Wanneer begin je met zindelijkheids training?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door toerist18, 4 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

Volgens mij voel je je aangesproken wat totaal niet mijn bedoeling was het is hoe ik er over denk en als je er vroeg mee wilt beginnen hoef je niet een te pushen ik bedoel je ka er ook een spelletje van maken zodat ze het leuk gaan vinden.Maar zo ik al zeg het is hoe ik er over denk mijn mening en zeker niet om andere er op aan te spreken :)

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Als totaal niet ervaringsdeskundige wil ik toch ook even een korte reactie geven.

Jullie geven allemaal aan dat je pas begint als de kleine interesse toont, maar bijna iedereen heeft het al wel geprobeerd. Dus jullie pushen niet, maar jullie proberen het gewoon een keer, kijken hoe het ervoor staat. En misschien bedoelde linda dat bij het proberen voor de 3 jaar. Ik denk ook wel dat de meeste moeders hun kindje voor de drie jaar wel eens op een potje of wc heeft gezet.

groetjes Daphne

3. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hoi Allemaal,

Ik heb mijn dochtertje nooit gedwongen het is gewoon zo gegroeid, zodra zij er klaar voor was ik ook. Toen ze drie jaar was gaf ze zelf aan de luier maar vervelend te vinden. Op een gegeven moment wilde ze snachts ook de luier niet meer aan. Ze heeft ook nooit in bed geplast! Ik ben echt van mening dat kinderen er klaar voor moeten zijn, zolang ze dat nog niet zijn hebben ze toch nog geen controle over de sluitspieren. Succes :D

Liefs Vivian

4. ilsie

ilsie Lid

17 aug 2007
    29
    0
    0
    In Belgie moet je er wel op tijd mee beginnen. Want met 2.5 jaar gaan kindjes hier naar school en MOETEN ze overdag zindelijk zijn. Mijn zoontje is nu 19 maanden en heb het ook geprobeerd? maar hij weigert gewoon van op het potje te gaan. Hij houd zich in tot hij terug een pamper aan heeft en dat is volgens mij ook niet de bedoeling. Dus wij wachten gewoon nog een beetje. Binnen een maand probeer ik het nog eens en als het nog niet wil lukken is dat ook niet zo erg. hij is nog klein he. Je kan ze wel soms op het potje zetten, maar dwingen brengt toch niet op.

groetjes

ilse

5. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Zo,ik was hier al een tijdje niet geweest maar sommige van jullie hebben mijn mening dus helemaal verkeerd opgevat..
    Ik zal nooit zeggen dat je je kind moet pushen want dat werkt alleen maar averechts.
    Ten tweede ieder kind is anders dat weet idereen.
    Ten derde ,als kinderen 1.5 jaar oud zijn ,zijn ze nog niet echt in de nee fase beland dus dan zullen ze veel minder eigewijs zijn en dan misschien wat makkelijker op het potje gaan als dat ze al 3 zijn.
    Voor de rest moet idereen het zelf maar weten...
    Er werd naar je mening gevraagd en die gaf ik ook.
    Sorry als ik iemand gekwetst heb.
    Groetjes Linda :D

6. chantilly

chantilly Actief lid

7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n

helemaal mee eens....

7. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    ik wil toch even wat zeggen Linda..Tuurlijk iedereen mag hier zijn mening geven! Mijn zoontje is nu inmiddels 2 jaar en 9 maanden..En die is nu eindelijk zindelijk alleen poepen wil nog niet zo op de WC.Maar ik hoefde toen hij 1,5 was nog niet met potje aan te komen..Hij snapte niet eens wat ik ermee bedoelde omdat hij niet altijd begreep wat ik zei..En ja dan maar niet toch..Als een kind van 1,5 zindelijk is is natuurlijk hartstikke mooi! Maar dat gaat niet voor ieder kind op natuurlijk..

8. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    DAT SCHRIJF IK TOCH!
    IK BLIJF ME NIET VERONTSCHULDIGEN....... :(

9. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

10. sham

sham Nieuw lid

2 nov 2007
    3
    0
    0
    chafeur
    ik moest er eigelijk wel een beetje om lachen eigelijk (deze reactie's)
    ik zat op google te zoeken zindelijkheidstraining en kwam op deze topic terecht .
    iedereen heeft wel overal een mening over en ieder doet het op zijn eigen manier dat word ook wel duidelijk gemaakt :)
    maar goed misschien dat iemand me hier wat tips kan geven ?
    mijn zoontje in nu 2 jaar 4 maanden en wil dus eigelijk beginnen met zindelijk worden ik heb in de bieb allenmaal boekjes over het potje gehaald max (mijn zoon) ging in onze oude woning altijd om vaste tijd op het potje voor dat ie in bad ging en deed daar dus altijd een plasje
    nu nzijn we verhuisd en is dat dus over :( wel wilt ie gewoon op de wc omdat papa en mama dat ook doen maar iets doen nee hoor hahaha hij vind het gewoon machtig alenmaal op het pzs gaan de kindjes van zijn leeftijd ook naar de (kinder)wc
    wat ik wel heel apart vind is dat max in de nacht eigelijk vaak bijna droog is (in zijn luier) en overdag dus juist helemaal niet echt heel apart

ik hoop eigelijk op wat advies hoe is dit het beste kan aanpakken ...
    zonder dat er weer een hele discussie ontstaat :)

groetjes shamantha

11. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    ja wat is de beste aanpak? Dat is een goede vraag! Elk kind verschilt natuurlijk..Heel belangrijk is niet pushen en ja als hij niet wil dan wil hij niet,dat moet wel duidelijk zijn denk ik..En ja als hij toch wat op wc doet ja dan super belonen..Heel overdreven positief doen wil ook wel helpen..En mijn zoontje heeft ook nog wel eens ongelukjes en ik probeer in de gaten te houden hoeveel hij drinkt en echt om de zoveel tijd vragen..moet je ook plassen/naar de wc? Dat kun je niet vaak genoeg vragen.. Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt,en hoop dat ik wat duidelijk over kom,en anders vraag je me maar.
    Succes
    Groetjes annette

12. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Als ik hem vraag of hij moet plassen/poepen en ik krijg een bevestigend antwoord, zet ik mijn zoontje op het potje. Komt er een plasje? Heel mooi, zo niet, niks aan het handje, volgende keer beter... Als hij voor zijn 16e maar zindelijk is...

Deel Deze Pagina