje liggen slapen. Ze wil dus regelmatig onze trap op en af. Ze gaat nu net zolang naast het hekje zitten miauwen totdat ik het open kom doen :(
    Hoe doen jullie dit?

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

bij mij ging het vanzelf ze hadden hier snel door dat ze er niet tussendoor konden dus sprongen eroverheen.

3. Seth

Seth Niet meer actief

Dito....

ik zou trouwens ook niet elke keer dat hekje open gaan doen... anders blijft ze miauwen (denk ik)...
    bedoel toch wel makkelijk als iemand het open komt doen...

nouja ze zeggen niet voor niets.... honden hebben een baas.. katten een slaaf.. :D

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik zie mezelf meer als "personeel" ;):D

@cowgirl: is er een reden waarom je een traphekje bovenaan de trap hebt? Als je dit traphekje onderaan de trap zet, kan je kat er toch veel makkelijker overheen?

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik had eigenlijk gehoopt dat mijn katten beneden zouden blijven met een hekje. De één van 7.5kg doet dat ook wel, want die weet dat hij te zwaar is om dat te springen (hij is overigens niet te dik, maar dat terzijde).
    De andere springt er gewoon overheen en als we de deuren van de slaapkamers niet dicht hebben, gaat ze prinsesheerlijk op het bed liggen.

@ Babyproject: Wij hebben boven en beneden een traphekje. De reden lijkt mij de veiligheid voor je kindje, dat hij/zij niet naar beneden stuitert? Of ik moet je vraag verkeerd begrijpen?

6. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Die van mij blijft gewoon keurig bij het hekje staan.
    Soms mauwt ze wel dat ze erdoor wil....maar van mij mag ze sowieso niet boven komen.

7. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dikke jeweetwel-kater heeft zich geschikt in het feit dat hij niet altijd meer overal kan komen. We hebben drie hekjes, beneden en twee boven; een op de trap naar beneden en een op de zoldertrap. Die twee boven bewezen vooral hun dienst toen de oudste als peuter over ging naar een groter bed. Als ie er dan uit kwam hoefden we niet bang te zijn dat ie van de trap kletterde.

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

misschien ben ik blond maar waarom kan een kat niet over een hekje van een meter hoog heenkomen? onze katten hebben daar geen problemen mee hoor en mij dunkt dat elke kat dat wel zou moeten kunnen.ze kunnen ook met gemak over een schutting als het hun uitkomt.

9. babyproject

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik was van plan het traphekje boven alleen dicht te doen als ik en ons meisje zelf ook boven zijn. Dan kunnen de katten er alleen tijdelijk niet langs...

10. babyproject

Als het traphekje bovenaan de trap staat is het al gauw meer dan een meter... Ik heb er nog geen hekje staan, maar mijn katten springen ook niet zo heel goed. Ze kunnen wel klimmen en op de tafel springen, maar ergens overheen... We zullen het zien ;) Laten mauwen kan ik echt niet aan, dan word ik gek!

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Onze katten doen dat dus echt niet. Springen is niet 'hun ding' zeg maar.
    De katten hebben een kattenkamertje boven met een kattenbak, mandje en eten. Nu heeft mijn man een soort luikje in het traphekje gemaakt, heel handig want daar kunnen ze mooi door heen :D

12. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van ons is zoals al aangegeven een dikke jeweetwel-kater .Die krijgt het gewoon niet voor elkaar om hoger als een halve meter te springen en laat het daarom ook uit zijn hoofd. Hij zou wel tussen de onderste treden van de trap door kunnen en zo alsnog naar boven maar daar wil hij gewoon geen moeite voor doen.

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Onze ene kat springt wel en de andere niet. Dat hangt gewoon van je kat af.

Hier hebben ze het te accepteren, ga echt niet iedere keer dat hekje open doe .

14. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Die van mij meende het eerst ook niet te kunnen, maar als ik niet thuis ben kan hij het wel. Dus ik ben gestopt met open en dicht doen.

15. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Wat zijn het ook een uitgeslapen beesten. Hier blijft hij ook net zo lang klagelijk miauwen totdat je het hekje opendoet, en dan ook echt klagelijk. Maar dat is buiten bij de schutting ook maar als ik niet thuis ben komt hij er ook overheen. Maar vanaf de trap naar boven over een hekje is toch een aardige afstand en een traptree is niet al te breed. En terug moeten ze dan precies op de tree landen, lijkt me een moeilijk klusje.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vraag me dit ook al af voor straks... Als hij boven over het traphekje zou springen, dan klettert hij een meter of wat diep de trap af! We zullen zien. Hier ook een kat die hele dagen op de logeerkamer slaapt. Of in een stoute bui in 't ledikant als DL eruit is. Wat natuurlijk niet mag...

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    haha een katteluikje in je traphekje, hilarisch :) Die van ons is van metaal met spijlen dus een luikje wordt lastig.

@babyproject ik breng vrij veel tijd boven door met mijn kindje en het trapgat oefent magische aantrekkingskracht op hem uit. Het traphekje bovenaan de trap is echt nodig!

Mijn kat springt ook op een schutting van 2 meter.. maar die is vrij "massief" een dun hekje met spijlen bovenaan een open trap is heel onaantrekkelijk om zomaar overheen de diepte in te springen.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou het is niet echt een luikje ( geen klapluikje ) maar gewoon een gat er in gebouwd.
    Wacht, ik ga er een foto van maken :D

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Beetje wazig,maar het idee is duidelijk toch?
    Hij ging er even mooi voor poseren hahahaha. Gek beest.

20. babyproject

Hahaha tof! Wat een supergoed idee!

Wij gaan boven aan de trap een traphekje doen, maar dus alleen dicht als wij boven zijn en dan hebben de katten gewoon pech. Ze zijn inmiddels ook al gewend dat ze 's nachts niet meer naar boven kunnen, omdat we dan de gangdeur dicht doen (anders krabben ze aan de slaapkamerdeuren en dat maakt me toch een herrie!).

Beneden willen we een "traphekje" bij de gangdeur doen. Zodat onze kleine meid uberhaupt de gang niet op kan. Dan zetten we ook meteen de kattenbakken in de gang, zodat ze daar ook niet kan zitten. Voordeel van een traphek bij een deur is dat ik verwacht dat de katten daar zonder problemen overheen springen, omdat je niet ook nog met hoogteverschil te maken hebt.

Share This Page