Wanneer begin je eigenlijk met de uitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Trisha1981, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Hallo allemaal,

Ik ben nog in een pril stadium van mijn zwangerschap, en hoewel ik er niet vanuit wil gaan weet ik ook dat de kans bestaat dat het mis kan gaan, maar toch kon ik het niet laten om al een paar kleertjes te kopen. Ook heb ik al wat spulletjes van de 9mnd beurs meegenomen, voornamelijk voor mezelf maar kreeg ook wat dingetjes voor de kleine erbij ;)
    Ben ik de enige die zo gek doet of zijn er meerdere hier :)

Liefs Trisha

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik had bij de eerste alles al bevalklaar met 12 weken dus je bent lang zo gek nog niet :p

Ja hier verschillen de meningen heel erg over de ene is wat voorzichter dan de andere, ik ben niet voorzichtig aangelegd dus ben gewoon lekker gaan kopen MAAR ik had een tweedehands kamertje dus had alles sneller in huis :) normaal zit op kinderkamers al 3-4 maanden levertijd dus niet al te lang wachten..

die leuke kleine dingen kan je toch nu al kopen, gewoon jezelf belonen met elke week die je erbij hebt met wat leuks zeg ik dan..

3. saskiadebeer

21 dec 2008
    8
    0
    0
    Ik heb de eerste keer met 8 weken een miskraam gehad..... dus ik was erg voorzichtig hiermee.
    We hebben anderen ook pas na 12 weken vertelt dat ik alweer zwanger was (dat was nl. direct na de miskraam).... (ben nu 31 weken zwanger alweer)
    Ieder eigen keuzes natuurlijk dus je moet vooral doen waar jij je prettig bij voelt.
    Maar ik zou denken; het doet wel erg pijn als het nog mis gaat en je hebt al spullen in huis. Bij vrienden van ons duurde het 1,5 jaar voordat ze weer zwanger waren na een miskraam.
    Niet om je af te schrikken natuurlijk maar behoort nu eenmaal tot de mogelijkheden. Persoonlijk denk ik dat het goed is om je dat te realiseren. Maar als je er lekker nuchter in kan staan, is dat natuurlijk alleen maar fijn

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb voor de 12 weken alleen wat simpele dingetjes gehaald, paar spuugdoekjes, sokjes..

De wat grotere dingen ben ik vanaf 18/19 weken gaan doen. Vanaf die tijd hebben we de aankopen een beetje gespreid, omdat het toch wel (zelfs via marktplaats) flinke uitgaven zijn.

5. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik vond het ook wat eng om al te veel te kopen voor de 12 weken. het kamertje gekocht met 13 weken (tweedehands) ik vond hem zo geweldig anders had ik wel iets langer gewacht! maar veel mensen wachten ook nog met grote spullen tot na de 20-weken echo. ach, je moet niet overal te veel bij stil gaan staan, maar ik zou met de grote (dure) dingen wel wachten tot na de 12 weken. maar kleertjes enz. kan prima hoor! persoonlijk vond ik het veel leuker om te shoppen voor kleding als je weet wat het wordt maar goed dat was bij mij al met 15 weken :)
    het lijkt mij alleen heel moeilijk als je de hele babykamer af zou hebben en je zou nog een miskraam krijgen maar dat was je volgens mij niet van plan!
    veel plezier met inkopen doen!
    en idd de tip: verspreid de inkopen een beetje over je zwangerschap (tenzij je heel rijk bent natuurlijk ;) :) )

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij zijn nog niet echt begonnen :schaam:

Eigenlijk ben ik echt een shopper, maar ik ben nog niet verliefd op bepaalde kleertjes en we hebben een aantal dingen al gekregen. De kinderkamer hebben we gekregen, die komt in April, maar voor de rest heb ik nog niets. We zijn nu wel druk aan het zoeken naar een kinderwagen, vanwege de levertijd. Nu moeten we eigenlijk ook maar eens beginnen met de kleinere dingetjes. Zo veel kleren hoef je nou ook weer niet, dus nog even de tijd ;)

7. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Haha... hoef je toch niet voor te schamen!
    Tijd in overvloed!
    Ik heb tijdens zwangerschap hartstikke veel gekregen dus je kan ook net zo goed wachten tot einde zwangerschap, dan heb je beter zicht op wat je nog nodig hebt en wat je liefste wil aanschaffen.
    In zwangerschapsdozen krijg je ook nog wat spulletjes.

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij zijn ook heeeeeel vroeg begonnen met kopen, helemaal bij een eerste kindje vond ik het wel prettig want je hebt zoveel nodig dat je de kosten een beetje kunt spreiden. Als je wacht tot het laatst is het best een flinke hap uit je portemonnee.

9. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Voor de 12 weken heb ik alleen een paar kleine dingetjes gekocht om vast in de stemming te komen. Pas tegen de 20 weken zijn we echt "begonnen" met shoppen; heeeeerlijk vind ik dat!

De kinderwagen is al besteld. Het trok ons helemaal over de streep toen we hoorden dat de Bugaboo vanaf 1 maart duurder zou gaan worden, en we wisten al dat het dit karretje ging worden. Dus hebben we dat in februari nog gedaan.
    Vanaf 17 weken weten we dat we een meisje krijgen, hopelijk wordt dat morgen op de 20 weken echo nog een keer bevestigd 8) . We hebben in ieder geval al wel wat kleertjes gekocht, ze heeft al een "eigen la" vol met kleertjes! Nog niet idioot veel hoor, we vinden het leuk om zo af en toe wat te kopen. Deze week kreeg je met een bon uit de krant 15% korting bij www.kleertjes.com , en daar hebben ze ook nog eens veel van de zomercollectie 2008 en luiertassen voor de helft van de prijs. Dan vind ik het wel een sport om voor een leuk bedrag wat leuke dingen te scoren.

Voor het kamertje gaan we dit weekend kijken, in verband met de levertijd. Het hangwiegje is ook al besteld, daar waren we gewoon smoorverliefd op!

Liefs Monique

10. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij zijn ook nog niet echt begonnen met de 'grote' aankopen. Wel hebben we vorige week de box met aankleding besteld en dat is het zowat. Alle andere grote aankopingen doen we na de 20 weken echo, zo kunnen we meer gericht kopen op een jongen/meisje.
    Als je goed rekening houdt met de levertijden en ervoor zorgt dat je op tijd besteld...dan mag je gerust beginnen zoeken/bestellen met 20 weken.

Liefs stephanie

11. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik heb pas op 16 weken het eerste gekocht, de kinderwagen enz pas op 32 weken.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

^^ Hier hetzelfde. Toen ik 7 weken zwanger was, was ik met m'n vriend een weekje in Groningen, en toen zijn we daar ook lekker wezen shoppen voor de kleine, oa Maxicosi en alle badartikelen hebben we toen gekocht.

13. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    ik ga na 18 maart de boel klaar maken :):)
    dan heb ik de 14 weken echo gehad en als die goed is gaan we beginnen met het kamertje en zo
    maar ik heb ook al zat kleertjes spugdoekjes kinderwagen enzo enigste wat we nog meoten halen is de dingetjes voor het kamertje en de box`s :):)

14. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier ook pas begonnen na de 13 weken toen ik het hartje had gehoord bij de vk had daarvoor ook een mk gehad en nu heb ik voor deze zwangerschap ook weer een mk gehad, dus ben nu ook weer voorzichtig, denk dat ik nu pas wat ga kopen als ik het hartje weer gehoord heb bij de vk en dat is 16 maart.

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier zat op de kamer 1,5 week levertijd. Heel veel babyzaken hebben hun spullen gewoon op voorraad hoor! Zorg wel dat de meubeltjes en matrasje 2 maanden uit kunnen wasemen. Ik heb pas recent alles aangeschaft, vroeg zat!

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb inmiddels al een aantal echo's gehad en het hartje gezien. Toch wacht ik zeker tot na de 13 weken ( mijn volgende controle) voor ik echte aankopen ga doen.

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    eerste kleding heb ik met 6 weken gekocht en later weer met 20 weken totdat ik wist wat het werd

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    bij ons levertijd van 4weken, weet niet hoe jij/anderen bij 4maanden komt :confused:

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij hebben alles besteld bij 12 weken en de levertijd was 10 tot 16 weken maar door een af bestelling hadden wij hem met 22 kunnen hebben maar we hebben laten komen met 32weken.

20. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik heb al veel cadeu's gekregen, niets zelf gekocht. Daar willen we mee wachten tot na de 20 weken echo. Dan kunnen we gericht kleren kopen.

Deel Deze Pagina