wanneer beginne met fruithapje

Discussie in 'Voeding' gestart door lovewinnie, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wanneer beginne met fruithapje

1. eerder dan 3 maanden

2. tussen 3 en 4 maanden in

3. tussen 4 en 6 maanden

4. na 6 maanden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    -ze heeft nummer 1 speen
    -probeer de voeding te rekken met een speentje
    -ze doet 20/30 minutjes over 1 fles
    -ze krijgt er 6 van 170ml en soms wat extra water en soms een klein flesje van 100 in de avond als ze echte honger heeft
    - ik laat haar zelf toehappen en als ze niet wil dan wacht ik ook even

na dit alles lijkt ze toch nog echt honger te hebben

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik heb het foldertje van het CB nog even snel gelezen en daar staat dat als je voor de 6 maanden begint met bijvoeden, dat je dan geen nitraatrijke voeding moet geven. Teveel nitraat is schadelijk voor de zuurstofvoorziening in het lichaam.
    Nitraatarme groente zijn o.a. worteltjes, witlof, tauge, bloemkool, snijbonen, doperwten, broccoli, sperziebonen, ontvelde en ontpitte tomaat, aubergine, courgette, daar kun je dus het beste mee beginnen.

Groetjes Saskia

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Nou ik wil rond de 4 maanden beginnen met een fruit of groente hapje voor Jesper. Het lijkt me zo ontzettend leuk, dat ik er echt naar uit kijk. Bij mij in de familie komt geen allergie voor dus ik ga het gewoon proberen....lukt het niet dan proberen we later wel weer.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt ook voeding voor hongerlapjes mengen met de voeding die je geeft. De kans op verstopping is dan wat kleiner.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    haha voeding voor hongerlappen :) klink goed. ik moet dinsdag naar het cb en ga dan maar even overlegen wat ik moet doen. vorige keer zeiden ze dat als je doe voeding combineert met die speciale voor verstopping dat de ingredienten zich tegen werken :(: maar goed nu moet ik naar de arts en niet naar het cb vrouwtje (weet niet hoe ze da noemen :D ) en wil wel is weten wat die voor advies heeft voor me

6. Ik doe het sinds de kleine 3 mnd is,geen problemen niks mee gehad,ze geniet er echt van.
    Ik geloof toch bijna niks meer van wat de CB zeg,ik voel zelf wat mijn kleine wilt en wat mijn moeder met haar kinderen heeft gedaan.

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Jesper heeft ondertussen ook een fruithapje geproefd...maar schrok nogal van de smaak hahaha. Ik heb het nu niet meer gegeven en dus zal hij het weer gaan krijgen als hij 4 maanden is. Gewoon af en toe om te proberen...het is nog niet echt nodig hè persee dus...

8. HammyQ

HammyQ Actief lid

8 jun 2007
    115
    0
    0
    Dan heeft mijn moeder met het lot getart want vroeger kreeg je voor die 6mnd al een beschuit, lange vinger of liga toegestopt en ik ben er toch ook groot mee geworden. 8)

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vroegah wisten ze niet wat we nu weten.
    De huidige inzichten zijn dat je het beste vanaf 6 maanden kunt gaan bijvoeden.
    Ik ben ook van de generatie die met 6 weken liga met sinaasappelsap kreeg. Ik heb toch wel ERG veel leeftijdsgenoten met allergieklachten...

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    vanaf een maand of 3 begonnen wij beide keren met kleine hapjes fruit (uit potje) en ze vonden het heerlijk....gewoon een paar lepeltjes per keer, en binnen een week zag je echt dat ze helemaal "wild" werden als we met dat potje aankwamen en ging er ook "steeds meer" in....

het ene kind zal wel vattelijk zijn voor bepaalde allergieën en het andere kind niet maar zo is dat met alles in een mensenleven...het ene kind is vaker ziek dan het andere kind (idem wbt volwassenen).....

je ziet gauw genoeg of je kleine het "hapje" waardeert of dat het er geen behoefte aan heeft...dat kan natuurlijk ook....

ik vond het in ieder geval prachtig om te zien hoe ze er elke keer weer van smulden.... :D

Deel Deze Pagina