Welke maat hebben jullie gekozen voor het ledikantje? Wij kunnen kuezen tussen 120x60 of 140x70. De eerste maat is wel goedkoper, omdat het in een aanbiedingspakket zit.
Je kunt beter 120x60 nemen, want dat is de normale standaardmaat. Extra breed en extra lang is echt niet nodig. Ik zou ook niet weten waar je daar beddegoed voor kunt kopen, ben het nog nooit tegengekomen!
70x140 is de maat van een doorgroei bedje vaak kun je van zo'n bedje de zijkanten afhalen en dan kunnen ze er tot een jaar of 7 in slapen. Als dat niet het geval is bij het bedje wat jij gezien hebt dan heeft het eigelijk geen nut om een grotere maat als normaal te kopen. 60x120 is de standaard maat voor een babybedje.
Wij hebben hier ook gewoon 120x60, dat is echt wel groot genoeg hoor! Mocht je kind er echt uitgroeien, dan is het oud genoeg voor een peuterbed.
Gewoon bij iedere zaak waar ze beddegoed verkopen en alle baby zaken, maatje 150 x 70 . Ik heb deze maat ledikant zelf, dus daarom weet ik het. Vind het erg handig, omdat later de zijkant eruit kan en het gelijk een peuterbedje is.
Wij hebben 120X60. Zijkant kan er bij ons ook uit, als hij/zij te groot is geworden krijgt ie een peuterbed.