verschil normale bevalling en ingeleide bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wolchu, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    hallo,

bij mijn eerste heb ik een normale bevalling gead. nu bij de tweede weet ik dat ik door omstandigheden in een ziekenhuis verder weg zal moeten bevallen. omdat mijn eerste bevalling erg snel ging zal ik zeer waarschijnlijk ingeleid worden met 38 weken dit om te voorkomen dat ik het ziekenhuis niet haal. nu is mijn vraag is er behalve aan het begin van de bevalling een verschil tussen ingeleid worden en niet. ben erg benieuwd. dit houd me erg bezig en kan er niet heel veel over vinden

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben bij de oudste spontaan bevallen en bij de tweede ingeleid ivm zwangerschapssuiker. Ik vond er verder geen verschil in zitten. Maar moet er dan ook bij zeggen dat ik in Duitsland ben bevallen en dat mijn ZH nogal van de "natuurlijke gang van zaken" is. Dus ze leggen liefst geen infusen oid aan. Ik heb op maandag 3 maal een dosis .... ships hoe heet het ook alweer... (wordt ook wel gebruikt bij miskramen) Nou ja het zijn tabletjes in ieder geval, is oorspronkelijk een maagtablet die als bijwerking weëenopwekken heeft.

Ze wilden me "rustig" de nacht in laten gaan, daarom maar drie doseringen. In de loop van de nacht is mijn bevalling op gang gekomen en smorgens om kwart voor 8 is onze dochter geboren

3. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben ingeleid bij mijn vorige zwangerschap. Kreeg eerst 3 keer gel, om ontsluiting te krijgen. Daarna konden ze de vliezen breken en kwam de bevalling vanzelf op gang zonder weeënopwekkers. Ik kreeg metéén een weeënstorm en in 4 uur van 2 naar 10 cm, zonder adempauze.
    Nu hoop ik spontaan te bevallen, want ik denk/ hoop dat je dan wat meer opbouw in de weeën hebt dan na de hormoongel. Maar ook bij normaal bevallen zal er vast en zeker een: 'Grrrrr oh ja zo voelde die #%&#@$ weeën' moment komen...

4. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik ben bij de 2ling spontaan bevallen met 32 weken.
    En nu bij de jongste hebben ze eerst moeten priemen omdat alles nog potdicht zat....... 1e tabletje deed niks, maar de 2e zorgde voor 4cm ontsluiting, ik had binnen notime 7cm, niet veel van gemerkt.
    Maar toen werden de vliezen gebroken en heb ik geen rust meer gehad tot ik volledige ontsluiting had. Ik ging echt van de ene wee naar de ander. Ging heel snel, binne 3kwartier had ik S op mijn buik, heb denk ik nog 2 persweeën gehad.
    Als ik nu ooit weer zou moeten kiezen(had trouwens niks te kiezen, had zwangerschapsuiker vandaar die 38 weken) zou ik nooit meer me laten inleiden, vond het echt vele malen erger dan de spontane bevalling!!

5. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    tja denk niet dat ik veel te kiezen heb. maar bedankt voor de reacties.

6. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Ik kan je geen advies geven. Niet ingeleid maar wel net als jij een snelle bevalling gehad. Prematuur en fluxus. Daarom ook medisch...,
    Maar bij mij is er geen sprake van inleiden indanks de snelheid.
    En dat was een half uur... Dus de kans dat ik het ziekenhuis niet red is hier ook helemaal niet ondenkbaar!!!!
    Wilde even zeggen dat ik het dus een heel slim idee vind om jou in te leiden!

Ik denk dat een infuus op lage stand voor jou misschien al genoeg aanzet geeft om te beginnen?

Ik hoor vaak dat een ingeleide bevalling eerder een weeënstorm geeft. Maar ik vermoed dat jij daar ook al mee bekend bent en dat het daardoor weinig verschil maakt ;)

7. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    jep weet heel goed wat een weeenstorm is. ben bij eerste bevalling om 13.30 uur in het ziekenhuis naar huis gestuurd omdat er volgends hen niets aan de hand was. ik had toen echter om om 14.00uur thuis persweeen dus das niet zo fijn geweest. en omdat ik nu ipv 10 min. met de auto er nu ongeveer 45 min over doe (in spits nog langer) vind ik het een hele geruststelling dat ik ingeleid ga worden

Deel Deze Pagina