hoi allemaal, seff word aankomende dinsdag 6 maand...! En ik heb even een paar vraagjes over zn voeding.. ik heb voor vandaag zowiezo nog genoeg voeding nr 1...maar ik heb verder alvast de opvolgmelk 2 gekocht, kan je daar dan gelijk mee beginnen? En de fruit en groente hap die hij dan mag hebben, geef je dan gelijk van allebei op 1 dag? alvast bedankt! XXX Emmie
Van de opvolgmelk weet ik niet. De groente en fruit: Ik zou met groente beginnen. Dat is het minst allergeen en zachter als fruit voor de darmpjes. Drie dagen dezelfde groente van 1 soort om te kijken hoe hij daarop reageert. Reageert hij goed dan kan je na drie dagen iets anders proberen. Reageert hij niet goed weer even terug op alleen melkvoeding en het een paar dagen later nog eens proberen. Veel plezier
Hoi, Je kan gelijk overstappen op nr 2. Hebben wij ook zo gedaan en ging prima.. Wij zijn met fruit begonnen.. Idd 3 dagen hetzelfde gegeven en kijken hoe ie daar op reageert.. Succes.. Liefs Faith
heey Louise is dinsdag ook precies 6 maanden! Wij hebben ook nr 2 gekocht en gaan gewoon die gebruiken als het laatste pak nr 1 op is (duurt denk ik nog 2 dagen). We beginnen dan ook met smiddags een groentehapje en na een week of twee gaan we denk ik ook fruit erbij geven.
Ik heb voor de zekerheid toch maar een paar dagen gemengd, half on half. Jelle krijgt toch al zo snel last van zijn darmen. het laatse beetje heb ik gewoon bij de nummer 2 in het pak gegooid, een beetje geroerd en toen gegeven. Hij zit nu met de Omneo al helemaal op de 2, van de Forte heeft hij nog de 1 maar daar ga ik morgen een nieuw pak van kopen.
Bij CB hier zeiden ze: als je kindje minder dan 800cc drinkt, naast dan de groente en fruit, kun je overgaan op opvolgmelk.
Je moet natuurlijk niet van de ene op de andere dag zijn hele eetgewoontes omgooien. Begin eerst maar met de opvolgmelk, loopt dat een weekje goed, dan begin je met de bijvoeding. Eerst groente, het liefste 3 dagen hetzelfde, een paar theelepeltjes is in het begin genoeg. Dan wat nieuws, op dezelfde manier aanbieden. Als je kind 3 of 4 groentes goed eet, begin je met fruit. In het begin doe je gewoon de ene dag groente de andere dag fruit, en als hij meer gaat eten dan doe je allebei op een dag. Het beste is om te beginnen met gewoon pure groente. Kun je gewoon zelf koken en geven. Geschikte begingroentes zijn: aardappel, wortel, pompoen, broccoli, courgette, zoete aardappel, bloemkool. Je kunt het zacht koken en prakken, of gewoon stukjes in de hand geven. Met 6 maanden is pureren meestal niet meer nodig.
ok dank jullie wel voor de reacties! en @ dirksmama, met welke fruit kun je het beste beginnen en heb je ook nog wat receptjes om fruithapjes te maken? En klopt het dat je ze beter nog geen verse sinasappelsap erdoor kan geven? liefs Emmie
Sinaasappelsap is inderdaad nog niet echt goed. Het is vrij scherp van smaak. Qua fruit kun je het beste beginnen met zachte soorten zoals banaan, peer, meloen etc. Een hele goede tip voor heerlijke gerechtjes is Opperdepop van de AH. Dat is een geweldig kookboek, je kunt het ook online bestellen op: http://www.ah.nl/kookboeken/index.jsp
ok dank je, ga ik even opzoeken. ik heb vandaag appel/banaan/meloen gemaakt, Seff vond het het héérlijk!