Wanneer zijn jullie begonnen met de 8 maanden potjes van Olvarit? Ik had zoiets van ze is 8 maanden dus ze mag die potjes maar ze vindt het echt niet lekker, gaat huilen, na 3 happen eet ze echt niet verder, kokhalst zelfs......zo zielig. Moet ik dit doorzetten of toch ff terug naar de 6 maanden potjes? die geven we nu en die gaat er zo in geen enkel probleem. Wanneer zijn jullie met de 8 maanden potjes begonnen? en vondt jullie kleine uk dit wel lekker of ging het in het begin ook moeizaam?
Ons mannetje houd helemaal niet meer van t gladde eten... Dus meestal maak ik t zelf, en pureer het niet al te glad. Of ik prak het. Soms krijgt hij een potje. Vanaf dat hij 7,5 maand is krijgt hij een potje 8+ maanden. Maar zou lekker nog even op die 6+ maanden potjes blijven hoor. Komt vanzelf. Of half / half doen?
Ik heb eigenlijk, die paar keer dat ik een potje gegeven heb, altijd 8 of 12 maanden potjes gegeven. Rond de 8 maanden zullen ze toch moeten wennen aan textuur in eten, anders heb je straks een kind van een jaar dat nog niet kan kauwen. Ik zou dus zelf wat groenten koken, en dan een deel grof gepureerd maken, dat geven, en als ze niet meer wil, nog een deel glad gepureerd geven. Of steeds wat grover gaan malen, maar wel toewerken naar grof gepureerd en snel overstappen op gewoon geprakt eten.
Hier gingen die 8 maanden potjes ook niet. Nou vind hij potjes sowieso niet lekker. Maar in de 8 maanden potjes zit een mix van glad en stukjes. Daar kokhalsde hij op, omdat hij niet wist of hij nou gewoon moest doorslikken of toch kauwen. Met verse prut was er geen probleem. En later de 12+ potjes ook niet. Echt die tussenvorm dus.. Dus ik zou kijken of je meer vers zou kunnen geven.
JA, dat heeft mijn dochtertje dus ook die zit echt te kokhalzen en ben soms gewoon bang dat ze stikt wordt dan opeens helemaal rood en gaat huilen.....vindt het doodeng. Fruithapjes voor 8 maanden zitten ook stukjes in en die eet ze wel met plezier. Ga dan toch maar voor vers kijken en zelf prakken. gewoon iets van een aardappel en bv worteltjes en dat prakken toch? ben zelf niet zo van de groente met een aardappel....wij eten meer rijst met kip....kan ik toch ook stampen voor haar? maar is misschien weer te veel smaak aan kruiden...denk denk denk. ga wel ff op zoek naar recepten voor baby´s hahaha. wel makkelijke hahaha ben absoluut geen kokkin.
Onze kleine man gaat van kokhalzen naar spugen, en hij is 10 maanden! Dus ik pureer de 8+ potjes voor hem helemaal fijn. Als ik zelf kook, wil hij ook geen stukjes er in. Fruit gaat prima, brood ook, maar avondeten moet glad gepureerd zijn. Ik kies toch voor de 8+ potjes omdat er weer andere voedingsstoffen in zitten dan de 6+ potjes.
sja ik maak meestal vers. Maar op vakantie was mijn zoontje 8 maanden en toen heb ik zowel 6 maanden als 8 maanden potjes gegeven
Voor een kind van 10mnd zou ik echt niet gaan pureren! Dan leert hij toch geen groente, vlees ed echt eten, maar een vloeibare vorm ervan? Een soort gebonden soep. Ts, 8mnd potjes zijn een beetje mislukte tussenvorm. Je kunt het vergelijken met yoghurt met her en der een stukje fruit. Daar leer je niet mee kauwen. Va 8mnd zou ik gewoon werken naar normaal eten. Als hij al brood, soepsyengels oid eet, kan ie gewoon avondeten ook wegkrijgen. Ik zou daar niet lang mee wachten.
nee ik kan me dat ook niet voorstellen. Mijn zoontje is bijna 10 maanden en hij krijgt gewoon een stuk aardappel in zijn handje sinds kort. En ook krijgt hij wel eens een halve krentenbol uit zijn handje... maar ik heb eigelijk nooit superfijn gepureerd...
Gewoon niet geven. Het eet toch helemaal niet lekker, gladgepureerd en dan harde stukjes erin? Pap of soep met klonten lusten wij ook niet toch? Juist door dat dunne wat uitnodigt tot hapslikweg gecombineerd met harde stukken verslikt een mens zich. Prak gewoon een aardappel , dat is een stuk steviger!
Met rijst kun je ook wel wat leuks doen. Als wij rijst aten, dan prakte ik bijv wat wortel+doperwten (diepvries zoutloos), en dan met de rijst erdoor. Of paprika+peultjes bakken/koken, Kip mag, maar dat ik vaak toch redelijk droog. Er zijn genoeg baby recepten te vinden.. Rijst met saus zit vaak zout in, dat kun je beter nog vermijden tot een jaar. Maar vanaf 8-9 maand zijn we wel begonnen met groene kruiden, en vanaf 10 maand ook pittiger kruiden. Met 12 maand at hij gewoon chiliconcarne mee, en dat was echt kruidig..
Ja, ik vind zelf dat je toch op deze leeftijd je koken even een poosje aan moet passen naar je kindje, zodat die kan leren mee eten. Rijst kan ze net zo goed mee eten als aardappel natuurlijk! Pasta mogen ze ook gewoon. Ga lekker zelf voor ze koken, gezond en gevarieerd en dan zal je kindje veel lekkerder en gezonder leren eten als uit gladgepureerde potjes. Want je gaat er toch een keer tegen aan lopen, het moment dat je van de potjes af moet en je kindje mee gaat eten. Of je nou nu het eten aan elkaar aanpast, of dan! Mn dochter is nu net een jaar en eet alleen curry en ovenschotels nog niet mee, maar bijvoorbeeld mexicaanse gehaktballetjes met bonen en rijst smult ze van, en die zijn dan echt pittig gekruid, zonder zout voor haar maar wel met chilli en legio andere kruiden. Vanaf 8 maanden kan je langzaam op gaan bouwen en met een jaar mogen ze bijna helemaal met de pot mee eten.
Helemaal met je eens suus, Een turkse kennis heeft haar kinderen nauwelijks aan kruiden laten wennen. En die eten het turkse eten nu vaak niet/slecht door de smaak. Terwijl mijn jochie daar vrolijk mee-eet met de pot
Toen L. 6,5 maand was ben ik hem 8 maanden potjes gaan geven. De gladde voeding van de 4 en 6 maand potjes, dat dronk ie bijna. Dus toen 8 maand gaan geven, waar stukjes in zitten, en dat vind ie heerlijk!
Hier weinig, mijn dochter spuugde van de meeste, behalve die waar een soort in zat als wortel, bloemkool en bruine boon. Allemaal 4 maand potjes. Overigeins ben ik met 6 maand begonnen maar wel met die potjes. Verder meestal vers.
ik heb alleen in het begin gepureerd met 4 maand was dat met 5 maanden ging ik het al minder glad maken en nu krijgt hij alles geprakt. ik heb wle 6 maanden potjes staan voor als we weggaan of uit nood als ik een keer verget het uit de vriezer te halen. moet zeggen dat hij de 6 maanden potjes echt op slurpt haha. brood eet mijn zoontje zo weg en ben nu zelf aan het proberen met korst eraan en dat gaat ookal goed. kijk eens op smikkels.nl of keukenkikker.nl daar staan leuke dingen op! kan je beter de 8 maanden potjes overslaan? ik wil ze toch wel soms in huis hebben namelijk.
Hier gingen 8 maanden potjes ook niet, Eva heeft nooit potjes gehad maar meteen stukken, Lisa is met 4 maanden potjes begonnen en heeft tot een maand of 11 4 en 6 maanden potjes gehad, is op zich geen probleem. Toen leerde ze ook stukken eten en vanaf ruim 1 jaar eet ze met de pot mee en dat ging steeds iets beter. Dus dat komt wel goed, want met Lisa is het ook goed gekomen (heeft van 2,5 maand tot 8 maand bijna volledig sondevoeding gekregen en is daarna dus gewoon gaan eten)
Als jij prakt voor je zoontje kan je ook naar de 12 maanden potjes gaan. Even op de ingredienten letten dat er niet iets in zit wat ze niet mogen ( heel soms zit er zout toegevoegd, of bijvoorbeeld meer ui als ze dat niet gewend zijn )