De babykamer, kinderwagen, box e.d. zijn aangeschaft en worden in week 34 geleverd. Vanaf week 30 ga ik een begin maken met kleertjes, hydrofiel luiers, verzorgingsproducten, dekentje e.d. Bij mijn eerste stond alles met week 22 al klaar en wel.... Dan duurt de tijd pas laaaaaaang!
Je moet met 36 weken alles klaar hebben wordt er gezegd dus genoeg tijd nog! Ik kon het echter niet laten om af en toe al spulletjes te kopen. Zo heb ik met een prille 6 weken een boxpakje gekocht in Duitsland waar we toen op vakantie waren en ik het symbolisch vond. We kwamen er namelijk 2 dagen voor de vakantie achter dat ik zwanger was. Ook toen we net wisten dat we een meisje gaan krijgen een pakje met roze gekocht. De afgelopen tijd steeds op acties gelet en dingen gekocht, het kost allemaal al genoeg en we zijn net een week geleden verhuisd wat ook aardig de spaarrekening heeft geplunderd. Dus als bv Hema een aanbieding heeft, ga ik er heen en zo komt er elke keer wat bij voor de basisuitzet. Ik ben nu 34+4 weken en de babykamer moet nog in elkaar gezet. Dat vind ik wel lastig, had liever wat eerder gehad zodat ik een beter overzicht heb qua spullen en alvast spullen in de kast kan leggen (speelgoed, boeken, spullen uit de gratis babydozen, etc). Maar we moeten nog wachten op onderdelen van de fabrikant en als die er zijn gaat ML meteen de kast en commode in elkaar zetten. Kleertjes ed wassen doe ik pas vanaf 36 weken, de kleine past het anders toch niet en mag ook pas mee naar huis vanaf 37 weken.
Ik denk dat het belangrijk is dat je bij jezelf niets van MOETEN hebt. Je leest dat de één al heel vroeg zijn spulletjes kocht terwijl de ander maar met 20 weken pas begon. Wij hebben nu weinig tot geen spulletjes in huis,wel de spulletjes van onze dochter maar dat is het dan ook. Wij verhuizen ook nog eens met 37 weken dus alles klaar hebben met 36 weken zal voor ons niet haalbaar zijn. Ik probeer er mij niet teveel wakker van te leggen.
Per vandaag verlof (34 weken) en ik ben met alles klaar (Alleen nog beschuit kopen!). Ik kan dus nu komende 6 weken alle rust pakken en in mijn koppie is het ook rustig !
Ik wilde graag een bepaald kamertje en was niet van plan deze nieuw te kopen. Na de eerste echo ben ik dan ook op MP gaan kijken en vond het kamertje wat ik wilde voor een mooie prijs, met 12 weken had ik het kamertje dus al. De box had ik een week later ook via MP. Kinderwagen wist ik eigenlijk al welke ik wilde. Ik ben een koopjesjager dus heb een mooie aanbieding afgewacht, uiteindelijk met 25 weken gekocht. Met kleding en aankleding van de kamer wilde ik wachten tot na de 20 weken echo zodat ik gericht kon gaan inkopen . Nu zit ik op 29 weken en heb ik de meeste grote dingen in huis. (kamertje, badset, maxicosi, kinderwagen, box) Elke maand hebben mijn vriend en ik de "kleine" dingetjes erbij gekocht om de kosten te verdelen en aanbiedingen af te wachten .
Ik zelf koop nooit wat voor de 20 weken echo. Als die goed is, dan pas ga ik shoppen. En hoe je shopt, ja dat is persoonlijk natuurlijk. Wij kunnen niet op je loonstrook of in je spaarpot kijken. En het ligt eraan wat je wilt. De ene plant een weekend vrij en rijdt s ochtends met een hele lijst naar de babywinkel, en koopt alles in 1 keer. En de ander gaat uitgebreid allemaal reviews opzoeken en prijzen vergelijken en aanbiedingen afwachten. En die koopt de ene maand eens dit en dan weer dat en is dan pas met een week of 35 echt klaar met alle spullen. Dus het ligt er aan wat je wilt en wat er mogelijk is in je budget. Algemeen geld dat je de babykamer ruim van te voren moet bestellen als je een nieuwe wilt, vanwege levertijd. Dus daar beginnen veel mensen mee. En de kinderwagen idem. De rest van de spullen maakt niet zoveel uit.
Als je weinig tijd hebt, is online kopen een uitkomst. Vandaag bijv. nog 15% korting als je online iets bij Hema besteld. De hydrofielluiers zijn deze week sowieso in de aanbieding, komt die 15% korting nog eens overheen, dus lekker inslaan! Bestelling kun je afhalen in filiaal naar keuze en blijft 30 dagen voor je liggen, ideaal. Heb er zelf nu ook nog niet echt tijd voor, maar met laptop op schoot, ben ik toch met eerste inkopen begonnen.
Ik heb in de eerste weken een uitzetlijst van internet gehaald en die oa via deze site en ideeen/meningen van anderen om mij heen aangevuld naar mijn eigen wensen. Langzaam ging ik steeds wat meer dingetjes aanschaffen. Ik ben nogal kieskeurig dus het uitzoeken van bv wiegedekentjes enz was pas erg laat gebeurt maar als je zo'n lijst hebt dan kun je erg duidelijk zien wat je nog moet hebben. Wij hebben met 16 weken de babykamer, kinderwagen, box en maxi-cosi besteld ivm levertijd. Deze werd met 22 weken zwangerschap geleverd en met 30 was het klaar excl gordijnen (was ook zo'n probleem waar ik maar geen beslissing over kon nemen ). Toen kon ik daar ook mooi alles op slaan. Daarvoor las het allemaal op het kamertje waar de babykamer kwam, gewoon op/in/naast de huidige kasten