Hallo dames, De titel zegt t al... We hebben een zoon van ruim 16 maanden, en sinds 9 weken een broertje erbij. De eerste dagen ging het allemaal zonder problemen, hij aaide zn broertje en keek in de wieg. Maar ik ben sinds 2 dagen weer beneden en hij is echt niet te harde!! De hele dag huilt hij, gilt hij en smijt hij met speelgoed en als ik niet uitkijk grijpt hij op een onbewaakt moment ook zn broertje in het gezicht, bah! Zegt hij dan. Ik snap het ergens ook wel, hij heeft al die tijd al mijn aandacht gehad en nu moet hij die verdelen. Ik probeer hem overal bij te betrekken en als de kleine mijn aandacht niet nodig heeft, dan geef ik hem volop de aandacht, maar vaak wil hij dan ineens niet en gaat hij zitten huilen bij me op schoot. Ik hoop dat er dames zijn die me een hart onder de riem.kunnen steken en weten wat het is omdat ze het zelf hebben meegemaakt.. Ik hou zielsveel van allebei mn kinderen, maar de hele dag en gillende dreumes naast je, maakt het vrolijk zijn zo moeilijk!!
Heel herkenbaar! Onze zoon was een jaar en 9 maanden toen zusje kwam. Hij was met haar meteen heel erg lief, maar werd zelf zowat onhandelbaar. De driftbuien die hij had pffffff!!!! Het heeft bij ons ruim twee maanden geduurd. In de tussentijd betrokken wij hem overal bij, mocht hij z'n zusje altijd knuffelen, kusjes geven en vasthouden, 'helpen' met in badje doen etc. Behalve tijdens het voeden, dan moest hij haar echt met rust laten van ons. Hij heeft haar ook weleens een mep verkocht hoor, maar is over het algemeen altijd heel lief voor haar geweest. Het was alleen even wennen voor hem, zo'n nieuw kleintje erbij, net zoals het voor ons als 'nieuw' gezin ook weer even wennen is Nu is dochter bij 7 maanden en is hij echt gék van zijn kleine zusje, en zij op haar grote broer