wanneer bedzeiltje op bed?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door emje, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden,

ik las ergens dat je een bedzeiltje over je matras moet doen voor het geval de vliezen breken.

vanaf wanneer doe je het bedzeiltje op bed? doe je dat dan onder je hoeslaken?

moet er dan ook een aan me vriend zijn kant? (we hebben een bed van 140 maar 2 matrassen, waarvan die van mij nog 5cm hoger als die van vriend.

2. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik heb nog een hoeslaken met plastic liggen van Jayro destijds. Mijn vliezen zijn niet vanzelf gebroken toen.
    Een zeiltje lijkt me verschrikkelijk, zo'n hoeslaken lag helemaal niet zo slecht. Kostte niets, volgens mij 4-5 euro bij de wibra.

Ik leg hem er met week 36 denk ik ongeveer op.

3. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik heb een bedzeiltje in het kraampakket gekregen maar het lijkt me zo'n verschrikkelijk ding..volgens mij zweet je je kapot op zo'n ding....denk dat ik ook maar zo'n hoeslaken aan ga schaffen..

4. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    In heb boek "veilig zwanger" zeggen ze dat zo'n bedzeiltje niet nodig is. Het kraakt en het zweet en daardoor slaap je onnodig slecht.

Een maandverbandje schijnt voldoende te zijn om het 1e vruchtwater op te vangen en daarna ben je toch wel heel snel uit je bed. Ook staat er dat vruchtwater vrijwel geen vlekken achterlaat en je matras dus niet zo snel verpest is.

Mocht je toch een hoes ofzo eronder willen doen zou ik gaan voor een waterdichte molton ofzo, want over die plastic kraak dingen hoor ik alleen maar verhalen van mensen die veel zweten en daardoor heel slecht slapen :)

edit: je vroeg vanaf wanneer ;) In mijn kraampakket zat een brief, daarin stond vanaf circa 4 weken voor de bevalling, sommige zeggen vanaf 37 weken :)

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier geen bedzeiltje gehad. Met 37 weken begon de bevalling en waren mijn vliezen gebroken. Mijn man kon ik op tijd waarschuwen en die heeft zo'n matje gepakt wat in mijn kraampakket zat. Het is wel handig om een vuilniszak in de buurt te hebben, want je kan heel veel vruchtwater verliezen (bij elke wee), zo'n kraamverbandje is echt te weinig.

6. essie23

essie23 Actief lid

15 feb 2008
    148
    0
    0
    postbezorgster
    Heerenveen
    action molton hoeslaken met zijl er in, heb ik bij mijn oudste gebruikt op bed en een op het kraambed. werkt heel erg goed, mijn zus heeft ze nu te leen en slaapt er heerlijk op. als ze bevallen is krijg ik ze terug.
    hij is gemakkelijk uit tewassen.
    ze hebben ze voor 1 persoonsbedden en 2 persoonsbedden.

7. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    hihih en nou een maandverbandje was echt niet voldoende bij mij als je in ene veel verliest red je het er echt niet mee is je matras naar d eknoppen.

Die waterdichte dingen bij action of wibbra zijn ideaal zweten niet zo erg als die plastic kraam matrassen.
    Ik doe t denk vanaf week 36 ofzo

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    4-6 weken lang onnodig met een maandverband slapen lijkt me toch ook niet echt fijn. En het gebeurt inderdaad ook dat je wel meteen al je vruchtwater verliest.. nou dan kun je dweilen onder je matras hehe :p Bij mij hadden ze er gelukkig echt allemaal van die matjes eronder gelegd voor ze ze ging breken, want dat was echt een vloedgolf :p Later hebben ze er nog handdoeken bij gepakt en alles om het droog te krijgen.

Ik zou dus écht voor zo'n hoeslaken gaan! :)

9. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    hier ga ik het er onder leggen met 35 weken, of ik zou het eerder nodig moeten vinden, kwa gevoel.

mijn matras is trouwens ook lager als dat van mijn man, heb vandaag tijdens de bedden verschonen een dubbel gevouwen dekben op mijn bodem gelegd, nu zijn ze even hoog, wel zo prettig als de kleine straks een tussen jullie in ligt.

het zeiltje gewoon lekker onder je matras overtrek leggen, als je overtrek nat wordt, maakt toch niet zo veel uit, maar zo merk je niet eens dat het er ligt, geen last van zweet ect..

Moet zeggen, de lakens waarop bij ons de eerste is geboren, tevens het dekbed overtrek zijn meteen na de bevalling verschoond, de kraamhulp heeft ze meteen de wasmachine in gedaan, er is geen vlekje op te zien.

Maandverband enzz daar doe ik niet aan, pas na de bevalling, vruchtwater verliezen kun je ook op andere manieren merken.

10. Que

Que Niet meer actief

Ik had des rtijds een molton hoeslaken met plastic onderzeide gekocht bij de hema. hebben ze in diverse maten.

Bij mij lag hij erop met 36 weken en met 37 weken ben ik bevallen. Gelukkig lag hij erop tijd. Bij mij braken mijn vliezen en toen pas begon alles. Maar alleen het breken van mijn vliezen was al een heel water ballet. Ik was blij dat ik niet dat shit plastic van het kraampakket had want dan was zeker mijn matras naar de knoppen geweest.

Ik heb hem gewassen en kan hem voor een volgende keer weer gebruiken. Overigens hebben wij een matras van 210/220 en het zeiltje is voor 200. Je hebt hem met elastieken aan de uiteinden waardoor hij wel om het matras past.

11. Sjantalle

Sjantalle Actief lid

17 feb 2010
    375
    0
    0
    leerkracht bo
    Die zeiltjes zijn echt om te vervloeken! Zeker in de zomer, ze kraken, schuiven en zweten. Deze keer komt er hier ook zo´n waterdichte molton op het bed. (Ook al heb ik de vorige keer thuis geen vruchtwater verloren, je weet maar nooit)

12. McGyver

McGyver Niet meer actief

hier is de waterdcihte molton er gister opgegaan...

13. Faith84

Faith84 Actief lid

5 jul 2009
    174
    0
    0
    hebben jullie dan zo´n waterdichte moltonhoes (nu 18 euro bij de hema) of een waterdichte molton onderdeken (nu 12 euro)?

14. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij mijn zoontje het niet 1 nacht vol gehouden met dat zeiltje van het kraampakket. Kraakte, zweettte enorm! Heb er toen maar een strandlaken in gelegd maar was ook niet echt ideaal.

Nu heb ik vanaf week 34 geloof ik een waterdichte molton erin gelegd vd HEMA. Action had alleen 2pers maten, wij hebben 2x 1pers matras. Die van 18 euro heb ik gekocht. De goedkopere waren niet waterdicht.

Is niet goedkoop, maar wel een heeeeel stuk beter dan die andere dingen en een goede nachtrust is ook heel wat waard. Helemaal nu dat zowiezo al niet lekker meer gaat.
    En als mijn zoontje straks zindelijk gaat worden kan die bij hem erop dus komt zowiezo wel van pas.

15. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had de mijne (uit het kraampakket) 2 dagen geleden onder m'n hoeslaken gelegd, maar heb hem nu al eraf gehaald. Jeetje, wat zweet je met dat ding! Echt niet fijn!

Ben nu 39.3 weken zwanger, maar liever mijn matras nat dan slapeloze nachten..

16. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hier ligt er sinds een paar dagen een waterdichte molton van de Hema op mijn bed.

17. Sjantalle

Sjantalle Actief lid

17 feb 2010
    375
    0
    0
    leerkracht bo

Hier zo'n onderdeken.

18. emje

emje Niet meer actief

bedankt meiden. ik denk dat ik voor zo molton hoeslaken ga. en dan voor beide matrassen. ikzelf heb net een nieuw matras en dat is een speciaal anti decubitus matras. die zijn verschikkelijk duur dus ik wil geen risico lopen. aangezien mijn matras behoorlijk wat hoger is dan die van mijn vriend leg ik op zijn matras ook maar zo molton hoeslaken.

ik heb nog een vraagje: ik hoor van verschillende mensen dat als de vliezen breken je behoorlijk wat vruchtwater verliest. nu heb ik een elektrische bedbodem met zo motor eronder. (heb ik echt nodig vanwege mijn handicap) kan het kwaad als de vruchtwater daarmee in contact komt?

19. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook zo'n waterdichte molton. Maar die ligt er nog niet op hoor. Ben morgen 37 weken, dan gaat ie er op, vroeg zat.

20. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Hebben jullie dan twee waterdichte moltons?

Ik wil er een kopen voor de bevalling. En wilde gewoon wat molton onderleggers doen voor vruchtwater. Maar misschien moet dat dan ook maar een echte molton hoeslaken?

Hoe doen jullie het bij de bevalling zelf?

Deel Deze Pagina