Wanneer begin je echt met tempen?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Chikai, Dec 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

Even een vraagje; ik lees overal dat je op dag 1 begint met tempen, maar wat is nu je echte dag 1 van je ongesteldheid? Is dat de dag dat het bloed echt helderrood is, of is dat de dag dag je merkt dat je wat bruinachtig bloed afscheidt?

Bedankt!

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    rood is ongi, bruin is oud bloed

en het ene ziekenhuis telt rood voor 18.00 uur als dag 1, en na 18.00 uur de volgende dag als dag 1

en schijnt ook dat andere als regel hebben dat je als je opstaat rood hebt dat pas dag 1 is

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Dank je!
    dan hoop ik maar dat rood lang weg blijft. Had eigenlijk zondag al ongi moeten worden... maar merk verder nog niets.
    Thermometer maar al wel in huis gehaald.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    je kan wel alvast beginnen met tempen, zodat je er aan kan wennen.
    En als je dan een daling ziet van je temp, weet je ook dat je ongi er aan zit te komen!

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

En anders begin je toch lekker op dag 2? :D
    Die ene dag maakt eigenlijk weinig uit naar mijn idee.

Maar ik had inderdaad ook ergens gelezen dat dag 1 van je cyclus de dag is waarop je voor het eerst echt bloed verliest, behalve wanneer dit pas na 18:00 is, dan geldt de dag erna als dag 1.

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    @Blackeyedgirl; kun je mij vertellen hoe een "reguliere" tempcyclus eruit ziet? Gaat bij het begin van het tempen de temperatuur eerst omlaag, wanneer gaat deze weer omhoog en hoe eindigt de cyclus dan?
    Ik ben net begonnen maar het gaat alleen nog maar verder omlaag (van 37 nu naar 35.6). Ik temp wel op dezelfde tijd (7.00u elke ochtend), gelukkig val ik erna weer wel in slaap! :):)

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland

Share This Page