Welke draagzak heb jij (geen draagdoeken) en ben je er tevreden over? Wat zijn de voor- en nadelen en vanaf wanneer is deze te gebruiken? En hoeveel gebruik maak je er daadwerkelijk van?
Wij hebben 2 soorten baby bjorns De orginele en die gene met extra rugsteun. Je kunt ze gebruiken als je kindje 3,5 kilo weegt, maar raden aan om ze pas bij 6 weken te gebruiken. Ik heb deze wel heel veel gebruikt bij mijn zoontje, en nu zullen we ze ook gaan gebruiken met de twins. Ik vind het heerlijk en je hebt je handen ook even vrij. Vooral wandelen met de hond deed ik met draagzak.
Ik heb een SSC die door iemand zelf gemaakt is maar ik heb al verschillende anderen geprobeert en ik vind de Bondolino het beste zitten of de Boba. Maar de boba is voor oudere kindjes. De bondolino zit héérlijk (vind ik dus) en is makkelijk door verschillende mensen te gebruiken omdat hij geen gespen heeft. De beco butterfly heeft mijn vriendin en die is zooooo mooi en zit ook goed maar niet voor mij. Zij vindt hem geweldig. De manduca vind ik ook niet zo goed zitten maar mijn man wel. Wat ik je dus aanraad is om via een doekentheek of via andere mama's enkele draagzakken te proberen aangezien het wel wat afhankelijk is van je eigen bouw etc... Een Babybjorn zit waardeloos! Daar heb ik er ook één van en voor mezelf en zoonlief ondersteunt hij véél te weinig. Ook is hij nog niet de helft van de tijd te gebruiken als een SSC!
Een Hoppediz Bondolino (light versie). Te gebruiken vanaf de geboorte tot ik geloof 20 kg. Ik vind hem tot nu toe super. Gebruik hem vanaf dat de kleine ruim 3 weken was (daarvoor een doek om te proberen of het iets is voor ons en dat geeft toch nog iets meer geborgenheid). Als je er vragen over hebt hoor ik het wel
Ik heb er 2 (en een draagdoek). De babybjorn hebben we weinig gebruikt. ons jochie vond dat echt niet leuk. En hij hing er ook niet fijn in. Dus in de babytijd ging hij in de draagdoek, als hij dat wilde. Later heb ik een "active mom carrier" gekocht. Dat is eentje uit de categorie SCC, zoals de bondolino. Die is meer geschikt voor kindjes die al kunnen zitten, dus vanaf 6-9 maand ongeveer. Mijn peuter van 15 kilo heeft er ook nog wel ingezeten. De babybjorn heb ik inmiddels tactisch weggegooid, en die komt er hier niet meer in
Ik heb de bondolino en ben er erg tevreden over (weet ook even geen nadelen). Ik heb hem gebruikt vanaf ongeveer 2 wkn en gebruik hem nu een paar keer per week.
Leuk zoveel Bondolino-mama's Hier wordt de draagzak bijna dagelijks gebruikt, wat een uitvinding zeg!
Ik heb de beco butterfly 2, vind het een super draagzak, heb er laatst de hele apenheul mee doorgelopen zonder last van mijn rug/schouders te krijgen.
Ik had een BabyBjörn, maar nu ook een Marsupi. En ik ben zwaar fan van de Marsupi! Te gebruiken vanaf de geboorte (zelf gebruikt vanaf 4 weken), makkelijk (met klittenband) en comfortabel voor mij en baby.
Ik had de babybjorn. Heb hem af en toe gebruikt, niet supervaak en nooit superlang, ik vond het toch wel vrij snel zwaar worden. Prima instelbaar, makkelijk aan te doen en uit te doen, kindjes zitten er fijn in (eerst naar je toe, maar als ze later om zich heen kunnen kijken van je af vonden ze dat superleuk). Maar ze zeggen tot 12 kilo, ik ben er met een kilo of 9 wel mee gestopt, deed te veel pijn aan rug en schouders. Ik vond 'm vooral heel handig als ik m'n oudste naar het kdv bracht en ik de jongste zo mee kon nemen. We hadden geen duowagen en soms vond oudste het nog wat te ver om zelf te lopen.
Ik heb ook een Bondolino (wat zijn er veel hier, wat grappig) en gebruik 'm nu al voor het tweede kindje. Oudste draag ik op de rug, jongste nog steeds op de buik. Ik vind het vooral ideaal dat deze drager geen gespsysteem heeft, die krijg ik namelijk nooit goed ingesteld, maar wel heel makkelijk in het gebruik is. Een gebruiksvoorbeeldje: gisteren ging ik met de kleintjes naar een binnenspeeltuin. Jongste lag lekker te slapen op mijn buik, dus ik had de handen vrij voor de oudste. Geen belemmeringen, we konden gewoon alles doen. Heerlijk die vrijheid . Succes met je keuze!
Ik heb sinds gister de beco butterfly en we zijn er nu al erg tevreden over. Hij zit heerlijk, zowel op de buik als rug, en ziet er prachtig uit. We hebben de zwarte zodat mijn man ook lekker kan dragen zonder zich heel bekeken te voelen. Overigens hebben we onze op ebay gekocht, voor 75 euro, helemaal nieuw inclusief doos etc. Scheelt toch.
Bedankt voor alle reacties! Wat ontzettend grappig, ik zat te twijfelen tussen een Bondolino, Babybjorn en Beco Butterfly, en dat zijn dus juist de 3 zakken die het meest door jullie om en om worden aangeraden Wordt m'n keuze alleen niet makkelijker door Ik ben van plan de zak voornamelijk te gebruiken voor kortere periodes (als ik even mn handen vrij wil hebben om wat te doen en de baby niet wil slapen of in de box/wipstoel). Ik ben niet van plan er hele dagen mee te gaan lopen, dan neem ik gewoon de wagen mee. Maakt dat nog verschil?
Slapen in een babybjorn is voor sommige kinderen ook lastig. Bij die anderen zitten ze vaak toch iets geborgener: net wat ze nodig hebben op dat soort momenten..
babybjorn is ook voor jou een stuk zwaarder dan de andere dragers Ik zou dan toch op zoek gaan naar een SSC, zoals bondolino of beco of iets wat er op lijkt.