Morgen is het zover, onze oudste dochter mag voor het eerst komen oefenen op de basisschool! Ik vind het geweldig voor haar, ze is er dan ook helemaal aan toe! Zoals moeders soms emotioneel kunnen worden bij een eerste stapje of een eerste woordje heb ik dat nu bij de basisschool, emotioneel van trots en blijdschap! Ik vind het zo'n bijzondere stap. Een nieuwe fase, wat wordt ze al groot onze lieve meid!
hoi milla ik denk dat veel ouders zich in jou verhaal herkennen opeens moeten ze naar school zijn de juffen en meesters die verder gaan met leren en wij zjin opeens alleen thuis en mis je je kleintje toch wel want hoe stoer en groot ze denken te zijn soms zie je steeds hoe klein ze eigenlijk zijn wens je dochter heel veel plezier op haar eerste schooldag groetjes nathalie
en hoe vond ze haar eerste schooldag? mijn mannetje,mag 12 nov voor het eerst dus maandag over een week,ik kan eigenlijk niet wachten tot het zover is,ook omdat hij er echt aan toe is,ben wel erg benieuwd hoe hij het allemaal gaat vinden
Mijn zoontje is afgelopen week twee keer wezen wennen. Hij vond het prachtig. Hij was er ook aan toe en zijn zus zit er ook al, dus was het niet zo nieuw. Wel moet ik erg aan het idee wennen dat hij vanaf woensdag ook elke dag mee gaat. Ik zie heel erg op tegen de eerste weken. Misschien is het wel moeilijker voor mij omdat ik 12 november uitgerekend was van onze derde, maar wat in april mis is gegaan. Nu sta ik met lege handen want als alles goed gegaan was, zouden we er nu een derde bij hebben..... Groetjes Monique
heel herkenbaar hoor, mijn dochtertje gaat in januari oefenen. Ik vind het super spannend voor haar. Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden, want het is geen makkelijke als het gaat om veranderingen. Hoe zagen jullie dat je kindje er echt aan toe waren? Ik kan dat nu nog eigenlijk niet zo zeggen. Ze verveeld zich soms wel eens maar ik denk dat elk kind dat wel heeft. Het is een vrolijk wijffie en heb nog geen echte veranderingen aan haar gemerkt dat ze er echt aan toe is.
Het meest merken we het op de peuterspeelzaal dat hij toe is aan de basisschool. De peuterspeelzaal levert hem geen uitdagingen meer en wil hij niet altijd meer blijven. Nadat hij op zijn kalender kon zien dat het nog maar voor een paar keer zou zijn, ging het beter, tenminste hij wilde wel blijven maar wordt nu heel erg baldadig en plaagt ook andere kinderen. Ook thuis is hij ongeduriger en brutaler. Als we onze oudste naar de klas brengen lopen we ook langs zijn klas en dan wil hij het liefst naar binnen hollen en blijven. Gelukkig is het bijna woensdag en dan hoop ik dat het beter gaat, want al die veranderingen en zijn verjaardag leveren zoveel spanning op dat hij er helemaal hyper van wordt..... Groetjes Monique
Ze vond het ontzettend leuk. Volgens de juf was het net alsof ze al maanden op school zat, ze ging vloeiend met alles mee. Fijn! Wat aan toe zijn betreft, ik merkte echt dat mijn dochter er aan toe was doordat ze de laatste tijd steeds meer naar uitdaging zocht, snel verveeld was, niet lang meer met iets meer wilde spelen, leergierig was. Kortom ze was toe aan meer dan dat wij als ouders direct kunnen bieden. Ik snapte eerst ook nooit wat anderen bedoelden met aan toe zijn, maar als je kind 'er aan toe is' dan wordt dat je vanzelf duidelijk.
tja de psz, de laatste tijd moest ze huilen als we weg gingen. Nu valt het wel weer mee. Ze heeft het wel steeds over haar nieuwe school. Ach we zullen wel zien als er aan toe is!