Hallo allemaal ik heb even een vraag , wij hebben katten in huis , nu staat de box in de woonkamer en hebben ze de neiging af en toe in de box te springen , nu is mijn vraag , heeft iemand hier ervaring mee, wat heb je er mee gedaan , enzo ...... hoop dat iemand een antwoord heeft
Ehm meestal is de tip om dan aluminiumfolie er in te leggen, dit maakt gruwelijk lawaai als je katten er op springen en dan hopen dat ze zo erg schrikken dat ze er niet meer in willen. Uit eigen ervaring.. mijn katten waren ook verschrikkelijk nieuwsgierig, ik heb ze eerst even laten gaan, daarna geen omkijken meer naar. Komt omdat t nieuw is voor ze hè.
ja dat snap ik , maar had jij het boxkleed er toen ook al in liggen en gingen ze er toen ook in liggen of alleen er in snuffelen
hmm , bij mij gaan ze der dus in liggen heb tot nu toe een plank er op gehad, maar heb nu een andere box ....... daar heb ik t boxkleed al in liggen ( staat zo mooi ) maarja , de katten vinden het natuurlijk ook leuk da kleed ..... voorheen in de oude box , had ik ook het kleed er uit , maar ook toen was het zo leuk voor ze dat ze er toch in gingen liggen
nee ik zal eerst t folie even proberen ( planten spuit daarna ) haha ik snap best dat t voor hun ook vreemd is , baby kamer mogen ze nie komen , box niet . niet meer op me buik liggen ........ tis ook niet makkelijk voor hun haha , ( zijn ook mijn kindjes ) hihi
Tja, katten zijn zo nieuwsgierig! Die van ons heb ik destijds ook meerdere keren uit de box moeten vissen. Toch vind ik het persoonlijk niet erg als dat soms gebeurt: je baby zal dan sneller aan haren en eventuele viezigheid wennen, want poezen lopen toch steeds binnen en buiten... (in ons geval dan). Het moet natuurlijk niet zo worden dat ze er dagelijks in wil gaan slapen, maar voor de rest kan het geloof ik geen kwaad dat ze zo nu en dan even snuffelt. Afgelopen week heb ik poes ook even laten kijken en snuffelen in het ledikantje, wat we eventjes hadden opgezet. Vond ze ook superinteressant
nou opzich lijkt t mij ook geen kwaad kunnen , maar mijn moeder ( oma to be ) die zit daar allemaal op te hameren , dus vandaar mijn vraag hier ......... zei zegt dat t wel kwaad kan namelijk , zo'n kattenhaar :S ik weet t niet hoor
volgens mij kunnen een paar kattenharen geen kwaad. lijkt mij dat je kind dan sneller weerstand opbouwd. Krijgt hij/zij ook geen allergie.
Een vriendin van mij heeft in haar box zo'n doorzichtig stuk plastic (= tafelkleed zeil) gelegd. Dit vinden haar katten vervelend om op te liggen dus komen ze er niet meer in. Hielp bij haar wel volgens mij.
Mocht het folie niet helpen: balonnen of koffieprut. Koffieprut is bitter en aangezien katten zichzelf schoonlikken hebben ze hier een hekel aan.
Tja, onze kat is ook niet gek. Hij kijkt eerst of er folie of plastic tassen inliggen en zo niet...dan kruipt hij er maar al te graag in. We hebben hem er eerst vriendelijk en rustig uitgehaald en nee gezegd. De tweede keer hem er wat wat bozer uitgehaald en harder nee gezegd en de derde keer hem eruit gegooid. Dat was nu zo'n twee maanden geleden en hij is er niet meer ingeweest. Alleen vandaag was hij weer op haar pyamaatje gaan liggen in bed. Hij had alleen een bloedvlek achter gelaten, waarschijnlijk van een vechtpartij, dus die kon gelijk de was weer in.
Hahahaha...... tja bij zulke eigenwijze katten kan je idd wel van alles uit de kast halen maar ze verzinnen toch wel weer iets nieuws. Ik denk dat ik bij die van mij ook wel wat opvoedingsmomenten ga krijgen. Zodra ik me omdraai zal ze er wel weer inliggen. Hmmm.... Zal er vast een soort Nanny programma voor gaan verzinnen!
haha als ik dat alles zo lees , ben ik dus niet de enigste met dit probleem hahaha maarja , ik ben nooit kwaad op mijn katten , heb wel een keer een flinke tik uit gedeeld , maar dat vind ik dan ook weer zielig
Ik heb een box met van die rieten manden er onder en telkens als ik weg ga vouw ik het boxkleed met speelgoed en al dubbel en prop het in een mand.....wel een beetje werk maar geen kattenhaar.
Wij hebben 4 katten en zaten dus met hetzelfde probleem. Wij willen de katten uit de box houden niet vanwege de haren (ook wel een beetje natuurlijk maar die zitten hier toch wel overal, dat houd je nooit tegen) maar omdat ze er anders bij gaan liggen als Sam (en dalijk de nieuwe kleine) er in ligt. (en wat te denken van die interessante speentjes die wel eens in de box liggen, die vind een van onze katten ook bere interessant) We zijn begonnen met balonnen, hier kropen ze tussendoor en gingen ze er onder liggen. En balonnen zijn best wel leuk om mee te spelen Aluminium folie waren ze ook niet van onder de indruk. Dus wat hebben we gedaan, we hebben een deksel gemaakt van dat goedkope triplex oid, ze kunnen er dus nu gewoon niet in als die deksel erop ligt. Groetjes Daphne
oke veel ideeen , maar zoals ik al bij daphne hoor , niet veel succes hahah , denk dat dat bij ons ook het geval zal zijn nu heb ik idd ook manden onder de box , ik wilde t eerst met een plank proberen ,maar we hebben een ronde box, nu kwam ik net uit bed , en ja hoor , der lag er een in , gewoon de plank een klein stukje opgeschoven hahaah , ze zijn zo slim ik heb nu maar het kleed er uit gehaald , is idd ook wel een idee , maar als beebje er daalk in ligt , hoop ik dat ze er niet bij gaan liggen :S het is wat , met die katten haahah ja of ik zou een ronde deksel moetten maken :S dat zou misschien ook een optie zijn denk ik .........