na 9 weken zwangerschap, zwangerschapstest veel vager

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fasol, 15 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fasol

fasol Nieuw lid

15 aug 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik heb vandaag opnieuw een zwangerschapstest gedaan om te kijken of het streepje nog steeds zo duidelijk is als in het begin. Maar nu was het streepje vele male lichter (echt vaag) terwijl ik a.s. maandag 10 weken zwanger ben. Kan dit zomaar? of is dit niet goed? ik heb totaal geen last van bloedingen of krampen gehad. verder heb ik ook niet veel kwaaltjes. alleen snel vol zitten met eten en gevoelige borsten.

Ik hoop dat jullie hier wat meer over weten?

X fasol

2. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ik snap je bezordheid, maar ik kan hier natuurlijk ook geen duidelijk antwoord op geven.
    Hopenlijk heeft iemand anders die wijsheid??

Succes!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Heb je dezelfde test gebruikt en met ochtendurine de test gedaan? Als het niet goed zit, dan daalt je HCG-waarde en dan zou je wel lichtere testen krijgen. Maar het kan ook gewoon goed zitten. Weinig van te zeggen, eigenlijk... Wanneer heb je de eerste echo?

4. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Je HCG waarde daalt sowieso na verloop van tijd, ook bij een goede zwangerschap. Ik dacht dat de piek meestal rond 12 weken ligt maar kan vast per persoon verschillen. Het kan heel goed zijn dat je die piek al gehad hebt en alles dus helemaal goed gaat.
    Ik heb ook nog wel eens de neiging om nog een test te willen doen maar het heeft echt geen zin volgens mij. Daar maak je jezelf alleen maar gek mee!

5. Loe

Loe Niet meer actief

Het spijt me, maar IK heb geen goede ervaring. Bij mij exact hetzelfde. Tegen mij werd ook gezegd misschien andere urine, andere test. Maar tegen 9 weken en ook al eerder is het hcg al zo hoog, dat het tijdstip van de urine niet meer uitmaakt. Ik bleek nadien bij de echo een miskraam te hebben, vruchtje was nauwelijks gegroeid en hartje gestopt. omdat ik echt helemaal nergens last van had (geen bloeding, krampen of iets anders), zwangerschapsklachten bleven, heb ik na vier weken een curretage gehad.

Ik hoop van harte dat het voor jou goed gaat uitpakken!!

6. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hey Fasol,

Ik heb dit ook meegemaakt. Heb nog een keer zolaat getest omdat ik met 7 weken bloedverlies heb gehad. Ruim een week later heb ik nog eens getest, en ik schrok een beetje van de lichte test. Heb hiervoor ook gelijk mijn verloskundige opgebeld. Die zei tegen mij dat een streep een streep is en dat het eraan kan liggen hoe geconcentreed je urine is op dat moment. Het zegt dus helemaal niks. Hopelijk ben je een beetje opgelucht na mijn verhaal:D. Geniet er lekker van.

Liefs Belliebel

7. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik zou morgen even je VK bellen en vragen om een echo, omdat je je zorgen maakt. ;)

Liefs Huismus

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.875
    9.387
    113
    Gelderland
    ik heb het ook gehad, mijn test van een aantal weken later was ook veel lichter als mijn eerste test! ik schrok ook heel erg. maar alles groeit nu goed:)
    Ik hoop voor jou dat het goed uitpakt.

liefs Luna

9. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Het kan inderdaad allebei. Als het nog lang duurt voor de eerste echo zou ik inderdaad even bellen of je misschien eerder kan, omdat je je zorgen maakt..... Vinden ze echt niet erg hoor! En dan heb je zelf weer meer zekerheid. Zo maak je je zelf alleen maar gek!

10. Skye

Skye Niet meer actief

Bij mij was ie met 10 weken ook veel lichter, terwijl ik hem donkerder verwachtte. En mijn dochter is inmiddels 3 maandjes oud, dus geen zorgen

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    En daarom doe ik dus nog maar 1 keer een test ;) Jee wat kan je je dan zorgen maken terwijl alles gewoon goed is...
    Bij mijn 2 laatste zwangerschappen was het helaas geen goed teken dat ze weer lichter werden en heb ik toen met 6 weken een mk gehad, maar dat was dus al veel eerder in de zwangerschap.
    Wanneer heb je je echo?
    overigens heb ik al 3 gezonde kinderen ;)

12. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

Ook bij mij was de streep op de test met ong. 9 weken heel licht... heb met 10 weken en 2 dagen een echo gehad, en toen zei de vk dat het dooierzakje al bijna weg was en daarom ook nog maar heel weinig HCGhormoon was... daardoor is die streep op de test dus zo licht geweest.. maar dat was niet erg volgens de vk... en nu heb ik een kerngezondende dochter van 2 maanden... dus ik hoop net als alle andere dames hier dat het bij jou ook om bijv. deze rede gaat :) maar als je je zorgen maakt idd maar ff om een echo vragen... dan weet je meteen waar je aan toe bent
    liefs...

Deel Deze Pagina