Met ongeveer 16 weken begonnen. Wilde eigenlijk al met 12 weken spulletjes gaan uitzoeken, maar belandde in het ziekenhuis met Hyperemesis Gravidarum. Toen ook eigenlijk (veel goede aanbiedingen) alles meteen gekocht. Ik ben zelf ook van het op tijd klaar zijn. Wil nu niet meer moeten denken wat nog allemaal moet en heb daarnaast door harde buiken moeite met veel en ver lopen. Ben blij dat het compleet is!
ik ben begonnen met 12 weken. de babykamer moeten we wel nog aan beginnen maar daar ligd de eerste nog in dus die moet er eerst uit ik heb wel alle spullen inhuis dus dat ik met 2/3 dagen ook klaar.
ik ben nu pas aan t inslaan als n dolle we hebben niet veel nodig behalve kleding en linnengoed de meubeltjes en kinderwagen hebben we nog dus koop gewoon elke maand iets (soms te veel ) en nu we weten dat het een meisje is MOET ik wel meiden kleding kopen haha want ik heb alleen jongens kleertjes haha
Hoi , ik heb vorige week mijn meubeltjes en kinderwagen besteld . Was toen 22 weken zwanger, kreeg haast nog op mijn donder van de verkoper dat ik wel alles klaar moest hebben voor de kraamzorg met 7 maanden ja daaag onze ervaring is toch echt dat je kindje niet mee naar huis mag hoor als hij/zij 32 weken is dus ik zou zeggen doe waar jij je goed bij voelt als word er wel makkelijk gesproken hier over ,spullen afbellen en doorverkopen als er iets mis is met je kindje is dat niet makkelijk, kan ik je vertellen maar als het goed voelt gewoon lekker gaan shoppen . Liefs Edith Mama van mees*
Wij hebben de kinderwagen gekocht toen ik 5w zwanger was... Maar was via iemand hier op zp, tweedehands dus en de prijs van interessant. De kamer en behangpapier ed hebben we gekocht rond 12w, maar dat kon niet onmiddellijk geleverd worden. Maxi-cosi volgens mij ook rond de 12w. De rest van de babyuitzet hebben we tegen 7m gekocht.
Ik heb al best veel. Weet precies wat ik wil en als ik het dan tegenkom, koop ik het ook. Ja en er kan nog van alles mis gaan... maar daar wil ik niet teveel bij nadenken. Ik geniet ervan om leuke spullen te kopen en dat is ook belangrijk vind ik. Ben van mezelf al heel onzeker en angstig aangelegd, dat probeer ik nu eens anders te doen
Ik ben niet ( dat ik al weet) zwanger maar zelf zou ik al beginnen met 12 weken spullen te kopen. Als het een prematuurtje is heb je in ieder geval alles al. Er zijn spullen dan zit je bevoorbeeld met levertijd, moet je ook rekening mee houden. Ikzelf ben liever voorbereid
Met 26 weken hebben we de kamer en kinderwagen besteld. De rest moeten we nog aan beginnen. Ik heb totaal geen stress en we zijn compleet in de overtuiging dat alles op tijd klaar is.
Ik heb aangegeven 15 weken. Tuurlijk heb ik daarvoor wel eens een kleertje gekocht of een prulletje maar het echte kopen begon hier na de geslachtsbepaling (16 weken). Ook wilde ik zelf niet eerdere door 2 miskramen die vrij laat waren. Van mij had het best nog iets later gemogen maar er was toen een goede aanbieding en die wilde ik toch niet laten lopen (nadat mijn moeder bleef aandringen ). Alles compleet en kamertje af had ik rond de 32 weken.
Ik ben ook gaan kopen na een goede 12 weken echo en combinatietest. Overigens hebben we toen wel spullen al besteld maar pas met 30 weken laten leveren. Toen konden we gelijk het kamertje inrichten en was het helemaal klaar. Voor mij was het wel een voorwaarde om op tijd klaar te zijn, persoonlijk zou ik er helemaal zenuwachtig van worden als ik hoogzwanger alles nog zou moeten kopen/regelen.
Wij zijn lekker meteen gaan shoppen! We hadden allebei zoiets van: al gaat het deze keer misschien mis, dan gaat het daarna wel een keer goed. Dus het is nooit weggegooid geld. Ik had ook nog wat spullen van mijn 1e kindje dus echt veel hadden we niet nodig eigenlijk. Nu zijn we eigenlijk al klaar! Ben pas 22 weken zwanger... Zelfs het babykamertje is klaar. Moet alleen nog de kleertjes wassen enzo Liefs, Janneke
Vanaf week 7 zijn we zo'n beetje rond gaan kijken maar nadat ik mijn 12 weken echo had gehad en dus ook de bevestiging dat het goed zit! zijn we serieus rond gaan kijken,heb toen ook de eerste rompertjes gekocht!! Gister ( bijna 15 weken ) hebben we de babykamer,kinderwagen, box en een doomoo seat plus swing aangeschaft. Vanaf nu dus regelmatig te vinden in babyzaken voor de kleinere aankopen!! Heerlijk!!
Ik had al wat kleertjes van mn eerste zwangerschap, maar dat liep helaas mis en deze keer nadat we 2 goede echos gehad hebben zijn we ook echt begonnen, dus vanaf 11 weken... Ik heb gestemd 12 weken/ Alle grote dingen hebben we eigen al. Het kamertje is ook zo goed als af.. Alleen nog even de verf enz... opruimen en de gordijnen op hangen en dan kan het kamertje er ook in.
Ik ben rustig begonnen dus met echte kleine dingetjes toen ik ongeveer een week of 12 was. Met 15 weken wisten we dat we een meisje kregen en toen ben ik eigenlijk los gegaan . Tegen de tijd dan ik de 20 weken echo kreeg was alles zo goed als compleet. Ow ja, de kinderwagen heb ik ook al besteld toen ik een week of 12 was maar daar zat ook best een lange levertijd op.
Wij willen proberen de babykamer tweedehands via mp te kopen. Aangezien ik wel redelijk specifieke eisen heb, kijk ik dus al sinds ik zwanger ben af en toe of iemand zoiets wil verkopen. Ik heb kamertjes gezien, die heel erg in de buurt komen van wat ik wil, maar dan vragen ze er nog 700 / 800 euro voor Voor zo'n bedrag leg ik wel 200 euro bij en koop ik het nieuw! Maar als ik morgen tegenkom wat ik zoek, voor max. 500 euro ofzo, dan kan het zomaar zo zijn dat ik de meubeltjes overmorgen in huis heb! Een box hebben we al, maar dat is een krijgertje. (Zodra je zwanger wordt, word je volgens mij een soort dump-plek voor mensen met peuters die hun o-zo-schattige-maar-overbodige-spulletjes kwijt moeten... ) Verder heb ik bijna niet geshopt. (Alleen een pakje rompertjes, een boxpakje en een broekje.) Ik heb heel veel last van misselijkheid. Als dat niet zo was geweest, was ik waarschijnlijk al wel een keer op ontdekkingstocht naar de babydump geweest! Ik denk dat ik in de zomervakantie het kamertje ga opknappen. Ik ben dan 4-5 maanden zwanger, dus voor sommigen misschien wat vroeg, maar ik heb dan lang vakantie (onderwijs), terwijl mijn man en vrienden het grootste deel van mijn vakantie moeten werken... Ik zou zeggen: als jij nu al zin hebt om rond te kijken en zelfs al dingen aan te schaffen, dan moet je dat gewoon doen. Uit de reacties hier blijkt al dat je met 12 weken helemaal niet extreem vroeg bent, dus dat kan heus wel!
Ik heb nog helemaal niks maar we gaan maandag naar een babykamer kijken, toch via marktplaats wat gevonden, en dan binnenkort naar babydump voor een kinderwagen enzo. Wilden eerst nog wachten maar nu ben ik nog mobiel en je weet niet hoe het over een paar weken is, heb nogal een lastig lichaam...en je kan het maar binnen hebben.
Natuurlijk vanaf begin zwangerschap wel eens rondgekeken op internet, en alvast een lijst gemaakt van alles wat je nodig hebt. Na de 20 weken echo voor het eerst gaan kijken, rond 28 weken geloof ik grote dingen besteld (meubels, kinderwagen) en de rest er snel achteraan (wipstoel, badje, flessen, etc). Kijk ook in je omgeving wie "klaar" is met kinderen krijgen, ik heb bijv. van een vriendin een hele berg kleertjes gekregen mt 50/56. Haar jongste paste het niet meer (net eruitgegroeid) en zij had ook al heel veel gekregen. Ik heb dus bijvoorbeeld nog helemaal geen kleertjes gekocht. Grotere maten ga ik ook nog even niet kopen, heb ook daarvan al wat kleertjes gekregen en je krijgt in je kraamtijd natuurlijk ook nog vanalles. En anders is het zo gekocht! Overigens staat het wiegje nog bij mn ouders, mn moeder is het aan het bekleden en de gordijnen aan het maken. Dat komt volgende week hierheen (dan ben ik bijna 37 weken zwanger). Maar we gaan ervanuit dat het allemaal ok is, mocht ik eerder bevallen is de kans toch groot dat de baby nog even in het zh moet blijven. Enne.... dan staan mn ouders ook binnen no time op de stoep!
Ik ben begonnen met kijken naar spullen zodra we wisten dat we zwanger waren, maar we hebben pas een paar basic spullen gekocht met 15wk. De kinderwagen hebben we 2de hands gekocht via MP, dus die hebben wij al. Een babykamer hebben wij ook al gevonden, misschien dat wij die morgen al gaan bestellen ivm levertijden. Heb gisteren ook te schattig beddengoed gezien, die gaan we ook scoren. Verder kunnen we veel lenen van vrienden en familie, dus eerst maar kijken wat daar tussen zit voor wij zelf (te) veel gaan shoppen. Wij willen niet weten wat het wordt, dus met spullen in kleur shoppen moeten wij sowieso wachten tot onze spruit er is, dat weerhoud je om nu al los te gaan.