Griepprik wel of niet bij zwangerschap??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Orchidee86, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee86

7 jul 2011
    79
    0
    0
    Druk, druk, druk
    NULL
    Hallo meiden,

Het is weer zover, ik heb de oproep gehad voor de jaarlijkse Griepprik.
    Deze krijg ik omdat ik astma heb. Ik ben nu 11 weken zwanger en ik twijfel of ik dit jaar de prik wil halen!Ik heb de huisarts gevraagd om advies en volgens hem kan ik hem zonder risico halen.Het zou niet schadelijk zijn en mij en de baby beschermen tegen de griep.
    Nu moet ik morgen de prik halen maar de twijfel slaat toe..Ik hoor en lees verschillende verhalen op internet zowel positief als negatief.
    Constant spookt er door mijn hoofd; Is het wel verstandig of juist niet???
    Wie kan mij helpen??

Sinds ik zwanger ben, ben ik heel onzeker over sommige dingen en vooral erg voorzichtig!Heeft er iemand ervaring met de Griepprik en zwanger zijn??
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Xxx

2. ristoskatje

ristoskatje Actief lid

28 mrt 2011
    143
    0
    0
    ik zeg altijd luister naar je gevoel, zeg dat niet doen dan niet doen......

ik ben zelf 32 week zwanger en kreeg ook een oproep (heb ook astma) en zei eerst van die neem ik gewoon.
    maar toen het bijna zo ver was dacht ik nee ik doen het niet, dus heb het ook niet gedaan en voel me daar goed bij.

dus gewoon doen wat je gevoel zegt.....

3. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Orchidee,
    Ik (apothekersassistente) heb geleerd dat het niet mag. Ik zal het zeker niet doen. Mijn oma kreeg toevallig gister een brief (die krijgt ook elk jaar een prik) en in haar brief stond ook dat de prikken worden afgeraden bij zwangerschap. Niet dat m'n oma daar wat aan had, maar dit wilde ik je toch even laten weten.
    groetjes Jetje

4. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik haal normaal ook altijd de griepspuit (astma) en mij is verteld dat je binnen de eerste 12 weken van een zwangerschap geen griepspuit mag halen, of als je 'gepland' zwanger bent binnen 3 maanden na het zetten van de spuit.
    Afgelopen week heb ik ook op oproep gehad voor aanstaande donderdag. Heb al gebeld dat ik dit jaar oversla.

5. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik kreeg gisteren ook de oproep binnen, maar ga de afspraak afbellen want ook ik voel me er niet fijn bij. Bovendien heb ik 2 weken terug al flink de griep gehad, dus die prik is toch al te laat voor mij nu hihi! ;)

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    luister naar je gevoel, maar je mag echt zonder risico de griepspuit halen hoor!
    enige spuit wat niet mocht was de Mexicaanse van een aantal jaren terug.
    als je zelf veel ziek bent in de winter en je hebt vaak een astma aanval zou ik hem wel halen, koorts en antibiotica is schadelijker.

Deel Deze Pagina