Wanneer beginnen/begonnen voor een tweede kindje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door L0nneke, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier nog niet eens bevallen van ons eerste wondertje, maar toch al aan het denken aan een tweede haha!
    Vroeg me af hoeveel leeftijdverschil er bij jullie eerste en tweede zit/zat?
    Wij denken erover om na 9 maanden na bevalling weer te gaan voor een tweede (mits alles goed loopt natuurlijk..kan niet in de toekomst kijken)

En hoe zit het eigenlijk met ontzwangeren?? Hoe lang heeft je lichaam weer nodig om tot "rust" te komen van een eerdere zwangerschap?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    9 maanden ontzwangeren zegt men..

Wij wilden ze ook dicht op elkaar vòòr Justin geboren was.. maar nu ben ik blij dat we gewacht hebben. Ieder voor zich dus!

3. Jodi1981

Jodi1981 Actief lid

28 apr 2008
    467
    0
    0
    Huismoeder, huishouding
    Overijssel
    Hier zitten we alweer in ronde 10. Mijn zoontje was nog maar 2 maanden toen we alweer aan het klussen gingen.

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ik zou wel weer willen maar mijn partner nog niet.
    Aan de andere kant hebben we ook niet echt ruimte nu.
    Heb wel een kamer over maar daar staat al vanalles en ik zou niet weten waar ik dat zou moeten laten hahahaha.

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik wilde heel graag proberen 2 kindjes vrij dicht bij elkaar te krijgen.
    we wilde wachten tot de eerste 9 maanden was om te gaan proberen voor de 2e aangezien je 9 maanden moet ontzwangeren... toen onze dochter 8 maanden was ben ik gestopt met de nuvaring en ik ben 1 van die mensen die zo gezegend is om meteen in ronde 1 zwanger te raken...
    wij zijn er heel blij mee, maar merk nu wel dat mijn lichaam nog niet helemaal "hersteld" was. heb nu zware bekkeninstabiliteit en kan echt niets meer dan op de bank/bed liggen.
    we kunnen niet met zekerheid zeggen dat dit komt omdat ik nog niet volledig ontzwangerd was, maar de kans is wel groot.

6. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Heeii heeii,
    Ik had alweer zin toen mijn zoontje 6maanden was, maar manlief zag het nog niet zo zitten, eigenlijk ook ma beter zo want nu kunnen we alle 1e leuke gebeurtenissen goed mee maken zonder afgeleid te worden, zou het ook erg jammer hebben gevonden om die 1e momentjes te moeten missen, omdat je toevallig bezig met de ander of toevallig plots in het ziekenhuis terecht komt zoals bij mijn 1e ook het geval was. We zitten nu in ronde 1 voor onze 2e en mijn zoontj is nu bijna 13maanden. ( Ik dacht dat we al in ronde 1 zaten, maar heb die ronde uiteindelijk toch maar niet meegerekend, omdat we deze maand pas echt er mee bezig zijn, heb dat net dus ook veranderd in mijn banner hihi) Hoop dan ook dat het weer snel raak is, bij mijn zoontje was het ronde 1 al raak dus wieeee weet:p
    xxx Adorable

7. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Als alles goed mag gaan zit er 3 jaar tussen en wat ben ik blij dat we dat gedaan hebben want tussen de 1,5 en 2 jaar wat was dat een drama. Mijn zoontje heeft een pittig karakter. Maar als ie wat makkelijker was waren we misschien wel eerder begonnen.

8. helena81

helena81 Lid

19 aug 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 17 maanden en we zitten nu in de 2e ronde voor de tweede. Ik heb bewust even gewacht met de tweede.
    Ik moet er eigenlijk niet aan denken dat ik er nu al een tweede bij zou hebben! Deze leeftijd vind ik gewoon ontzettend druk... Ze moeten nu zoveel leren!
    Zou er niet aan moeten denken dat ik de aandacht nu moet verdelen over een baby en hem. Zou ik eigenlijk ook helemaal niet leuk vinden voor mijn zoontje. Maar das natuurlijk persoonlijk.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij zijn gister begonnen aan ronde 2.

eerder dan de bedoeling was, maar ja de wens is zo sterk.

10. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Wij zijn nu net begonnen en zoontje is volgende week anderhalf!

11. bahar23

bahar23 Actief lid

30 aug 2008
    152
    0
    0
    terneuzen
    Ook wij gaan voor de tweede, dochter is bijna 1.5 jaar..dus dan zou er 2 jaar verschil in zitten..gemakkelijk zal het nie zijn maar gezellig zeker wel..ik hoop dat het wel snel raak is, kan bijna niet wachten :) heb pas volgende week me eisprong dus das ook nog maar afwachten..pff

12. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    wij wilden al heel snel weer proberen, maar ik wacht nog steeds op mijn eerste menstruatie na de bevalling...

13. giraf

giraf Niet meer actief

Wij zijn gelijk doorgegaan voor nummer 2!
    De wens voor meerdere kindjes kort op elkaar was er altijd al, maar het moet ons natuurlijk wel gegund worden. De eerste hebben we ook een dik jaar over gedaan, dus we hadden zelf zoiets van 'we zien wel hoe lang het duurt' Misschien duurt het wel weer een jaar en misschien ben ik deze maand al zwanger.
    En of het verstandig is, tja, da's ieder voor zich denk ik dan. In mijn familie is het heel normaal om weer snel zwanger te raken. Moeders, zussen en nichtjes hebben allemaal kindjes met weinig leeftijdsverschil. Soms zit er maar 11 maanden tussen bij no 1 en 2.

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Wij zijn afgelopen maand 'echt' begonnen en mijn zoontje is nu bijna 21 maanden. Dus als het raak zou zijn deze maand is hij 2 jaar en vijf maanden als de baby geboren wordt. Dat lijkt mij een prima leeftijd.

15. Marije1981

Marije1981 Actief lid

21 jun 2008
    105
    0
    0
    Fotograaf - Fine art en trouwfotografie
    Zwolle
    Ik voelde me pas na een maand of 8 weer de oude! En moest er niet aan denken gelijk weer zwanger te worden. Maar dat verschilt zo per persoon... Het is denk ik wel beter om je lichaam even wat rust en hersteltijd te gunnen, anders wordt je tweede zwangerschap misschien wel zwaarder ofzo.

16. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Wij gaan ook nu voor de 2e lijkt me echt een leuk verschil met de leeftijd nu moet ik er niet aan denken maar over 9 maanden is ze een stuk zelfstandiger en zal ze steeds meer begrijpen.
    We zitten nu in ronde 1 en bij eva hebben we er 6 rondes over gedaan, hoop stiekem wel dat het nu iets sneller zal gaan.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter zal 2 jaar en 3 maanden zijn als de 2e er bij komt.

De planning was eigenlijk wat later ;) , maar er ging wat mis :) .

Maar eerder had ik niet gewild ook hoor. Ik heb bij deze zwangerschap al vrij snel last gekregen van m'n bekken. Simpelweg omdat er ook al eentje rondloopt.
    Onze dochter is iedere ochtend om half 7 wakker en tja, papa gaat om 7 uur naar z'n werk. Slapen heeft ze nooit veel gedaan overdag.
    Als ons meisje dus nog kleiner was geweest en ik haar continue had moeten dragen, was het érg moeilijk geweest denk ik allemaal. Buiten dat, merk ik sowieso al, dat deze zwangerschap een stuk onbewuster gaat, omdat je zo bezig bent met de 1e... Dat blijft misschien sowieso wel hoor, ook als er meer leeftijdsverschil tussen zit, maar toch.

Gelukkig is onze dochter vrij rustig. De driftbuien zijn ook weer afgenomen - want daar had ik nú zéker niet aan moeten denken.

Maar ik denk sowieso dat je verder gewoon moet kijken hoe het is en voelt, als de 1e er is en als je een beetje weet wat voor kindje je hebt. Is je eerste een huilbaby of 'model'baby - dat maakt denk ik ook wel verschil in wanneer je voor een 2e gaat...

18. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Voordat de eerste er was hebben we gezegd dat als het allemaal lekker gaat met de kleine, we meteen weer gaan proberen voor een tweede.
    We vinden het leuk als ze weinig leeftijdsverschil hebben. Ik ben nog aan het wachten op mijn cyclus maar ik hoop over een paar maanden een posi test in handen te hebben!

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij zijn net begonnen voor nummer 2 :)
    Als alles meezit en we gelijk raak schieten, zit er ruim 2,5 jaar tussen en ik hoop op max 3 jaar ertussen.

Deel Deze Pagina