Soms valt ons meisje in de auto in slaap... als we dan thuiskomen, moeten we haar uit haar autostoeltje plukken... en dat gaat dus niet zonder haar wakker te maken... Ze is daarna altijd zo vreselijk chagrijnig :x Ik vind het ook niet leuk om wakker gemaakt te worden, dus ik snap het wel. Alleen is het zo erg dat er geen land met haar te bezeilen is... Huilen, krijsen, schoppen, slaan... En als we haar dan in bed leggen is het ook niet goed. We hebben al vanalles geprobeerd... Beetje eten en drinken en daarna naar bed helpt ook niet. Spelen wil ze dan niet... ze wil dan niets. En is gewoon boos. Enige dat helpt is de rit uitzitten, tot ze wat rustiger wordt. Kan wel een uur duren... Daarna wat eten en drinken en soms wil ze daarna gewoon even spelen. Soms is ze daarna zo moe, dat ze toch naar bed wil. Herkent iemand dit ?
Nee herken dit niet! Je meisje is waarschijnlijk zoo vreselijk moe.. Dat ze wil slapen, maar is boos en kan dus niet slapen. Je kan ze niet oppakken en ik bed leggen? Dat heb je al geprobeerd zeker? Als het niet al te lange rit is zou ik dan toch maar van alles in haar handen geven zodat ze wakker is tot dat je thuis bent. Anders autostoeltje op de voorstoel, kan je ze beter wakker houden. Succes.
Ja, herkenbaar, als ze hier nog niet zo lang slapen, een kwartiertje ofzo, kun je ze nog wel bij aankomst in bed leggen, maar als ze al driekwartier slapen (terwijl hun normale slaapje 1,5 a 2 uur duurt), dan willen ze daarna echt niet meer slapen, al zijn ze nog heel moe en dus chagerijnig. Hier maakt het ook niet uit hoe je het aanpakt, het werkt gewoon niet.
Wat we bij Eva een jaar geleden een keer hebben gedaan, is haar met autostoel en al eruit halen . Ze bleef toen heerlijk slapen. Wat ik ook wel eens heb gedaan is met haar in de auto blijven zitten. Tijdschriftje erbij en ik vermaakte me wel