Hallo, Mijn zoon is nu 11 weken oud en ik doe inmiddels een moord om een nacht door te mogen slapen...:x Heeft iemand de gouden tip? Hij krijgt tegen 23.30 de laatste fles en dan komt meneertje 4 uur later weer.. Hij krijgt bij de laatste fles al johannesbroodpitmeel maar ook dit helpt niet. Weet niet wat nog te proberen maar inmiddels hangen mijn wallen op de grond.. Iemand een idee??
je kindje is nog maar 11 wéken, je kunt niet anders verwachten van zo'n kleintje hoor. Tip? als je even de tijd hebt, bijslapen en na de fles van 19.00 naar je bed.
Misschien forte voeding 's avonds? Als je dat ook al doet dan is het denk ik makklijker om je kerel er soms 's nachts uit te sturen zodat je door kan slapen
Eens met voorgangers, ik vind het echt normaal voor deze leeftijd. De tip: ga eerder naar bed, en wissel af met je partner.
11 weken? Wees blij dat je kindje al 4 uur achter elkaar slaapt hier zaten we op die leeftijd nog op de 2,5 a 3 uur slaap....En mijn dochtertje is op anderhalf jarige leeftijd gaan doorslapen. Dus je kunt er maar beter aan wennen, dan valt het alleen maar mee als hij eerder gaat doorslapen.
Oh en ik zou geen jhbpm toevoegen als daar geen reden voor is (spugen/reflux) want dat is overbodig en bovendien krijgen ze soms last van hun darmpjes ervan.
11 wkn!!! De tip; 's middags mee slapen, je man de voeding van 23.30 laten geven en jij zelf desnoods al om 20.00 naar bed! Hier tot 8,5 mnd in de nacht gevoed (wel borstvoeding) Waarom moet hij nu al doorslapen, hij "moet" straks al zo veel.
Sluit me aan bij voorgaande. Mijn dochter was snel met doorslapen, maar met 11 weken nog niet hoor! Is echt heel normaal dat ze nog om voeding komt in de nacht! Je hoort idd wel vaker dat er moeders zijn waarbij hun kindje met een paar weken al doorslaapt maar dat zijn echt echt echt uitzonderingen! En daarbij vraag ik mij af of dat echt wel goed is (doorslapen met bijv. 3 weken).... Maar dat is mijn mening... Zorg dat je tussendoor je slaap krijgt en ga op tijd naar bed. Deed ik ook, de tijd dat ze nachtvoedingen kreeg en ook toen ze nog een late avond voeding kreeg, sliep ik ook vaak om 20.00 al. Hoort er bij. X
Mijn zoon sliep door met 11 weken maar met een week of 16 kwam hij ook regelmatig weer s nachts. dochter sliep door met 6 weken maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar met 5 maanden is ze wakker geworden s nachts tot tot nu ze 21 maanden is nog regelmatig elke nacht. Kan het niet verzachten maar ga er maar van uit dat je de hoop even op zij moet schuiven want het kan wel jaren duren voor kinderen door slapen. Wil hier eigenlijk mee zeggen van doe wat de andere dame.s zeggen jij op tijd er in man de laatste jij de nacht of om de beurt de nacht en neem het zoals het komt. Je hebt engeltjes qua slapen maar je hebt ook kleine mini draakjes.
Ik heb geen tips voor je wat betreft het doorslapen, ik denk dat je kindjes er ook niet echt in kan sturen ofzo, ze slapen door wanneer ze er aan toe zijn. De enige tip die ik je kan geven is dat je zelf al na de fles van 19:30 (?) naar bed gaat en zo een lange ruk kan maken tot de nachtfles. Je partner geeft dan de fles van 23:30. Zo deden mijn man en ik het ook en dan vaak om en om of net hoe het uit kwam met wie wanneer moest werken.
Ik denk een beetje anders dan de andere dames: een paar tips: - begin elke dag op een vast tijdstip (7:00 of 8:00) - maak een 'vaste routine' (7:00 - 11:00 - 15:00 - 19:00 - 23:00 bijvoorbeeld). - Probeer je kindje tot 2 uur na een voeding wakker te houden (dus niet in slaap laten vallen met de fles). Geef een badje, aankleden, spelen etc. Valt je kind toch in slaap: prima niet erg. Later weer een voeding. - verdeel je voedingen zodanig dat je 90% overdag (7:00 - 23:00) geeft en 's nachts ziet als extra -reguleerslaapjes overdag. Met 11 weken is maximaal 4 uur slaap overdag voor de meeste kindjes echt voldoende. En dan gewoon op een normaal tijdstip naar bed. Blijf de voeding van 23:00 geven Mijn partner deed (gekolfde) fles om rond 23:00 en ik sliep van ongeveer 10:00 tot 03:30/4:00 en gaf dan weer bv en sliep dan weer tot maximaal 8:00 (begin van de dag, elke dag!) Mijn kids zijn met 6,5 week en 7,2 weken gaan doorslapen en zijn dat altijd 'braaf' blijven doen (nu 3 jaar en 1,5 jaar). Oja, ze waren wel groot bij de geboorte: 3800 gram en 4100 gram Deze tips komen uit het boekje van Gina Ford.
Vanaf 4 maanden verandert het slaapritme van een baby. Daarvoor is het een uur wakker en slaapt het weer een aantal uren. Een baby kan geen klok kijken en wordt niet om de zoveel uur 's nachts wakker om de ouders te pesten. Hij doet dat omdat hij baby is. Je kan het proberen te forceren, bij sommige baby's werkt dat, bij het merendeel niet. Ik denk dat als je inspeelt op de slaap- en hongersignalen van je kind, je een tevreden kindje kunt hebben. Je kan daar beter aan toegeven dan te hoge eisen stellen aan je kind. Gewoon vroeg naar bed gaan, je partner laten helpen met de fles en accepteren dat kleine baby's om de paar uur wakker kunnen worden 's nachts.
Het kan zwaar zijn, en misschien is er met de tips van Cygnet wat in te sturen als je dat graag wilt. Maar ik heb daar niet voor gekozen, net als de meeste anderen in dit topic. Met oudste hadden we veel geluk, vanaf een week of 13 ging hij ineens de hele nacht doorslapen. Sindsdien zelden problemen mee gehad. Dochter sliep de hele nacht door van 2 tot 4 maanden, en is daarna 1 tot 3 keer per nacht wakker geweest tot ze 11 maanden was. Met haar heb ik wel wat dingen geprobeerd met haar voeding (pap voor het slapen, meer vaste voeding overdag), maar toen was ze de 6 mnd ruim gepasseerd. Hielp niks, overigens. Een of twee nachten, maar daarna werd ze weer wakker voor een voeding of voor troost. Bij haar was het een combi van overdag en ´s nachts weinig slapen. En als ze overdag wat meer had geslapen, ging het ´s nachts ook wat beter. Maar wat de oorzaak was en wat het gevolg, geen idee. Ga zelf vroeg naar bed, slaap als dat kan een keer overdag, en maak je er niet te druk om. Er komt een tijd dat het over is, maar dat kán even duren.
Dé Gouden Tip bestaat niet, volgens mij Hij is nog maar 11 weekjes, misschien kun je afwisselen met je partner (bijv in het weekend) dat jij een keer kan blijven slapen. Verder moet je denk ik niks willen forceren, want dat kan juist averechts werken. Geen een kind is het zelfde, tips uit een boekje zijn leuk, maar is toch altijd maar afwachten of het in de praktijk voor jou kind gaat werken (is mijn visie hierop hoor)
Hier ook geen tips! Ik zou in elk geval je verwachtingen wat bijstellen .... Onze dochter is bijna 7 maanden en wordt nog altijd meerdere keren per nacht wakker en dan moet er ook echt een van ons uit. Vermoeiend? Zeker ! Pech? Dat ook, als ik de fantastische verhalen van anderen mag geloven . Maar ja, elk kindje is verschillend, dus we wachten rustig af tot het zover is. In het weekend slapen we om de beurt uit en we gaan regelmatig errug op tijd naar bed. Haha wij zeggen (om de moed erin te houden) wel eens tegen elkaar dat onze tijd later komt...dan wordt het vast een klein slaapkopje
Mijn dochter (ruim 8 maanden) heeft nu écht nog die 4 uur slaap overdag nodig en sliep tot ruim vier maanden nog na iedere voeding en was steeds maximaal een uurtje wakker. Nu kan ze ook nog maar 2 a 2,5 uur wakker zijn, anders wordt ze echt heel moe (en vervelend!). Ik denk toch echt dat dit per kindje verschilt en je hier niet teveel mee moet gaan rommelen. Onze dochter sliep door met 4,5 a 5 maanden, maar ken ook genoeg kindjes die pas met een maand of 9 doorsliepen. Pak gewoon je slaap op andere momenten, want je kindje heeft de nachtvoeding blijkbaar nog nodig.
Bij mij ging hij rond die tijd pas af en toe doorslapen, hoort bij de leeftijd, eerst met 3 maanden was het soms, en met 4 maanden sliep hij altijd door, tot 6 maanden, toen begon het weer overnieuw Maar, forte hielp hier als laatste fles, kreeg het advies van CB en dat leek hem goed te verzadigen
Gouden tip: -Slaap als je kind slaapt, ook overdag -Pas je leven aan aan je kind, probeer niet je kind aan je leven aan te passen -Forceer niets, een kind slaapt pas door als het daar lichamelijk gezien aan toe is -Heb geduld, over een jaar of twee, drie is het meestal over, over een jaar of 16 lig je weer halve nachten wakker omdat ie te laat thuiskomt.
Ik denk dat het ook heel belangrijk is dat je zelf relaxt bent. Onze dochter is 16 weken en slaapt al heel lang door. In het begin werd ze wel eens rond 6.00 uur wakker. Nu kijkt ze me boos aan als ik haar om 7.30 uur uit bed haal. Als ik haar in bed leg dan maak ik me dus bij voorbaat al niet druk dat ze wel eens wakker zou kunnen worden. Als ze wakker word dan is dat zo. Slaapt ze door, dan is dat fijn!