Hallo, Ff vraagje, want maak me een beetje ongerust... Me zoontje heeft nl een aantal dagen geleden hoge koorts gehad, wat gevolgd werd door rode uitslag/bultjes. Dacht gelijk aan de zesde ziekte. Maar na 2 dagen uitslag kwam hij vanmorgen uit bed met nog meer bultjes vooral in gezicht en op armen/bovenbenen... Las bij de zesde ziekte datna 2 dagen de uitslag weer verdwijnt, omdat dit bij hem niet het geval is ga ik twijfelen of het niet de waterpokken zijn. Ook geen probleem voor mijn zoontje! Maar heb ook nog een dochtertje van bijna 8 weken. En daar zijn de waterpokken wel gevaarlijk voor... Wie weet hoe je de zesde ziekte en waterpokken van elkaar kunt onderscheiden? En wat nou als het toch de waterpokken blijken? Is het dan gewoon een kwestie van dochterlief goed in de gaten houden of alvast huisarts waarschuwen? En waar moet ik precies op letten bij mijn dochter? Een heel verhaal, maar hoop dat iemand raad heeft!
Mijn dochter heeft vd week de 6e ziekte gehad en op dag 3 waren de plekjes overal en heel erg! Zelfs op voetzolen! Daarna werden ze pas minder en nu bijna week later nog nie helemaal weg
Mochten het toch waterpokken zijn dan kan het niet veel kwaad voor de jongste. Behalve dat ze misschien wat last van jeuk zou krijgen en het later waarschijnlijk nogmaals doormaakt kan het geen kwaad. Onze oudste kreeg het nl een maand na de geboorte van de jongste en de jongste kreeg het ook (wel minimaal, maar waren echte waterpokken).
Waterpokken herken je direct. Dit zijn namelijk blaasjes. je ziet duidelijk dat er vocht in deze blaasjes zit. Waterpokken beginnen altijd op het hoofd of nek en breid zich verder uit naar beneden.
Waterpokken gaan vaak heel snel: sochtends beginnen: savonds helemaal onder. En ze beginnen geloof ik vaak rondom de borst. Als je twijfelt, ook over de gezondheid van de jongste dan zou ik zeker ff naar de ha gaan.
ik dacht eigenlijk dat de bultjes bij 6e ziekte na de 3e dag minderden? Hier al wel gehad - ze had ook nergens last van, jeukte ook niet ofzo. Waterpokken jeukt volgens mij verschrikkelijk... zeker als het zó erg is als je nu beschrijft. Fotootje anders? Hier liep de uitslag als het ware door... kroop vanaf haar romp via haar nekje naar haar hoofd en een beetje naar haar beentjes.