Wanneer halen jullie je baby uit bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shampoo, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Overdag slaapt onze meid steeds in stukjes van 45 min. Ze is dan wakker, gaat kletsen of piepen, valt weer in slaap, etc. Maar ze huilt eigenlijk nooit als ze wakker is (tenzij poepluier of er iets aan de hand is ;)). Nu weet ik alleen niet zo goed wanneer ik haar uit bed moet halen. Na 45 min. slapen vind ik het weer zielig als ik haar een half uur hoor kletsen en haar laat liggen. Maar ze moet natuurlijk ook weer slapen want 45 min. is te kort. Ze valt dan wel weer in slaap maar dan heb ik weer het gevoel dat ze alleen maar in bed ligt en ze moet toch ook leren (rollen, spelen, etc.)
    Wanneer halen jullie je kleine uit bed?

gr. shampoo

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wat bedoel je met alleen maar op bed liggen? Hoe lang is ze per keer uit haar bed dan? 45 minuten slapen en dan niet uitgeslapen zijn dan liet ik mijn zoontje ook altijd liggen hoor. Dat gebeurde niet elke dag maar hij heeft een fase gehad waarbij hij na 1 uur al wakker werd terwijl hij toen minimaal 2,5 uur slaap nodig had. Dan liet ik hem liggen en viel hij op een geven moment in slaap. Ook hij huilde nooit, maar lag lekker te kletsen. Ik vind dat niet zielig, zieliger is als ze niet uitgeslapen zijn.

Met 4 maanden was mijn zoontje per keer max 1,5 uur wakker en sliep verder minimaal 2,5 soms 3 uur achter elkaar overdag. En hij heeft geleerd om te rollen, tijgeren en kruipen. Alles prima "op tijd".

Als je dochtertje nog slaap nodig heeft en ze valt op een gegeven moment in slaap, dan heeft het niet zoveel zin om haar uit te halen. Een niet uitgeslapen zijn is niet fijn.

3. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam

Hier ook na 1,5 uur moe en weer naar bed. Ze slaapt van 19.00 tot 9.00 dus dat is al 14 uur. Dan overdag minimaal 3 uur als ik haar uit bed haal. (dus 17 uur) Als ik haar dan steeds laat liggen als ze wakker is en ligt te spelen dan woont ze straks alleen maar in haar bed. Ach, misschien maak ik me wel weer te veel zorgen. Als jouw kindje ook rolt, kruipt en tijgert....;)

4. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam

Maar keek jij dan naar de tijd en haalde je je mannetje uit bed wanneer jij het lang genoeg vond duren? Dus bv als hij 2,5 uur geslapen had vond jij dat genoeg en haalde hem uit bed als hij wakker was???

5. mychat

mychat Actief lid

3 jun 2008
    214
    0
    0
    Mijn dochter is nu 11 maanden, en ze blijft toch echt nog steeds een tijdje op bed, ook als ze wakker is, natuurlijk geen uren. Maar je merkt snel het verschil tussen echt wakker zijn en nog een beetje slaap nodig hebben.
    Kindjes hebben het ook nodig om op hun eigen kamertje, hun eigen dingen te doen. Zo oefent mijn dochter nu woordjes in haar bedje als ze al wakker is, voorheen keek ze naar d'r handjes, wat ze er allemaal mee kon, ze is gaan leren staan, enz.

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Als hij na ca 2,5 uur weer wakker was dan wist ik dat hij genoeg geslapen heb en haalde hem er dan gewoon uit. Ik wist gewoon dat hij na 1 uur echt niet uitgeslapen was en dan zou ik met een jengelend kind zitten. Daar hadden we allebei niets aan gehad.

Je moet gewoon kijken naar de behoefte van je kindje. Als ze nog slaap heeft dan is dat gewoon zo. Minder slapen doen ze vanzelf. Ik heb nooit naar de klok gekeken maar naar zijn slaap behoefte en dat was toen soms wel 19 uur per etmaal. En toch heeft hij alles geleerd. Met 1 jaar liep hij dus dat zal wel loslopen. Ze gaan op een gegeven moment echt wel minder slapen.

Nu met 13 maanden slaapt hij nog vaak rustig 2 x 2 uur.

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik zit hier met verbazing te lezen dat een kindje van 4 maanden niet langer dan anderhalf uur op is en vervolgens langer dan 2 uur slaapt.

Mijn zoontje is: 2 maanden en is 2 uur wakker & slaapt dan 1 tot anderhalf uur.. Als hij binnen driekwartier weer wakker is dan laat ik m ook nog even liggen, soms valt hij dan weer in slaap.

Maar ik heb niet het gevoel dat mn zoontje slaapt tekort heeft want hij praat/lacht heel de dag!

Is per kind denk ik dan wel erg verschillend?

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dat is een feit. Elk kind heeft een andere slaapbehoefte. 2 uur achter elkaar wakker zijn deed mijn zoontje pas met een maand of 6. Er is hier niets vreemds aan.
    In die tijd vergat ik soms dat ik een kind had, zoveel sliep hij.

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Is dat dan niet erg dat mijn zoontje van 2 maanden al steeds 2 uur wakker achter elkaar is en dan weer naar bed gaat? Als hij moe is gaat hij wel huilen, en niet meer lachen.

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Zoals ik zei, elke kind heeft een andere slaapbehoefte. Als jij het idee hebt dat je kindje uitgeslapen is dan is er niets aan de hand. Hij heeft blijkbaar niet zoveel slaap nodig.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Die van ons is op de dag gemiddeld 2,5 uur wakker en is daarna weer moe om naar bed te gaan. Ik haal hem overigens wel uit zijn bed als hij ligt te brabbelen en keten. Wij hebben de ervaring namelijk dat hij dan gewoon echt uitgeslapen is. Hij heeft soms genoeg aan een uurtje slaap en hoeft niet altijd 2 tot 3 uur te slapen. Langer dan 2 uur slaapt hij overigens nooit.

Jannn: nee dat is echt niet erg hoor! Als je gewoon een vrolijk kindje hebt is dat prima. Toen die van ons kleiner was sliep hij soms minder dan dat hij nu doet. Het blijft verschillend denk ik.

12. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Dankje wel voor jullie reacties!

Hij is een super zoet kereltje. Huilt *bijna* nooit.

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    op 4 maanden sliep jamie van 22u tot 6u ofzo, flesje en toen sliep hij verder tot 9u. rond die leeftijd was hij max 2u wakker en sliep hij weer 2u... dus hij lag inderdaad wel mee in bed of box dan dat hij aan het spelen was. maar dat is normaal bij deze kleintjes. zolang ze lekker aan het kletsen en spelen zijn is het goed, das het teken dat ze het naar hun zin hebben. ik haal jamie (ook nu nog) pas uit bed als hij begint te jammeren

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik wacht 5 minuten en als hij dan nog niet slaapt, dan haal ik hem er uit. Hij valt altijd binnen die 5 minuten in slaap, of niet. 's Ochtends wacht ik langer, tot in ieder geval half 7, maar dat heeft te maken met het feit dat ik weiger eerder op te staan ;)
    Die van ons huilt trouwens ook vrijwel nooit als ie wakker wordt. En meestal slaap ie een uur tot 2 uur, soms is het maar een half uur. In het laatste geval leg ik hem die dag een extra keer op bed.

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Met 4 maanden sliep Alyna het klokje rond en dan ook nog eens bijna 2x3 uur overdag.
    Ik dacht ook wel eens van goh, das wel erg veel...

Maar ze had het gewoon nodig en haar ontwikkeling ging/gaat als een trein. :)
    En idd, elk kindje is gewoon heel anders!

16. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    hier ook een dametje die 45minuutjes elke keer slaapt.
    maar ben gisteren ermee begonnen om haar daarna gewoon te laten liggen... en zowaar maakte ze smiddags 1,5uur.
    ik wordt nml erg moe van die stomme kleine slaapjes en ze is ook dan echt niet uitgeslapen.
    ben benieuwd hoe het vandaag gaat verlopen en hopelijk valt ze dan wee in slaap.
    dit doet ze trouwens smorgens wel, is ze vaak rond half 7 wakker en valt na een poosje weer in slaap dus naar mijn idee moet dit overdag ook kunnen zo.
    ze zal toch naar een langer middagslaapje moeten gaan dus ik begin met dat slaapje.
    (gisteren ; smorgens 1x 3 kwartier, smiddags 1x 1,5 uur en 1x 45min en ze was om half 7 echt weer moe dus fles en naar bed tot vanmorgen 7.30)
    ben niet bang dat er iets neit goed gaat in de ontwikkelen, ieder kindje ontwikkeld in zijn/haar tempo!

Deel Deze Pagina