vraagje voor de zwangere papa's

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 26 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Aangezien de mannen steeds beter vertegenwoordigd zijn op dit forum eens een vraagje voor hun!

Hebben jullie ook last van vadergevoelens voordat de beeb er is?

Of is het voor jullie echt alleen maar dat je vrouw dikker en sjaggerijniger wordt, maar verder niks verandert?

Dus met andere woorden: Hoe zit het met jullie hormonen? Nesteldrang?

Nou, kom maar op!

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    pff die van mij heeft zeker last van hormonen, is net een klein kind haha

3. Blackpanter

19 okt 2006
    36
    0
    0
    Mijn mannetje heeft echt last van nesteldrang veel erger dan ik, Hij wil het hele huis klaar hebben bedenkt elke keer weer nieuwe dingen die nog gedaan moeten worden voor de kleine er is en hij heeft ook al de box 4 weken geleden beneden gezet en wil nu dus heel graag dat de meubels komen. Ik heb het geduld wel

4. Female

Female Niet meer actief

nou nee hoor, hij vind het allemaal fantastisch... maar verder blijft het een kerel hoor! gelukkig maar... hij is toch ook niet degene die zwanger is en al die lichamelijke veranderingen meemaakt. ik zie het al voor me haha

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mn man is idd niet ook zwanger, das er maar 1 (ik) maar hij kijkt er zeker wel naar uit. Hij heeft wel dingetjes die hij nu nog ff wil doen voordat er weer een baby is (boven wat verbouwen ed.) en verder heeft ie ook wel meegedacht en besloten over het kamertje, geboortekaartje ed. Maar 't is niet dat ie de halve dag met waterige oogjes rondloopt omdat ie zo ontroerd is door alles maar hij is wel weer beschermend en bezorgd. Als ik me niet zo wauwie voel dringt hij er op aan om ff te bellen naar de gyn, maar dat komt vooral denk ik omdat hij niet voelt wat ik voel en het lastig inschatten is of er reden is tot zorg (dat kan je als zwangere zelf toch beter)

6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Mijn vriend Bid elke avond dat het kindje gezond is..

HIJ BID NOOOOOOIIITTT..

7. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    nou zal ik dan maar ff serieus reageren.

Hij is met mijn vorige zwangerschap 10 kg aangekomen. ALles moest afn en perfect. Hij is een enorme muggezifter wbt geld maar voor de kleine kon het niet duur en "veilig" genoeg zijn.
    Op het einde kreeg hij last van zijn rug en veel hoofpijn hihi.

8. Niet meer actief

Ik kreeg gister op mn flikker.
    Dat ik niet in mn eentje moeder wordt....

Alles moest op mijn manier en hij had ook z'n vadergevoelens, maar die werden overruled door mij.

Ik was errug verbaasd...
    En zwanger als ik ben zei ik natuurlijk: Ach man, stel je niet aan. Mannen hebben daar pas last van als de baby er is...

Dus zei hij weer: Ja, duhhh, echt niet!

hahaha... maar het zette me wel aan het denken...

Bij hem moet alles idd wel perfect zijn... Ons hele huis is 1 grote bouwplaats, behalve de babykamer, die is af en helemaal kindproof!

9. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Mijn vriend wil ook in huis zoveel mogelijk klusjes klaar hebben voordat ze geboren is. Hij noemt dat idd nesteldrang...hihhih! Hij is meer van de kluskant en ik ben meer van de kinderopvang, spulletjes in huis halen (wel samen met hem kopen hoor), geboortekaartjes regelen, kraamzorg regelen...ect. Als ik er niet aan denk, was nu nog niets geregeld, omdat hij zich volledig stort op het huis.

De laatste week, sinds ik met verlof ben, komen bij hem ook de kriebels. De onzekerheid begint toe te slaan, of hij de verantwoordelijkheid wel aankan, loopt regelmatig de babykamer in om weg te zwijmelen en is helemaal verliefd op mijn buik. (praat er ook tegen en zingt liedjes... ;) )

Dus ja, hij begint zich nu wel pappa te voelen, maar hij zegt ook dat hij het ultieme vadergevoel pas echt krijgt als de kleine meid er daadwerkelijk is.

10. Niet meer actief

Tja wat zal ik zeggen?

Wordt vet onderdrukt. Mag alleen mijn zaad geven en lief zijn...
    Als het aan mij ligt gaan we binnenkort met zijn twee naar die babybeurs.
    Mee naar de Ikea wil ze ook al niet terwijl ik daar toch echt zo'n leuk ledikantje en zo heb gezien.....
    Nu we er gericht mee bezig zijn is er bij mij toch ook iets meer een kriebel. Met alle plezier de rommelkamer ontruimen en beginnen aan muurschilderingen en zo. tekeningen maken voor leuke zelf te bouwen comode ga zo maar door.

Wie beweert dat alleen jullie dozen een biobom hebben is niet goed wijs.
    Die van mij is scherpgesteld en tikt zijn laatste tikken!

Die muts van mij moet maar is zwanger raken want anders is het misschien niet haar humeur die niet te genieten is....

(ben verwend vroeger dus als ik iets wil dan WIL ik het ook....

KWIL EEN BEEBIEEEEE

(vanwege die PS2. hehehe)

Mannetje van Heidiii

11. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    mannetje van Heidiiii: we zijn nog steeds geen mutsen en dozen ;)

Mijn mannetje had geen nesteldrang maar had wel vadergevoelens doordat hij heel bezorgd was....heel schattig

12. Niet meer actief

Hier Heidiii zelf...

tjah, die mutsen en dozen-terminologie krijg ik er maar niet uit. Mannetje hier is in een wat rebelse stemming. Vergeef het hem, het zijn de hormonen. (Zie mijn banner... Hoewel ik zeker weet dat de :evil: :evil: eraan komen vanwege alle :evil: :evil: verschijnselen die ik altijd al heb, en nu weer, en de totale afwezigheid van zwangerschapsverschijnselen...)

Maar mannetje is er dit keer sippiger onder dan ik... 't zal er ook wel te maken hebben dat hij zometeen een krappe week niet mag klussen...
    En ik absoluut nog geen aankopen wil doen voor ik zwanger ben! Ik ben dan bang dat ik het lot 'tart'. Bijgeloof, geloof ik...

Ach, lees tussen zijn regels door en ontdek het vleugje sarcasme! ;)

Maar dus wel gelijk het bewijs dat mannen ook wel zeker kunnen meezwangeren!

13. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ook niet als het een PSP is? ;)

wij hebben al een geruime tijd een op afstand te besturen auto in de kast staan, leuk voor onze kleine volgens mijn mannetje......
    ik weet alleen niet of een meisje daar wel zoveel aan heeft..... :)

14. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    PS2 bedoelde ik natuurlijk......maar dat had je vast begrepen

15. Niet meer actief

Hehheh, oh zekers wel! Ze heeft 'm vast in 3 tel kapot!

Wat die PS2 betreft: sinds ik hier full-time op dit forum ben, heb ik geen tijd meer voor PS2 e.d.

16. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

mijn vriend heeft voorgesteld om naar de 9 maanden beurs te gaan.
    Normaal doe ik vaak administratie dingen regelen, en nu was er iets niet in orde en tot mijn grote verbazing ging hij erachter aan als een pit bull. ik wist niet wat ik hoorde.
    dus ik zei het later tegen hem dat ik trots ben. zegt ie jah je wordt vader he en dan ga je dingen anders aanpakken.

hihi

vandaag kom ik thuis van mijn werk. ligt er een hele tas met nieuwe babykleertjes in de juiste maat. zoooo schattig :D

hij noemt de kleine ook al bij naam, en praat elke avond tegen mijn buik.

ik vindt het heerlijk zo.

Mijn mannetje is net zo zwanger als ik, in zijn hoofd dan.

17. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Jawel hoor, erg herkenbaar! Mijn man heeft nu een oud kapot notebook gesloopt waarvan het scherm wel werkt, en daar heeft ie een soort van fotoframe van hout omheen gemaakt, ja, dat was voor de babykamer en dan kon daar een webcam neergezet worden en dan konden wij dat beneden zien... echt geweldig zoals hij ermee bezig is, supergaaf.

Ps2 hadden wij dus al, maar upgraden naar een nr 3 is al een paar keer genoemd ...

En.. hij heeft zichzelf sinds mijn positieve test verbannen met zijn sigaretten uit de woonkamer en verblijft nu als hij een sigaretje wil roken in de bijkeuken (of norty room zoals hij het zelf omschrijft...)

18. Niet meer actief

Agossie!

Waar laten jullie je oude PS2 straks? ;) Want ik ben het ermee eens: jullie zijn hard aan een 3 toe!

19. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Mijn man ging de laatste weken toch ineens alles voor elkaar maken in huis.
    (ik had hem al weken aan z'n hoofd gezeurd) dit moet nog af, die plinten moeten er nog aan.
    Pffff super vevelend, tot op een dag, hij alles in 1 keer heeft gedaan.
    Misschien had hij toen zoiets van, straks komt de baby.

20. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ja tis wel een mooie ps2, eentje met ingebouwde harddisk waar je dus extra spellen op kwijt kan .....
    hmmmm ....... grofvuil? Er is vast niemand die dat ding wil hebben ....

hihi Mannetje van Heidi, koop nou toch gewoon zo'n ding!

Deel Deze Pagina