Met 19 weken hebben we de babykamer en de wandelwagen besteld. Daarvoor wat kleine dingen gekocht als kleren. Oh ja, en een maxi-cosi in de aanbieding, nieuw model, heb hem ook nooit meer voor dat geld gezien, dus dat scheelde weer.
Wij hebben zowiezo de spullen voor de kamer gekocht met 16 weken ongeveer. Kleertjes rond 21 weken, want we wilde per se weten wat het werd. Kinderwagen komt nog
Met vijf weken hadden we al spulletjes gekocht. Zagen bij de H&M een zooi erg leuke kleertjes met 70% korting Heb toen met een week of 15 kleertjes gekocht en na de 20 weken echo (meisje!) wat echte meisjesdingen. Hierna ben ik ook begonnen met alle practische dingen te kopen...
Zo tegen de 30 weken, dat vonden we nog ruim op tijd. Alleen raken ze dan bij babywinkels in paniek als je zegt dat je een kamertje wil kopen
De dag dat we voor de eerste keer bij de huisarts vandaan kwamen, hebben we samen een lief klein rompertje gekocht. Daarna kocht ik elke keer wel iets, en inmiddels hebben we zo'n beetje alles. Dat telkens 'iets' kopen, vond ik echt heel leuk. Je bent er dan lekker steeds mee bezig, betaalt ook niet zo'n grote mep in één keer.
We hebben voor 2 weken geleden al wel de gordijnen voor de kinderkamer besteld en wat spullen verhuisd om de kamer vrij te maken. Afgelopen donderdag kwamen mijn schoonouders een rompertje, sokjes, 2 slabbetjes en een mutsje brengen. We kopen elke maand iets, zodat het niet in één keer een grote uitgave wordt. Volgende maand zijn wij 5 jaar getrouwd en dan zullen de opa's en oma's ook wel weer met cadeautjes aankomen (heb je als het 1e kleinkind komt hihi). Straks even op marktplaats struinen voor een commode, bedje en box. Als ik dan wat leuks tegen kom halen we het op. Misschien dat mijn vriendin ook nog wel spullen over heeft die wij kunnen gebruiken. En zo sparen we alles bij elkaar!
Wij zijn gaan kopen vanaf een week of 19-20. Eerder durfde ik niet, ik heb voor Bram een miskraam gehad en ik durfde gewoon niet te geloven dat deze zwangerschap wel goed zou gaan. Onze eerste aankoop was een wiegje.
Wij hebben al best veel gekregen, veel rompertjes en zefl een luiertaart, zoleuk! maar nu we eindelijk de 12 weken voorbij zijn zijn we wel blij, en stel dat het ervoor mis was gegaan, de rompertjes zijn toch neutraal,en we willen toch kinderen, dus dan was het blijven liggen tot de volgende. Bij een grote babyzaak hier in de buurt hadden ze vorige week grote kortingen tot 75% op babykamers en die hebben we vast besteld, en ook meteen de kinderwagen. We kunnen de spulletje in juni op komen halen, dus dat is wel erg ideaal! Als er geen kortingen waren hadden we er ook nog even mee gewacht hoor. En stel dat het mis zou gaan kan je de bestelling altijd nog afzeggen met een doktersattest... al is het niet te hopen natuurlijk! We zijn pas 12.5 week nu, maar het is wel fijn da we geen grote dingen meer hoeven te kopen. Dan hoeven we ons daar niet meer mee bezig te houden in elk geval! Groetjes Femke
zodra je zin hebt hebben wij tenminste wel gedaan. de dure dingen hebben we nog even uitgesteld, maar als je eenmaal begint....... hou ook rekening met leveringstijden. toen ik zwanger was was er voor de stokke kinderwagen een wachtlijst van 8 maanden dan moét je wel op tijd beginnen dus
Heb met 30wkn een babykamer,kinderwagen3 in 1 en een babybadje gekocht en het wordt geleverd een week voor mijn bevalling, mocht mijn kindje vroeger komen dan slaapt ie tussen mij en m'n vent Van kleedjes heb ik nog niets...maar komt deze week in orde .
Met 18 weken alles besteld (kamertje, bugaboo, box, maxi-cosi). Nu, na een goede 20-weken echo heb ik echt zin om ook wat andere dingetjes aan te schaffen.
Mijn zus kocht al gauw een kleinigheidje voor de baby, en ze heeft ook heel veel gekregen. Ze is nu 5 maanden zwanger en nu begint ze alles te kopen.
Ik heb net even wat (veel) gekocht. Er is bij de Hema korting op verschillende artikelen (lakentjes, dekentjes enzo).
Goh, vanaf het moment dat ik het wist, had ik al enkele rompertjes gekocht (uni-sex) Ook had ik al twee leuke lakensetjes van bij Zeeman gekocht. En een leuk lakentje met korting van bij HEMA. Vanaf 20 weken heb ik bovenkleding gekocht, omdat we het geslacht 'officieel' wisten en onze baby in orde was. Vanaf volgende week ergens, ga ik de babykamer bestellen. Kinderwagen 3-in-1 hebben we ook al. Box hebben we sinds gisteren (overgekocht van vrienden)
Ik zou als de 3 maanden zijn gepasseerd, lekker los gaan! Ik ben zelf, heel onverwacht, al met 31 weken en 5 dagen bevallen. Gelukkig hadden we de 'grote' dingen zoals ledikantje en commode enzo al gekocht, maar het kamertje was nog niet helemaal af. Die moesten we dus nog afmaken na de bevalling, terwijl onze kleine 4,5 week lang in het ziekenhuis (couveuse) heeft gelegen en we 2 keer per dag heen en weer pendelden.... Beter te vroeg dan te laat toch?
Ik ben nu gaan kopen wil voor die laastev 3 maanden al helemaal klaar zijn.kan ik nog paar maandjes genieten van de baby kamer op zich .
Uit mijn ervaring dat Myrna bij 37 weken zwangerschap was ik echt nog niet klaar met kamertje en klossen enzovoort, nou nou, deze zwangerschap wil ik wel voor 30 weken zwangerschap klaar zijn.... Gisteren eerste aankoop, Quinny Buzz 3, ja die stond op marktplaats en was zo goedkoop en was alles inclusief, dus hebben wij snel gekocht en de rest wacht ik nog ff mee