Wanneer beginnen fruit/groentehapje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wendy06, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Eh? Sorry ik volg je niet helemaal geloof ik...

Hoe merkte je trouwens dat Viggo duidelijk toe was aan ander voedsel? Hier heb ik dat nog nooit gemerkt namelijk dus ik ben erg benieuwd waar je dat aan zag.
    Nu nog wil hij als hij echt honger heeft alleen maar mamamelk...

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nou, ik bedoel dat op de manier zoals Zeeuwsmeisje met haar verhaal begint. Komt op mij een beetje geirriteerd over. Bedoel er verder niks mee.

Vigo begon bij ons het eten uit de mond te kijken. Hij begon te kwijlen en als hij de kans kreeg pakte hij de lepel of vork vast als hij bij ons op schoot zat en probeerde die naar zijn mond te duwen. Ook 'leek' het erop dat hij aan alleen zijn flessen niet genoeg meer had (sneller komen voor volgende fles, huilen als fles op was) en op aanraden van het CB mochten we daarom beginnen met de fruithap en meer cc voeding gaan geven.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wij gaan met 6 maanden beginnen om de welbekende reden.

Kindje willen alles na doen (zo leren ze ook vanalles) dat ze je het eten van het bord afkijken of je vork o.i.d. proberen af te pakken is omdat ze dat na willen doen. Volgens mij associƫren ze vast voedsel nog niet met een volle maag maar willen ze je gewoon nadoen.

Mijn CB zei juist dat het absoluut NIET nodig is om met 4 maand te beginnen met bijvoeding en dat ik heel goed tot 6 maanden kon wachten.

4. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Hmm tja blijf er een dubbel gevoel bij hebben.
    Mijn ouders zijn bij mij (en mijn broer) al heel vroeg begonnen met geven van fruithapje, liga etc. Ik was geloof ik 1,5 a 2 maanden ofzo..

Er zijn geen allergieen in de familie (beide kanten niet)...

Vind jammer dat je zo tegenstrijdige berichten erover leest. Denk dat ik toch maar wel nog even wacht..weet nog niet. Mijn meissie drinkt ook vrij slecht en op een gegeven moment zou ze toch aan meer toe zijn zou je denken (of nou melk of fruithapje is)

5. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ik wil wachten tot ze 6 maanden is. Tess drinkt nog goed van de melk en heeft al zo snel last van de darmpjes soms.

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hoe slecht is slecht? Misschien heeft ze gewoon genoeg aan wat ze nu drinkt... maar dat ligt eraan hoeveel ze natuurlijk drinkt...

Officieel moeten CB's trouwens aangeven dat bijvoeding het beste vanaf 6 maanden kan. Dat staat in hun richtlijnen...

7. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    hmm nou bij mij zeiden dat ik best met 4 maanden mag beginnen "als ze daar aan toe is"...

Uh slecht is dat ze 5 x 150/5 krijgt, ze drinkt dit 2 of 3 keer per dag ook echt leeg en andere keren laat ze soms 50 tot 70 cc staan...dus totaal 600-700cc per dag...niet echt veel. Maar inderdaad denk dat ze er wel genoeg aan heeft want ze groeit goed en ziet er goed uit. Ze huilt ook nooit om eten..

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Maar dan hoef je je toch geen zorgen te maken lijkt me. Als ze goed groeit, goede plasluiers heeft, zich goed ontwikkeld, lekker levendig en vrolijk is... dan heeft ze gewoon minder nodig dan het gemiddelde kind lijkt mij.

9. Yvon

Yvon Actief lid

25 okt 2006
    319
    0
    0
    Ik ben met 6 maanden begonnen met groente, nog geen fruit. Vanwege de rijping van de darmen.
    En dat er aan toe zijn vind ik ook maar iets vaags... Kindjes willen toch alles in hun mond stoppen? En net zoals Nemo zegt; ze associeren vast voedsel helemaal nog niet met een volle maag.

10. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Ik denk dat ik toch maar wacht tot mijn meissie 6 maanden is, voelt toch beter.

11. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Een week voordat hij 4 maanden werd ben ik begonnen met banaan.

12. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    5mnd met banaan....
    zomaar een paar hapjes..

Deel Deze Pagina