Hallo, Sinds anderhalve week heb ik al bruine afscheiding. Maar sinds vandaag ben ik echt ongesteld geworden. Is dit dan ook de eerste dag van je menstruatie? Hoe kan het dat ik zo'n lange periode last heb van bruinverlies? Dit was de vorige maand ook al zo, maar tijdens mijn pilgebruik niet. Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen.
Hoi JannekeB, dat is altijd een lastige. Vaak adviseren we om dan een vruchtbare periode aan te houden bij het zwanger worden vanaf de dag van het bruinverlies tot de dag van je echte menstruatie. Ik denk dat je het beste in jouw geval de dag van je menstruatie aan kunt houden als je eerste dag van je cyclus, maar met zwanger worden kun je het beste een week lang om de dag gemeenschap hebben. Groetjes Brigitte
Bedankt voor je snelle reactie. Maar wat bedoel je precies met deze zin 'Vaak adviseren we om dan een vruchtbare periode aan te houden bij het zwanger worden vanaf de dag van het bruinverlies tot de dag van je echte menstruatie'. Betekend het dan dat wanneer ik bruinverlies heb het meest vruchtbaar ben? Ik dacht dat de meest vruchtbare periode 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie is? Dus dat zou nu dan betekenen ongeveer 27 januari? Mijn cyclus is wel ongeveer 36 dagen, wanneer je het bruinverlies niet meerekend.