Wat is normaal bij baby voelen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Kikki, Jan 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kikki

Kikki Bekend lid

Aug 15, 2008
    875
    0
    0
    Ik heb een (vreemde?) vraag: ik ben nu ruim 26 weken zwanger en in principe voel ik mijn kleine mannetje iedere dag wel bewegen. Soms een dag behoorlijk actief en dan weer minder. Maar, wat mij de laatste paar dagen opvalt, is dat de bewegingen veel minder heftig zijn. En dat verbaast mij, omdat iedere keer bij de echo (laatste bij 23 weken), wordt gezegd dat het zo'n druk mannetje is en eigenlijk merk ik daar weinig van. Ik moet ook echt bewust gaan liggen en dan maar hopen dat hij van zich laat voelen, want ook dat lukt ook lang niet altijd (eigenwijs kereltje ;) ). En dan voel ik wat vuistjes/voetjes en heel soms een harde trap, maar dat is zelden. Dat was altijd veel meer..... Ik weet dat je vanaf week 28 je baby echt iedere dag moet voelen en in principe voel ik hem dus ook iedere dag, meestal 's ochtends even, 's middags hopelijk ook en 's avonds vaak ook even.

Nu is mijn vraag meervoudig: Is dit normaal? Of kan het komen omdat ik redelijk veel vruchtwater heb (bleek tijdens echo) dat ik hem niet zo duidelijk voel? Mijn placenta ligt overigens niet in de weg.

Echt ongerust maak ik mij niet, maar ik wil wel graag weten of dit normaal is (ik krijg namelijk visioenen van een baby die zich niet zo lekker voelt of zo....).

Alvast bedankt,
    een wondertje

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het is prima wat jij voelt. De baby beweegt zich wel veel meer maar dat voel jij (nog) niet altijd. Er is nu nog genoeg ruimte in de buik en als de baby naar achteren trappelt, tegen jouw organen aan, dan voel je daar niks van. Naarmate het kindje groter wordt komt er minder ruimte in de buik en zul je hem beter voelen.

Mirjam

Share This Page