Om de dag seks

Discussion in 'Zwanger worden' started by Montgommery, Jan 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Montgommery

Oct 19, 2014
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend en ik hebben om de dag seks. Ik heb daarmee het idee dat temperaturen en het gebruiken van ovulatie testen niet zo veel toe voegt. Wat denken jullie?

2. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Als jullie dat hele cyclus doen, dan moet dat volgens mij genoeg zijn :) Dan mis je in ieder geval niet je eisprong en om de dag is toch het beste, ook in die periode.
    Moet alleen zijn dat je het zelf fijn vindt te weten, ook met het oog op het berekenen van je NOD.

Succes meis!

Liefs,
    Yvonne

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Als je altijd dezelfde cyclus hebt dan lijkt me dat voldoende. Hier was de ene keer de eisprong op dag 15 en de andere keer op dag 29 , dus dan was tempen wel handig, om te weten hoelang we het vol moesten houden ;) .
    Wel opletten dat je niet te vroeg stopt ;) tenzij je tot je nod vol houdt om de dag, maar is wel heel knap ;)

4. Coach

Coach Actief lid

Feb 8, 2014
    240
    0
    0
    België
    Als je het om de dag doet de héle cyclus lang, zijn alle ovulatietesten en temperatuurkaartjes volledig overbodig. Knap dat je dat kan hoor, want de meeste koppels houden dit echt niet lang vol...

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

+1, manlief en ik hielden dat echt 1 maand vol en vonden er toen niks meer aan :D

6. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    Jep dan heb je sowieso je vruchtbare dagen mee :)
    Dat is ook de manier waarop wij zwanger zijn geworden

7. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Deden jullie het voor jullie kinderwens ook al om de dag dan gewoon hiermee doorgaan. Dan zijn temperaturen en ovulatietesten inderdaad niet nodig.
    Deden jullie het voor jullie kinderwens stukken minder vaak omdat jullie libido normaal gesproken niet zo hoog ligt, dan denk ik dat om de dag jullie over niet al te lange tijd flink tegen gaat staan. En dan zijn temperaturen en ovulatietesten een uitkomst.

8. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Dit dus.

Wij zijn nu 'al ruim een week bezig' en nog steeds geen positieve ovutest. Eitje mag nu wel komen kunnen we ook eens twee dagen na elkaar rustig gaan slapen ;)

9. Marlo

Marlo Bekend lid

Aug 30, 2014
    845
    161
    43
    Wij doen dat ook.....beginnen na menstruatie. Vond het heerlijk relaxed hoor...geen gestress van het moet NU! Wat je hebt met ovulatietesten.
    Dat werkte voor ons ook niet echt :(

10. Coach

Coach Actief lid

Feb 8, 2014
    240
    0
    0
    België
    Eigenlijk moet je met deze strategie al beginnen met vrijen tijdens de laatste dagen van je ms als je een korte cyclus hebt (en een vroege eisprong, maar dat kan je dus nooit met zekerheid weten op deze manier).

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    De Billingsmethode is het beste en meest betrouwbare.
    Gewoon luisteren naar je lichaam.

12. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    billingsmethode hielp niets, geen verschil gemerkt. heb wel getempd, ideaal

13. Coach

Coach Actief lid

Feb 8, 2014
    240
    0
    0
    België
    Helaas niet altijd hoor... buiten de ovulatietest ken ik geen enkele methode die 100% zekerheid biedt en bij iedereen werkt.

14. XmoonlightX

Vind geen een methode 100% betrouwbaar, ook ovu testen niet

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    De ovulatietest geeft ook geen 100% zekerheid dat er daadwerkelijk een eisprong plaatsvindt.

16. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    100% niet nee, maar voor mij werkten ovutesten en tempen prima. zo wist ik wanneer mijn NOD was en scheelde me dat onnodig testen :)

17. XmoonlightX

Precies mij ook hoor ( al hoewel de drang groot was om te testen haha)

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Precies. Ik denk dat door de bank genomen ovutesten + tempen het meest optimale is wat je vanuit huis kunt doen.

19. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

Jan 13, 2015
    731
    4
    18
    Female
    Vlaanderen
    Om de dag vrijen is waarschijnlijk de meest betrouwbare methode om geen eisprong te missen.
    Wij dachten eerst dat 3-4 keer per week vrijen voldoende is (maar dit valt dan vaak allemaal in en rond het weekend omwille van werkomstandigheden in de week). Dus de vorige keer had ik mijn eisprong op dinsdag. En dinsdag/woensdag/donderdag waren we niet intiem geweest en de andere dagen wel met als gevolg ovulatie gemist.
    Dus dan is om de dag de beste garantie dat je geen ovulatie mist. Wij proberen die tactiek nu ook :)

20. Sammeke

Sammeke Actief lid

Nov 2, 2014
    216
    0
    0
    Doen wij ook, zelf soms maanden elke dag.. tot nu toe nog geen succes geboekt..

Share This Page