hallo, ik heb een vraagje, vannacht werd ik wakker van de pijn in me benen....het maakt niet uit wat ik deed of ik nou ff ging lopen of een kussen onder me benen legde het gaat maar niet over... dus heb een hele onrustige nacht gehad. het doet een soort pijn als je vroeger groeide aan de achterkant en bij me knieholtes... nu heb ik ook steeds meer last van een soort ongesteldheidsgevoel... zeg maar of dat je ongesteld moet worden weet niet precies hoe ik het uit moet leggen maar het voelt allemaal een beetje week aan de onderkant.. zouden jullie mij misschien kunnen vertellen wat het is?!?! ik heb ook steeds meer last van afscheiding en harde buiken.. ook heb ik vaak dat het zwart voor me ogen word en dat het allemaal ff begint te duizelen. zou het kunnen dat ik binnekort moet bevallen?!?! gisteren nog bij de verloskunidge geweest en de baby is al goed ingedaald maar ben vergeten om het aan hun te vragen.... alvast bedankt voor jullie antwoord groetjes ellen
hallo Ellen, kuitkramp hoort bij de zwangerschap, is niet erg maar wel vervelend. Je kunt vragen of je partner je masseert. Voor het slapen even wandelen kan ook helpen. Een ongesteldheidsgevoel wordt veroorzaakt doordat de baarmoeder vaker oefent met samentrekken, de harde buiken ook,het zegt niets over het moment waarop je bevalt, dat kan nog weken duren...Meer afscheiding is ook normaal. En dat je je duizelig voelt komt door de schommelende bloedsuikers eventuele in combinatie met lage bloeddruk. Over de dag verdeeld regelmatig eten helpt. Succes! Mirjam